برندینگ در سئو و آشنایی با SEO Branding

برندینگ در سئو و آشنایی با SEO Branding

برندینگ در سئو و آشنایی با SEO Branding

سئو فقط تاثیر فنی بر روی سایت شما نخواهد داشت. اثرات غیرمستقیمی از جمله موفقیت در بازاریابی ؛ تبلیغات و برند سازی هم برای شما به ارمغان خواهد اورد تا بیشتر از قبل به مزیت های سئو پی ببرید.افراد خبره و متخصص در بازاریابی چندسالی است که از تاثیر سئو بر برندینگ صحبت میکنند. سئو و برندینگ بدون هم کارایی چندانی نخواهند داشت ؛ شما بدون داشتن یک برند خوب استراتژی های سئوییتان بی ثمر خواهد شد و بدون سئو اصلا برندتان دیده نمیشود که محصولاتتان بخواهد مشتری جذب کند و به فروش برسد.

بیشتر بخوانید : سئو چیست ؟ بهینه سازی سایت چیست ؟

برندینگ در سئو و آشنایی با Seo Branding | وب جوان

برندینگ چیست؟

به طبع هدف از بهینه سازی یک سایت بالا آمدن آن در صفحه نتایج گوگل است تا با تبلیغ کسب و کار خود و بیشتر دیده شدن به آن چیزی که میخواهند برسند.

یک برند متفاوت و محبوب جزو با ارزش ترین دارایی های شرکت محسوب میشود؛برندینگ قسمت مهمی برای پیشرفت شما در کسب و کارتان محسوب میشود.

برند نمادی محسوب میشود که بر محصولات شما برچسبی میزند تا شما را از بقیه متمایز کند.

برند سازی یا برندینگ به فرایندی اطلاق میشود که شما با ایجاد یک اسم و نماد سعی میکنید خودتان را در ذهن مخاطب تثبیت کنید.این نام تجاری است که به شرکت شما اعتبار میدهد و باعث میشود که مشتریان به سمت شما و محصولاتتان بیایند.در کل شما باید با اسم تجاریتان یک تصویر ذهنی در مخاطب ایجاد کنید که وقتی نام برندتان را میشنود نا خودآگاه یاد محصولات و خدمات دهی شما بیافتد.

این را هم بخاطر داشته باشید که اثر گذاری در برندینگ غالبا به شکل غیرمستقیم خواهد بود ؛ یعنی وقتی نام برند شما از قبل مطرح بشود ؛ مخاطب ابتدا به دنبال محصولات شما می آید تا این که ریسک کند و سراغ برند دیگری که تازه پا به عرصه ظهور در برندسازی گذاشته است برود.

برندینگ به شما کمک میکند تا بازار هدف خود را بشناسید و رقیب های جدی خود را پیدا کنید ؛ و در روز موعود به یاری شما می آید و راهکاری برای مشکلاتتان می اورد.

برندینگ در سئو و آشنایی با Seo Branding | وب جوان

اهداف برندینگ

از مهمترین اهداف برند سازی میتوان به داشتن ارتباط با مخاطب از طریق محصولات و خدمات دهی ؛ صحه گذاشتن بر اعتبار شما ؛ ترغیب مشتریان و کاربران برای خرید محصولات شما ؛ به دست آوردن مشتریان ثابت و همیشگی و … اشاره کرد.

اهمیت برندینگ

همانطور که پیش تر هم اشاره شد برند است که مشتریان زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.بنابراین سعی کنید تایم مناسبی را برای برند سازی بگذارید و برای این کار یک تیم تحقیقاتی ایجاد کنید تا با اطمینان خاطر در نهایت برند خود را به ثبت برسانید.

برای موفقیت در بازاریابی برند سازی جزو واجبات کار شماست ؛ چرا که اگر شما برای محصولاتتان مشتری هم جذب کنید و نام تجاری خاصی نداشته باشید بعد از گذشت مدتی همان اندک مشتریانی را که داشته اید از دست خواهید داد ؛ دلیلش هم واضح است ؛ شما برندی نداشته اید که مخاطب با شما ارتباط طولانی بگیرد و شما را به خاطر بسپارد!!

برندینگ علاوه بر این که به شما مشتریان وفادار هدیه میدهد باعث جلب اعتماد بیش تر کارمندان خودتان هم میشود واین با رشد شرکت یا سازمان شما کمک شایانی خواهد کرد.

برندینگ در سئو و آشنایی با Seo Branding | وب جوان

برند سازی و سئو

هرچقدر رضایت کاربران از برند شما بیشتر باشد و راجب به نام تجاری شما بیشتر بحث شود و نرخ کلیک بالاتری را کسب کنید ؛ گوگل بی کار نخواهد بود و در قسمت پیشنهادات خودش وب سایت شما را در اولویت قرار خواهد داد.

برند سازی بر روی سئو تاثیر زیادی خواهد داشت و بانی این میشود که سایت شما در صفحه نتایج گوگل رتبه بالاتری را کسب کند.سعی گوگل از قبل این بوده که با پیش رو قرار دادن راه هایی برای بیشتر دیده شدن نام تجاری شرکت ها در موفقیت آن ها سهیم باشد.

برند ها و نام های تجاری که از بک لینک های کمتری استفاده کنند به مراتب در رنک بندی گوگل رتبه بالاتری را کسب خواهند کرد.برند های تجاری بزرگ و جا افتاده احتمال این را دارند که توسط گوگل بخاطر بک لینک ها جریمه شوند ولی پس از گذشت مدتی دوباره به جایگاه قبلیشان باز خواهند گشت.درمقابل برند های کوچک از این بحث چیزی عایدشان نمیشود و نیازمند دست یابی به لینک های متعددی هستند تا بتوانند وارد کارزار رقابتی شوند.

همانطور که اشاره شد برند سازی در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است؛این عمل در سئو خارجی سایت ارزشش دوچندان نمایان میشود.

از آنجایی که لینک بیلدینگ (ایجاد بک لینک) در سئو خارجی حرف اول را میزند ؛ در برندینگ سئو هم بخشی جدا ناپذیر به حساب می آید.این اهمیت دقیقا بعد از آپدیت الگوریتم پنگوین با ارزش تر از قبل شد و جزو معیار های گوکل برای رتبه بندی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید : لیست الگوریتم های گوگل

سئو در برند سازی بسیار مهم و حیاتی است.طبق معمول چیزی که شما را در برندینگ سئو سایتتان پیش می‌اندازد تولید محتوا خوب و بازاریابی درست است.محتوای خوب باعث میشود که سایت شما برای مخاطب جذاب تر به نظر بیاید و مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند ؛ همین تجربه کاربری خوب باعث تثبیت برند شما در ذهن مخاطب میشود و یک قدم شما را به اهدافتان نزدیک تر میکند.

برندینگ در سئو و آشنایی با Seo Branding | وب جوان

مورد دیگری که روند برندسازی شما را تسریع میبخشد ریپورتاژ آگهی یا همان قرار دادن اخبار تبلیغاتی در سایتتان است.این کار از آن دسته حرکت های جذاب و به روز در برندینگ سئو به حساب می آید.درواقع شما با این عمل سعی بر این دارید تا اعتماد کاربران را جذب کنید و خود را یک منبع موثق و آگاه نشان دهید.

سئوی اصولی و درست یک روش از برند سازی است.برند و سئو دو روی یک سکه هستند.پیشرفت اولی باعث ارتقای دومی میشود.البته قابل ذکر است که بین برندینگ و CRT یا همان نرخ کلیک هم رابطه ای وجود دارد بطوری که اگر نرخ کلیک بالاتر برود ؛ کاربران با برند مد نظرشان آشناییت بیشتری کسب میکندد.

بیشتر بخوانید : اصول سئو چیست ؟

تاثیر سئو در برندینگ را در چالش کسب رتبه های بالای صفحه نتایج گوگل به وضوح میتوان دید.براساس آمار وب سایت هایی که در اینترنت فعالیت دارند تعدادشان از 1 میلیارد هم عبور کرده است ؛ پس میتوان نتیجه گرفت که در هر بیزینسی دست بالای دست بسیار است و تعداد رقبا هرروز بیشتر هم میشود.از این رو برندها برای بازاریابی روی به سئو و بهینه سازی سایتشان می اورند تا در کسب و کار اینترنتی خود به اهدافشان برسند.تاثیر همین سئو سایت است که به برند شما قدرت رقابت میدهد و اگر از استراتژی های خوبی برای سئو سلیتتان بهره بگیرید بدون شک شما جزو سایت های برتر گوگل خواهید بود و برندتان بیشتر از قبل بر سر زبان ها میفتد.

بیشتر بخوانید : تکنیک های سئو | تکنیک های جدید سئو 2021

برندینگ در سئو و آشنایی با Seo Branding | وب جوان

برای کاربران چیزی که از اهمیت زیادی برخوردار است ارزش و اعتبار سایت شما است و جایگاهی که سایتتان نزد گوگل دارد.صفحه اول نتایج گوگل بخصوص لینک های اول تا سوم بهترین جایگاه محسوب میشود که شما باید تلاش های زیادی بکنید و آزمون و خطاهای بسیاری را پشت سر بگذارید تا به این جایگاه مهم که برای شرکت ها و سازمان ها بسیار با اعتبار تلقی میشود برسید.

همانطور که پیش تر در دیگر مقاله های وب جوان اشاره کردیم هدف از سئو این است که کاربران به سرعت به آنچه که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.این برقراری ارتباط بین برند شما و نیازهای مشتریانتان است که اعتبار برند شما را زیاد خواهد کرد.تاثیر سئو بر برندینگ دقیقا همینجا معنی میشود ؛ یعنی زمانی که مشتری نیازی دارد و برای رفع نیاز به برند شما روی می اورد و این سئو است که برند شما را در اوج نگه میدارد تا در ذهن مشتری و مخاطب همیشه تصوری درست و کار راه انداز از شما داشته باشند.

برندینگ در سئو و آشنایی با Seo Branding | وب جوان

مهمترین اثر سئو برای برند شما

احتمالا تا اینجای کار متوجه شدید که برند و سئو رابطه دوطرفه دارند و موفقیت در هر کدام پیش زمینه ای برای موفقیت دومی است. مهمترین مزیت سئو این است که به سایت و برند شما نزد موتورهای جستجوگر همچون گوگل اعتبار و ارزش میدهد.اهمیت سئو در برند سازی در استراتژی های نوع برخورد و تعامل شما با مشتریان و کاربرانتان نهفته است.نکته مهمی که گوگل از آن برای رنک بندی صفحه ها استفاده میکند رضایت‌مندی و تجربه خوب کاربری مخاطبان و مشتریان از برند و سایت شما است.هرچقدر میزان این رضایت‌مندی بالاتر باشد برند شما محبوب تر و معتبر تر میشود.

سخن پایانی

برای داشتن برند خوب و محبوب عجولانه عمل نکنید‌ ؛ سعی کنید برای انتخاب نام برندتان گام به گام پیش بروید و از قبل تحقیقات لازم را انجام دهید.

به یاد داشته باشید که با برندسازی است که میتوانید مشتریان بیشتری کسب کنید و کسب و کار خودتان را رونق ببخشید.

سئو نقش مهم و اساسی در برندینگ دارد و به برند شما در گوگل ارزش و اعتبار میبخشد.سعی کنید از استراتژی های مختلف سئو برای برندسازی محصولات خود بهره کامل را ببرید تا بیشتر از قبل در گوگل بالا بیایید.حوزه بیزینس های دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) و کسب و کارهای آنلاین روز به روز درحال رشد و پیشرفت هستند و شما برای رقابت با هزاران رقیب سرسخت نیازمند بهره گیری از سئو سایت در برندینگ هستید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها