ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بازاریابی محتوایی کارآمد و جاافتاده است به‌طوری‌که بین مشاغل تجارت الکترونیک بسیار پرطرف‌دار است.

در email marketing شخص یا یک نهاد از ایمیل یک مجموعه به‌عنوان پل ارتباطی بین شرکت و مشتری استفاده می‌کند. از این طریق افراد یا شرکت‌ها به‌راحتی می‌توانند برای فروش محصولات و یا ارائه خدماتشان به مشتریان اقدامات لازمه را انجام دهند.

ایمیل مارکتینگ فرایندی است که طی آن پیام‌های تجاری را که از قبل بهینه‌سازی کرده‌اید از طریق ایمیل برای مشتریان هدفتان ارسال می‌کنید.

این فرایند شامل گسترش ایمیل‌های تبلیغاتی، آزمایش و نگهداری آنها نیز می‌شود.

همچنین بخوانید : اس ام اس مارکتینگ چیست و چه مزایای دارد

ایمیل مارکتینگ چه کاری انجام می‌دهد؟

بازاریابی رایانامه‌ای یا ایمیل مارکتینگ یکی از چندین استراتژی‌های جذاب و هیجان‌انگیز در بازاریابی دیجیتال است که از آن برای ارتباط با مشتریان هدف یک شرکت یا مجموعه استفاده می‌شود.

بازاریابی ایمیلی شامل خبرنامه‌های ایمیلی، تبلیغات مربوط به فروش، ایمیل‌های معاملاتی و اعلامیه‌های مربوط به شرکت است.

فرقی نمی‌کند که وسعت و اندازه کسب‌وکار شما چقدر است، می‌تواند یک شرکت بزرگ با چندین بخش اداری و صدها پرسنل باشد و یا حتی یک فردی باشد که کارهای بازاریابی محصولات خودش را به‌تنهایی انجام می‌دهد؛ ایمیل مارکتینگ برای هر کسب‌وکاری معجزه می‌کند.

شما باید تلاش کنید تا علایق و سلایق مشتری‌های خودتان را به‌خوبی درک کنید و بعد از آن به سراغ ایجاد خبرنامه‌های داغ و جذاب برای مخاطبانتان بروید.

همچنین بخوانید : دیجیتال مارکتینگ چیست و چه ابزارهایی دارد

استراتژی ایمیل مارکتینگ در سال 2022

استراتژی بازاریابی ایمیلی

در هر کاری داشتن یک استراتژی خوب و مؤثر کارتان را به‌خوبی هندل می‌کند. برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی هم باید استراتژی ایمیل مارکتینگ را دانسته و به کار گیرید.

وقتی شما و تیمتان یک استراتژی بازاریابی قوی را طراحی می‌کنید تا به طور مستقیم به مشتریان هدفتان دسترسی پیدا کنید، فروشتان را با این کار بالا می‌برید و علاوه‌برآن در هزینه‌ها نیز دچار صرفه‌جویی نسبتاً خوبی شده‌اید.

رسانه‌ها و پلتفرم‌های بازاریابی و تبلیغات به طور مداوم در حال تغییر و به‌روز شدن هستند؛ email marketing به شما این اجازه را می‌دهد که راحت‌تر از قبل به مشتریان خودتان دسترسی پیدا کنید و از غافله عقب نمانید.

شما با داشتن استراتژی ایمیل مارکتینگ خوب و کارآمد می‌توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل و وفادار مجموعه و برند خودتان تبدیل کنید.

استراتژی ایمیل مارکتینگ خوب، شما را به اهدافتان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند و باعث می‌شود تا مخاطبان شما در جریان برند و تحولات آن قرار بگیرند.

شما با چیدن یک استراتژی بازاریابی ایمیلی موثر می‌توانید مشتریان وفادار زیادی جذب کنید و خیال خودتان را از فروش تا حدودی راحت کنید.

همچنین بخوانید : استراتژی دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن

مزایای ایمیل مارکتینگ چیست

بررسی 7 مورد از مزایای ایمیل مارکتینگ

عرصه بازاریابی امروزی بسیار رقابتی و دشوار شده است؛ بنابراین بازاریابان باید بهترین استراتژی‌ها را برای عقب نماندن از غافله پیدا کنند. با بازاریابی ایمیلی، می‌توانید به یک ناخدا در دریای طوفانی بازاریابی ایمیلی تبدیل شوید که یک کشتی (تجارت) را با موفقیت به ساحل (سود حداکثری) می‌رساند.

ما در این بخش نگاهی به مهم‌ترین مزیت‌های ایمیل مارکتینگ انداخته‌ایم و به همراه تیممان 7 مزیت اصلی بازاریابی ایمیلی را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

1- نرخ تبدیل خوب

به‌غیراز دامنه وسیع ایمیل مارکتینگ، ایمیل برایتان نرخ تبدیل قابل‌توجهی را نیز به همراه خواهد داشت.

اگر هنوز به قدرت ایمیل مارکتینگ شک دارید، به آمار روی بیاورید که حاکی از آن است که ایمیل بیشتر از 40 برابر فیس‌بوک و توییتر برایتان مشتری جذب می‌کند.

علاوه بر این موضوعاتی که اشاره کردیم، جالب است بدانید که مردم ایمیل را کانالی قابل‌اعتمادتر و حرفه‌ای‌تر نسبت به باقی کانال‌های بازاریابی می‌دانند و اعتماد بیشتری به ایمیل و بازاریابی ایمیلی دارند.

در نهایت، این مورد را هم فراموش نکنیم که ایمیل‌ها از نظر نرخ اندازه‌گیری، نرخ کلیک، تبدیل، پرش و موارد دیگر قابل‌اندازه‌گیری هستند.

2- مقرون‌به‌صرفه بودن

بله مطابق انتظارتان به این گزینه هم رسیدیم. شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در هر پیام به تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان دسترسی پیدا کنید.

هزینه هر تبدیل (احتمالی) با بازاریابی ایمیلی بسیار پایین خواهد بود و یکی از دلایل رشد و ماندگاری این استراتژی بازاریابی همین مورد است.

بنابراین ایمیل مارکتینگ ROI قابل‌توجهی را برای شما و تیمتان ارائه می‌دهد و حتی ممکن است شما را به فکر استخدام فردی برای مدیریت این تلاش‌ها بیندازد.

همچنین بخوانید : شاخص ROI چیست + نحوه محاسبه آن

بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی رایانه ای چیست

3- افزایش دسترسی به مخاطب

ایمیل خودش را در زندگی آنلاین روزانه ما جا کرده است. به طور خاص، تعداد کاربران جهانی ایمیل در سال 2019 برابر با 3.9 میلیارد نفر بود. کارشناسان تخمین می‌زند که این تعداد قرار است در سال 2024 به 4.48 میلیارد کاربر برسد!

این ممکن است شگفت‌انگیز به نظر برسد، اما اگر به سفر آنلاین یک مشتری فکر می‌کنید، توجیه آن واقعاً ساده است.

با برنامه‌های ایمیل تلفن همراه مانند Gmail، دسترسی و خواندن ایمیل‌ها اکنون آسان‌تر از همیشه شده است.

این امر بازاریابی ایمیلی را به بهترین کانال برای دستیابی به سرنخ‌ها و مشتریان بالقوه تبدیل می‌کند زیرا بیشترین دسترسی را در بین کانال‌های شناخته شده ارائه می‌دهد.

4- بازدهی بالای سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از دلایل سودمندی , مزیت ایمیل مارکتینگ این است که بازده سرمایه‌گذاری (ROI) بسیار بالایی را به همراه دارد.

به طور خاص، بازگشت سرمایه 4200٪ را ارائه می‌دهد، به این معنی که برای هر هزار تومان خرج شده، تقریباً 42000 تومان در ازای آن دریافت می‌کنید.

بنابراین، کاملاً واضح است که ایمیل یک کانال بازاریابی آنلاین مقرون‌به‌صرفه برای مشاغل در هراندازه است.

در واقع، 53 درصد از بازاریابان اذعان دارند که ایمیل مهم‌ترین منبع بازگشت سرمایه آنهاست. اگر در نظر داشته باشید که ایمیل پیام‌های مرتبط و شخصی‌سازی‌شده را به مخاطبان مناسب ارائه می‌کند، اصلاً چیز تعجب‌آوری نیست.

همچنین بخوانید : انواع تبلیغات دیجیتال کدام است

ایمیل مارکتینگ چه مزیت ها و چه استراتژی هایی را دارد

5- دقت بالای کار

برخلاف سایر کانال‌های بازاریابی، وقتی یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد، افرادی را هدف قرار می‌دهید که از قبل می‌شناسید و جزئیات آنها را در لیست مخاطبین خود دارید.

آنها از طریق یکی از فرم‌های تماس شما در سایت شما به آنجا رسیدند، در وبیناری که سازماندهی کرده بودید شرکت کردند، یا شاید کتاب الکترونیکی را که تبلیغ می‌کردید دانلود کردند.

در حین انجام این کار، آنها نه‌تنها اطلاعات تماس خود را ارائه کردند، بلکه به شما نشان دادند که به چه موضوعاتی علاقه دارند.

علاوه بر این، اگر از یکی از سرویس ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنید، به داده‌های مختلفی دسترسی خواهید داشت که می‌توانید از آنها برای ایجاد کمپین‌های هدفمندتر استفاده کنید.

با شروع از اصول اولیه، می‌توانید بخش‌های خاصی مانند مشترکین جدید، مشتریان فعلی یا وفادارترین مشتریان خود را هدف قرار دهید.

6- دسترسی به کاربران تلفن همراه

درصد ایمیل‌های باز شده در دستگاه‌های تلفن همراه همچنان درحال‌رشد است. بر اساس گزارش معیارهای بازاریابی ایمیلی، در دسکتاپ 44.36 درصد از کل ایمیل‌های باز شده را تشکیل می‌دهد، پس از آن بازشدن پست‌های تلفن همراه با 33.11 درصد و ایمیل‌های وب با 20 درصد باز می‌شوند.

این بدان معناست که شما می‌توانید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید و در هرکجا که هستند بر تصمیمات خرید آنها تأثیر بگذارید.

7- داشتن ارتباط هدفمند و شخصی

شما می‌توانید اطلاعات مربوطه را از مخاطبین خود در طول فرایند اشتراک جمع‌آوری کنید و از آن برای تنظیم ارتباط با نیازها و ترجیحات آنها استفاده کنید.

بر اساس آمار، می‌توانید بخش‌هایی را برای افراد ایجاد کنید که ویژگی‌های مشترک را به اشتراک می‌گذارند و محتوای مرتبط و ایجاد وفاداری مشتری را به آنها ارائه دهید.

مشترکین شما تا زمانی که ارزش ارتباطات شما را ببینند در لیست شما باقی خواهند ماند، به همین دلیل است که باگذشت زمان می‌توانید یک لیست ایمیل بزرگ بسازید که درآمد چشمگیری به همراه داشته باشد.

کمپین ایمیل مارکتینگ و نکات مهم طراحی آن

کمپین ایمیل مارکتینگ

کمپین‌های ایمیل مارکتینگ عناصر ضروری هر استراتژی بازاریابی هستند. این کمپین‌ها با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می‌کنند و روابطی ایجاد می‌کنند، همچنین داده‌های مهم را جمع‌آوری می‌کنند و به افزایش بازگشت سرمایه بازاریابی کمک می‌کنند.

به همان اندازه که این کمپین‌ها برای بازاریابان مهم هستند، اما علی‌رغم اینکه بسیاری از بازاریابان به این نتیجه رسیده‌اند همچنان در بازگشت کمپین‌های خودشان کوتاهی می‌کنند.

برای ایجاد، اجرا و حفظ کمپین‌های بازاریابی ایمیلی مؤثر، باید به مخاطبان خود و پیام‌های ارسالی از سوی آنها توجه زیادی داشته باشید و از دام معمولی که صرفاً ازبین‌بردن پیام‌های خود تبلیغاتی است اجتناب کنید.

این کار منجر می‌شود که گیرندگان بیشتر از اینکه به سراغ بازکردن پیام‌های شما بروند، دکمه حذف را فشار دهند و پیامتان را نادیده بگیرند.

همچنین بخوانید : نحوه تدوین کمپین های تبلیغاتی موفق

سخن پایانی

با وجود سابقه طولانی ایمیل مارکتینگ و نقش مهم آن در فرایند بازاریابی، خیلی‌ها معتقدند این روش منسوخ شده است و دیگر بازدهی مناسبی ندارد و باید دنبال روش جایگزین بود؛ درحالی‌که بازاریابی ایمیلی همچنان می‌تازد و خیل عظیمی از بازاریابان را جذب خودش کرده است.

این روش آن‌قدر مهم و پربازده است که در بازاریابی دیجیتال تبدیل به یک کانال مهم شده و نبودش یکی از قطب‌های مارکتینگ و بازاریابی را می لنگاند.

Email marketing روشی کاملاً مقرون‌به‌صرفه و پرسرعت محسوب می‌شود که تعامل شما با مشتریانتان را به‌راحتی برایتان به ارمغان می‌آورد.

این را به‌خاطر داشته باشید که هیچ‌کدام از کانال‌های بازاریابی موجود مانند ایمیل مارکتینگ ارتباط شخصی و نزدیکی را برای شما ایجاد نخواهند کرد. بازاریابی ایمیلی در بسیاری از موارد حتی از رسانه‌های اجتماعی نیز برای شما عملکرد بهتری را به نمایش خواهند گذاشت.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چه مزایایی دارد

سوالات پرتکرار ایمیل مارکتینگ

کاربرد ایمیل مارکیتنگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

از آنجا که ایمیل برای خیلی از افراد مهم بوده و همیشه در حال چک کردن ایمیل خود هستند، این موضوع به یک راه تبلیغات تبدیل شده است؛ از این رو ایمیل مارکتینگ کاربرد تبلیغاتی فوق‌العاده‌ای را در کنار مزیت‌های آن دارد.

مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

ما در این مقاله به بررسی کامل 7 مزیت ایمیل مارکتینگ پرداخته‌ایم که برخی از آنها عبارت‌اند از 1.نرخ تبدیل مناسب، 2.مقرون به صرفه بودن، 3.افزایش دسترسی به مخاطب، 4.بازدهی بالای سرمایه‌گذاری و غیره

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها