منظور از تبلیغات ویدئویی یا تبلیغات CPV چیست؟

منظور از تبلیغات ویدئویی یا تبلیغات CPV چیست؟

منظور از تبلیغات ویدئویی یا تبلیغات CPV چیست؟

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، یکی از تبلیغاتی که بسیار رواج یافته است، تبلیغات ویدئویی است.

اگر به طور ساده بخواهیم تبلیغات CPV را برایتان تعریف کنیم باید بگوییم که منظورمان قیمتی است که به هنگام پخش یک تبلیغ ویدئویی پرداخت می‌شود.

در برخی از تبلیغات cost per view وقتی شخصی روی تبلیغات ویدئویی کلیک می‌کند این قیمت پرداخت می‌شود و در برخی دیگر این هزینه خودکار کم می‌شود.

سی پی وی در دنیای تبلیغات آنلاین، یکی از پرکاربردترین طرح‌های پرداخت است. CPV به طور قابل‌توجهی با سایر اشکال تبلیغات متفاوت است.

تبلیغات CPV فقط بینندگانی را هدف قرار می‌دهد که آگاهانه تصمیم می‌گیرند توجه کنند (تبلیغ دهنده فقط در صورتی هزینه‌ای پرداخت می‌کند که کاربر عمداً ویدئوی خود را تماشا کرده باشد).

باتوجه‌به اینکه تبلیغات ویدئویی قرار است بیشتر از دوره نمایش استاندارد یک یا دو ثانیه طول بکشد،
هزینه به‌ازای هر بازدید به‌عنوان یک رویکرد کارآمد برای قیمت تبلیغات ویدئویی مورد تحسین قرار گرفته است
و درعین‌حال میزان علاقه بیننده را نیز بهتر اندازه‌گیری می‌کند.

انواع تبلیغات ویدئویی یا تبلیغات هزینه به ازای نمایش

انواع تبلیغات ویدیویی (CPV)

1- تبلیغات ویدئویی درون جریانی (In-Stream video advertisements)

این مدل تبلیغات معمولاً قبل یا بعد از دیگر ویدئوها در یوتیوب ظاهر می‌شوند که اگر بخواهیم معادلی برایشان در نظر بگیریم همان تبلیغات بی‌وقفه در تلویزیون هستند.

بینندگان مجبور می‌شوند 5 ثانیه اول تبلیغ را تماشا کنند، سپس در صورت تمایل گزینه رد شدن از آن را به آنها داده می‌شود.

2- تبلیغات درون نمایش (In-Display advertisements)

این مدل تبلیغات، تبلیغاتی را شامل می‌شود که به طور مستقیم در یوتیوب و دیگر نتایج موتورهای جستجوگر نمایش داده می‌شوند.

باتوجه‌به قانون 30 ثانیه، بازاریابان و صاحبان مشاغل این فرصت را دارند تا قالب‌های مختلفی را با آزادی نسبی که دارند به معرض نمایش در بیاورند و آن‌ها را آزمایش کنند.

آن‌ها می‌توانند ویدئوهایی را امتحان کنند که کوتاه، طولانی، خنده‌دار، جدی، در جریان یا در نمایش هستند و همچنان فقط هزینه‌هایی را بپردازند که برای بیننده جذاب هستند.

این کار به بازاریابان این فرصت را می‌دهد که استراتژی‌ها و برنامه‌های موردنظرشان را امتحان کنند و گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر را پیدا کنند.

تبلیغات ویدئویی تلفن‌های همراه

متأسفانه، بسیاری از تبلیغات ویدئویی تلفن همراه از مشکلات مشاهده‌پذیری و بازدید رنج می‌برند که مانع از دیده‌شدن آن‌ها می‌شود.

آخرین گزارش و آمارهای به‌دست‌آمده، حاکی از این است که نرخ‌های کلی مشاهده‌پذیری تبلیغات ویدئویی وب تلفن همراه تنها 65.2 درصد بوده است،
این یعنی که کمتر از دو سوم از این تبلیغات برای مدت‌زمان معنی‌داری مشاهده می‌شوند.

IAB (دفتر تبلیغات تعاملی) و شورای رتبه‌بندی رسانه،
تبلیغ ویدئویی تلفن همراه را در صورتی قابل‌مشاهده تعریف می‌کنند که حداقل نیمی از آگهی حداقل به مدت یک ثانیه روی صفحه‌نمایش داده شود.

در Video Advertising تلفن همراه باید پاسخ این سؤال چالش‌انگیز را بدانید و بعد سمت این روش تبلیغاتی بروید:
آیا تبلیغ‌کنندگان باید برای تبلیغاتی که فقط برای مدت کوتاهی پخش شده است، هزینه بپردازند؟
مطمئناً تبلیغ‌کنندگان این‌طور فکر نمی‌کنند، و بیشتر آن‌ها به دنبال راه‌های جدیدی برای پرداخت هزینه کمپین‌های تبلیغاتی ویدئویی هستند تا ارزش پول خود را به دست آورند.

تبلیغات ویدئویی یا تبلیغات CPV چیست

اهمیت CPV در چیست؟

هزینه به‌ازای نمایش مخصوص تبلیغات ویدئویی است، مانند ویدئوهای جایزه‌دار و ویدئوهای بینابینی.

این CPV را از سایر مدل‌های قیمت‌گذاری متمایز می‌کند، زیرا بیننده را ملزم می‌کند تا قبل از پرداخت هزینه به‌ازای نمایش، یک ویدئوی کامل را تماشا کند.

این به این دلیل است که خرید بر اساس CPV زمینه بازی را برای هر دو نوع تبلیغ‌کننده هموار می‌کند: کمپین‌های CPI (هزینه به‌ازای هر نصب) که معمول‌تر هستند، گاهی اوقات می‌توانند تبلیغ‌کنندگان را با عملکرد پایین‌تر در آبشار قرار دهند، زیرا تأثیر تبدیل CPM (هزینه به‌ازای هر هزار بازدید) نهایی را کاهش می‌دهد.

همچنین بخوانید : تبلیغات CPM چیست

درواقع آن‌ها شروع به تولید می‌کنند، به این معنی که تبلیغ‌کنندگان موجودی درون‌برنامه‌ای را از دست می‌دهند و نمی‌توانند کمپین‌های خود را افزایش دهند. اما با خرید بر روی همان مدل قیمت‌گذاری برندها، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که پیشنهادات آنها رقابتی است.

فرمول محاسبه تبلیغات هزینه به ازای نمایش یا CPV

نحوه محاسبه هزینه در ازای هر نمایش

CPV با تقسیم هزینه کل یک کمپین تبلیغاتی خاص بر تعداد بازدیدهای ویدئویی ایجاد شده از این کمپین محاسبه می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، یک کمپین دیجیتال مارکتینگ که 3000 بازدید ویدئو ایجاد کرد و هزینه کل آن 15.000.000 میلیون تومان بود:

CPV = هزینه تبلیغات / بازدید ویدئو

15.000.000 میلیون تومان تقسیم بر 3000 بازدید = 5000 تومان CPV (هزینه برای هر بازدید)

همچنین بخوانید : کمپین بازاریابی دیجیتال مارکتینگ چیست

مزایای تبلیغات CPV

مزیت اصلی CPV یا تبلیغات ویدئویی کاملاً مشخص است، اگر شخصی بخواهد ویدئوی شما را ببیند، سطح پذیرش آن‌ها نسبت به تبلیغات معمولاً بالا است و نرخ تعامل و حفظ را افزایش می‌دهد.

مشتری معمولاً باید یک ویدئو را بیش از 30 ثانیه ببیند تا بتوانیم آن را در آمار جای دهیم. بااین‌حال، تعامل در قالب کلیک نیز می‌تواند بخشی از مدل در برخی موارد باشد.

تبلیغات CPV به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که ببینند برای هر بازدید از تبلیغات خود چقدر پول می‌پردازند.

به‌طورکلی، یک پلت فرم تبلیغاتی، مانند یک سرویس پخش ویدئو، پلت فرم رسانه‌های اجتماعی یا شبکه تلویزیونی، به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا مبلغ مشخصی را برای تبلیغ تبلیغات خود بپردازند.

هنگامی که آن پلتفرم، تبلیغی را تبلیغ می‌کند، یک شرکت می‌تواند تعداد بازدیدهایی را که تبلیغات دریافت می‌کند اندازه‌گیری کند، این به این معنی است که آنها کمک می‌کنند CPV خود را به طور دقیق محاسبه کنند.

محاسبه هزینه به‌ازای نمایش می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا امور مالی خود را بهتر درک کنند و بر اساس CPV خود تصمیم بگیرند، مانند تعیین بودجه بازاریابی.

همچنین بخوانید : اهداف رسانه های اجتماعی چیست

مزایا و هدف تبلیغات ویدئویی چیست

حداقل و حد وسط CPV

حداکثر CPV (هزینه به‌ازای هر نمایش) مبلغ پیشنهادی مشابه CPC (هزینه به‌ازای هر کلیک) است و حد بالایی را برای مبلغی که شما آماده پرداخت برای یک نمایش هستید تعیین می‌کند.

گوگل می‌تواند از حداکثر بیشتر شود، درحالی‌که CPV میانگینی معمولاً کمتر از حداکثر خواهد داشت.

میانگین یا حد وسط CPC (متوسط ​​هزینه به‌ازای هر کلیک) معیاری است که در AdWords مشاهده خواهید کرد. CPC هم دقیقاً به همین روش محاسبه می‌شود. کاهش میانگین CPV به افراد بیشتری با بودجه یا هزینه تبلیغات مشابه کمک خواهد کرد.

هزینه هر بازدید بسته به نوع هدف مورداستفاده در گروه تبلیغاتی متفاوت است، جمعیت‌شناسی یا مخاطبان مختلف هزینه بیشتری نسبت به سایرین دارند.

بنابراین، کاری که باید انجام دهید این است که فقط به میانگین سطح بالا نگاه کنید. CPV برای یک کمپین با تبلیغات و مکان‌های متعدد فقط شروع داستان را به شما نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید : تبلیغات CPC چیست

تبلیغات ویدئویی یا تبلیغات CPV چیست

تبلیغات هزینه به‌ازای مشاهده کامل (CPCV)

مدل قیمت‌گذاری CPCV بهترین شانس را به تبلیغ‌کنندگان می‌دهد تا حداکثر تأثیر را بر مخاطبان خود داشته باشند و بهترین بازگشت سرمایه را برای کمپین خود ایجاد کنند.

تبلیغات CPCV به تبلیغ‌کننده این امکان را می‌دهد که فقط زمانی که کاربر تماشای کل ویدئو را به پایان رساند، هزینه یک تبلیغ ویدئویی را بپردازد. برخی ناشران زمانی که کاربر تماشای مدت‌زمان مشخصی را به‌جای کل ویدئو تمام کرده باشد، یک نما را «تکمیل‌شده» می‌دانند.

به‌عنوان‌مثال، هنگامی که فیس‌بوک تبلیغات CPCV را در سال 2015 منتشر کرد، “نمای تکمیل شده” را به‌عنوان 10 ثانیه تعریف کردند. این بهتر از یک ثانیه دیکته شده توسط IAB (دفتر تبلیغات تعاملی) و MRC (شورای رسانه امتیاز) است، اما هنوز یک تبلیغ کامل نیست.

تبلیغات ویدئویی یا تبلیغات CPV چیست

تفاوت cpvc با سایر مدل‌های قیمت‌گذاری

مدل‌های قیمت‌گذاری زیادی وجود دارد که ناشران هنگام دریافت هزینه برای تبلیغات ویدئویی تلفن همراه از آنها استفاده می‌کنند.

با کمال تعجب، برخی هنوز بر اساس هزینه به‌ازای هر میلیون یا همان هزینه به‌ازای هر هزار بازدید (CPM) هزینه می‌کنند، به این معنی که تبلیغ‌کنندگان برای هر هزار بار نمایش مبلغ مشخصی را پرداخت می‌کنند.

گزینه‌ای متداول‌تر مدل هزینه به‌ازای مشاهده (CPV) است که برای هر «نمایش» قابل‌اندازه‌گیری از آگهی، هزینه‌ای را از تبلیغ‌کنندگان دریافت می‌کند.

حداقل استانداردهای تبلیغات هزینه به‌ازای نمایش حکم می‌کند که نیمی از پیکسل‌های ویدئو به مدت 1 ثانیه روی صفحه قابل‌مشاهده باشند. این به دقیقاً کافی است که تبلیغ‌کننده بتواند به طور کامل با مخاطبان خود درگیر شود.

تبلیغات هزینه به‌ازای هر اقدام (CPA) یا هزینه به‌ازای نصب (CPI) یک روش پرداخت مبتنی بر عملکرد است که در آن تبلیغ‌کنندگان تنها زمانی پرداخت می‌کنند که کاربر ویدئو را تماشا کند و سپس برخی از اقدامات موردنظر را انجام دهد.

این اقدامات ممکن است شامل نصب یک برنامه، بازدید از صفحه فرود یا خرید یک محصول باشد.

این مدل برای بازاریابان عملکردی سودمند است، اما برای بازاریابان برند که هدف اصلی آن‌ها افزایش آگاهی است، چندان مناسب نیست. ازآنجایی‌که نرخ تبدیل پایین است، موردعلاقه ناشران نیز نیست.

قیمت‌گذاری مبتنی بر زمان مانند هزینه در هر ثانیه (CPS) نوعی از مدل CPCV است که در آن تبلیغ‌کنندگان برای هر ثانیه که مشاهده می‌شود مبلغ مشخصی را پرداخت می‌کنند.

این یک سازش خوب بین CPC و CPCV است، زیرا حد وسط بین پرداخت یک ثانیه یا عدم پرداخت را پیدا می‌کند. برای ناشران و تبلیغ‌کنندگان به طور یکسان خوب است، اما هنوز برای تبلیغ‌کنندگان به‌خوبی CPCV نیست، زیرا تضمین می‌کند که مصرف‌کنندگان فقط بخشی از ویدئو را تماشا کنند، نه کل آن.

تبلیغات ویدئویی یا تبلیغات CPV چیست

مناقصه در تبلیغات CPV

معمولاً روال کار این‌گونه است که یک بازاریاب در سیستم تبلیغاتی که در پیش گرفته است، برای کلمات کلیدی که توسط کاربران بیشتر سرچ می‌شود، یک مناقصه ایجاد می‌کند.

اگر بیش از یک بازاریاب برای آن کلمه کلیدی پیشنهاد قیمت داده باشند، بالاترین قیمت پیشنهاد می‌کند که کدام تبلیغ برای جستجوگر نمایش داده شود.

کلمات کلیدی پرطرف‌دار و بازارهای پرجمعیت عملاً همیشه به قیمت‌های بالاتر نیاز دارند، زیرا رقابت بیشتری بین بازاریابان برای آن کلمات کلیدی وجود دارد.

به‌این‌ترتیب، قیمت‌های تبلیغات CPV می‌تواند بر اساس تعداد زیادی از عوامل در نتیجه جستجوگر متفاوت باشد. هزینه‌ها از حدود 3 سنت تا 30 سنت در هر نمایش متداول است، اما این فقط یک تخمین گسترده است.

سخن پایانی

CPV یا هزینه به‌ازای هر بازدید، یک مدل تبلیغات بازاریابی عملکردی است که در آن بازاریابان به‌ازای هر بازدید ویدئویی، مبلغی از پیش تعریف شده را بر اساس هر ویدئوی مشاهده شده ایجاد شده، به منابع رسانه‌ای پرداخت می‌کنند.

Cost per view روشی برای دریافت هزینه برای تبلیغات ویدئویی بر اساس تعداد بازدیدها یا تعاملاتی است که یک تبلیغ را شامل می‌شود.

فرصت‌های تبلیغات CPV بستری را برای بازرگانان تجارت الکترونیک (فروش آنلاین) فراهم می‌کند تا با مخاطبان مربوطه خود ارتباط برقرار کنند، و آنها را به یک نقطه کانون ارزشمند برای برندهایی تبدیل می‌کند که به دنبال گسترش آگاهی هستند.

تبلیغات ویدئویی یا تبلیغات CPV چیست

سوالات پرتکرار تبلیغات ویدئویی

CPV مخفف چیست

CPV مخفف کلمه انگلیسی Cost Per View است که در ایران با عنوان تبلیغات ویدئویی شناخته می‌شود.

انواع تبلیغات ویدئویی کدام است؟

تبلیغات ویدئویی به سه دسته تبلیغات ویدئویی درون جریانی، تبلیغات ویدئویی درون نمایشی و تبلیغات ویدیویی تلفن‌های همراه تقسیم می‌شوند.

فرمول محاسبه تبلیغات CPV چیست؟

فرمول محسابه تبلیغات ویدیویی یا CPV بر اساس میزان بودجه تبلیغات تقسیم بر بازدید ویدئو است.
CPV = هزینه تبلیغات / بازدید ویدئو

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها