خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

در دنیای دیجیتالی امروز، همگام شدن با عرصه دیجیتال و دیجیتالی فعالیت کردن امری مهم و ضروری است. خدمات دیجیتال مارکتینگ به صورت گسترده و محدود توسط خیلی از شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی در حال اجرا است.

هنر جذب مشتری از مهم‌ترین و استراتژی بهتر دیده شدن از قدیمی ترین ابزار صاحبان هر کسب و کاری محسوب می شود. بنا بر همین اصل امروزه بازاریابی در فروش سریع تر و بهینه تر حرف اول را می زند.

ولی آنچه با گذر زمان دستخوش تغییرات نوینی شده روش‌های بازاریابی و افزایش فروش است.

استفاده راحت و کاربر پسند بودن تکنولوژی و اینترنت باعث شده که تمام افراد جامعه اعم از پیر و جوان با هر سطح سوادی بتوانند ازآن به سادگی استفاده کنند.

همچنین پیشرفت چشم‌گیر در عرصه تکنولوژی و افزایش کاربرد اینترنت منجر به ظهور شاخه جدیدی از گسترده‌سازی کسب و کار و بازاریابی شده است.

فناوری اینترنت تاثیرات عمیقی بر شیوه زندگی مردم نسبت به سالیان قبل داشته که بخش بزرگی از این تغییرات برانجام فعالیت‌ها تجاری، فروش، کسب و کار و غیره بوده.

تحول روزانه تکنولوژی و رشد روز افزون شیوه زندگی افراد به سمت دیجیتال شدن باعث ابداع نوع جدیدی از بازاریابی می‌باشد که به آن بازاریابی دیجیتال یا اصطلاحا دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.

همچنین بخوانید : دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی چیست؟

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ چیست؟ | وب جوان

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ چیست

هرگونه فعالیتی در حوضه تبلیغات که تحت بستر امور دیجیتال از جمله اینترنت موبایل وب‌سایت‌ها و یا هرگونه ابزار دیجیتال دیگر صورت گیرد را بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.

برای درک بهتر مفهوم دیجیتال مارکتینگ می‌توان به تعریف آن از زبان نیل پتل (Neil Patel) رجوع کرد.

دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌ای از بازاریابی که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام پذیرد می‌گویند.

اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا تقریبا صد سال پیش توسط رادیو صورت گرفت که اولین تبلیغ انجام شده مربوط به یک اجرای اپرا می‌باشد.

سپس در ابتدای دهه 1990 دستیابی افراد به اینترنت آغاز شد و تا سال 1995 تعداد این افراد تا حدود 18 میلیون کاربر اینترنت افزایش پیدا کرد.

با افزایش تعداد مخاطبان اینترنت کم‌کم دیجیتال مارکتینگ نیز آغاز به کار کرد.

با شکل‌گیری موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو مسنجر بین سال‌های 2000 تا 2010  کم‌کم رونق کسب و کار دیجیتالی افزایش پیدا کرد.

سال‌های بین 2010 تا 2020 را می توان نقطه عطف عرصه دیجیتال مارکتینگ دانست.

مزایای خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست؟ | وب جوان

مزایای دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گسترده تر

معمولا شما در تبلیغ‌های سنتی با محدودیت‌هایی مواجه هستید. دیجیتال مارکتینگ با از بین بردن چهار چوب‌ها و سنت شکنی‌ها می‌تواند فراتر از هر مرز و محدودیتی عمل کنید.

دایره وسیع تبلیغات از اصلی‌ترین پایه‌های مزایای دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. در بازاریابی سنتی تبلیغاتی که انجام می‌گیرد منحصرا مربوط به یک منطقه جغرافیایی خاص می‌باشد درصورتی‌که دیجیتال مارکتینگ حوزه‌ای وسیع تر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و هیچ محدودیتی سر راه آن وجود ندارد. این روش برای صاحبان کسب و کار حتی دست‌یابی به مخاطبین بین‌المللی و برون مرزی را هم فراهم می‌سازد و اثر بخشی تبلیغات را دو چندان می‌کند.

  همچنین بخوانید : تبلیغات دیجیتال چیست؟

ارتباط مستقیم با مشتریان

امکان برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه را می‌توان از دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ دانست.

جلب اعتماد مشتری از اصول اساسی مورد نیاز هر مارکتینگی به حساب می‌آید. وقتی مشتریان قادر به برقراری ارتباط مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای با صاحابان اصلی کسب و کار باشند. همین امر ناخداگاه موجب ایجاد حس اعتماد میان فروشنده و خریدار می‌شود.

در نهایت برند مورد نظر از لحاظ معتمد بودن در عموم امتیاز خوبی را کسب کرده و فروش بیشتری را در پی خواهد داشت.

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟ | وب جوان

جذب بالاتر مشتری

حضور تبلیغات برای یک برند و یا خدمات در شبکه های اجتماعی از پایه‌های اصلی ارتباط موثرتر با خواهان می‌باشد. اگر شما به دنبال فروش بیشتر و تجارت موفق‌تر هستید عرصه فروش دیجیتال و شبکه های اجتماعی از سود بخش‌ترین رشته‌های تبلیغات برای هر فعالیتی می‌باشد.

اثر بخشی این حوزه حتی برای برندهای نو پا و تازه تاسیس در مدت زمان محدود نیز چشم‌گیر بوده و حتی قابل قیاس با روش‌های سنتی و قدیمی تبلیغات نیست.

علت این امر را می‌توان ترویج بیشتر استفاده از تکنولوژی و شبکه های اجتماعی دانست.

امروزه مردم وقت کمتری را صرف کارهایی همچون خواندن روزنامه و یا تماشای تبلیغات تلوزیونی می‌کنند در عوض مخاطبان دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال افزایش است.

خدمات وب جوان : تبلیغات در اینستاگرام

سهولت در سفارش محصولات

دیجیتال مارکتینگ این امکان را برای مخاطب فراهم می‌سازد تا بلافاصله پس از مشاهده آگهی اقدام به خرید کرده و از راه دور تنها با استفاده از تلفن همراه خود بدون نیاز به طی کردن حتی کوچک‌ترین مسافتی خرید مورد نظرشان را به صورت کاملا آنلاین انجام داده و در بعضی موارد حتی سفارش خود را درب منزل دریافت کنند.

هزینه مقرون به صرفه

تبلیغات رادیویی و تلوزیونی، بیلبوردها، بروشورها و کاتالوگ‌ها، چاپ بنر و … همگی از تبلیغات پر دردسر و پرهزینه قدیمی می‌باشند. دیجیتال مارکتینگ می‌تواند را می‌شود جایگزینی عالی برای تمام این فعالیت‌هایی که نیازمند بودجه و هزینه‌های کلان هستند دانست.

تبلیغات دیجیتال یکی از مساعدترین و معقول‌ترین روش گسترش فروش و دستیابی به مخاطبان بیشتر با مناسب‌ترین قیمت‌ها به خصوص برای کسب و کارهای کوچک و تازه کار محسوب می‌شود.

یافتن مخاطب های مرتبط

یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ یافتن دقیق‌ترین مخاطب‌ها با حوزه فعالیت و کسب و کار افراد می‌باشد.

یک تبلیغ تلوزیونی و یا یک بیلبورد تبلیغاتی را در نظر بگیرید. از میان هزاران نفری که روزانه از مارکت شما با خبر شدند درصد خیلی کمی وجود دارند که کسب و کار تبلیغاتی شما مورد نیاز این افراد باشد. عده دیگر افرادی هستند که هیچ تخصص شما با کار شما مرتبط نیست.

با تبلیغات دیجیتال شما میتوانید به راحتی به مخاطبان مرتبط‌تری دست پیدا کنید و از تماشای محتوای شما توسط مخاطب مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟ | وب جوان

نتایج قابل پیگیری

در تبلیغات سنتی نظیر بیلبوردها و یا بروشورها نمی‌توان فهمید که چند درصد از افراد تبلیغ مورد نظر را دیده‌اند و برای آن‌ها موثر بوده و چند درصد بدون کوچک‌ترین توجهی از آن‌ها گذر کرده‌اند.

اما در تبلیغات دیجیتال اینگونه نیست. از دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ می‌توان به تهیه گزارشی دقیق از تعداد نفراتی که تبلیغ مارکتینگ شما را مشاهده کرده‌اند بدست آورد.

در صورت پایین بودن مخاطبان می‌توان با تدابیری خاص و یا تغییر دادن روند تبلیغاتی تغییری قابل رویت در نتیجه دیجیتال مارکتینگ به وجود آورد.

همین امرسبب پیشرفت چشم‌گیر در حوزه تبلیغات و مهر تایید دیگری بر ثمر بخش بودن دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

عملکرد خلاقانه تر

لازم به ذکر است لازمه موفقیت در عرصه دیجیتال مارکتینگ خلاقیت است.

داشتن خلاقیت در افزایش بازدید، جذب بیشتر مشتری، گسترش محدوده فعالیت در نتیجه فروش بیشتر تاثیر مستقیم دارد.

از دیگر خدمات دیجیتال مارکتینگ امکان به کار بردن خلاقیت بیشتر نسبت به تبلیغات سنتی است. تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ مجهز به طیف گسترده‌ای از عملکردهای خلاقانه و هوشمندانه در خصوص جلب نظر مشتریان است. چه بسا امکان مانورهای مبتکرانه در این حوزه بیشتر از تبلیغات سنتی می‌باشد.

ابتکار و جذابیت محتوای تولیدی توان جذب توجه هر رنج سنی و با هر گرایش شغلی و اجتماعی ببیننده را در بر دارد حتی افرادی که کوچک‌ترین میل و رغبتی نداشته باشند.

توانایی شخصی سازی و کاربر پسند ساختن محتوای کلی تبلیغات را می‌توان یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ دانست.

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟ | وب جوان

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ را میتوان اصطلاحا به یک رهبر یا لیدر تشبیه کرد که در راس هرم قرار دارد و در زیر مجموعه آن می توان انواع مختلف از روش‌ها و استراتژی های بازاریابی را یافت.

بازاریابی در بستر آنلاین طیف گسترده‌ای از شکل‌های جذب مشتری و افزایش فروش به روش مدرنیته را شامل می‌شوند.

اگر به دنبال ارتقای کسب و کار خود و دستیابی به موفقیت در افزایش فروش حتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستید نیاز است که بسترهای مختلف بازاریابی آنلاین را بشناسید تا بدانید که از کجا باید شروع کنید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ در طول زمان توسط کسب و کارهای زیادی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته است. بنابراین سرمایه‌گذاری بر روی تمامی این کمپین های تبلیغاتی راهی عالی برای رشد و ارتقای مارکت و برند شما خواهند بود.

همچنین بخوانید : استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی در بستر شبکه های اجتماعی

یکی از موثر ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ از بستر شبکه های اجتماعی نشأت می‌گیرد.
طی یک سرشماری تخمین زده شده که امروزه بیش از 2.9 میلیارد نفر در جهان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این آمار روزانه در حال افزایش است.بخش مهمی از روز هر انسانی در پرسه زدن در رسانه‌های اجتماعی سپری می شود بنابراین این بستر یکی از اصلی‌ترین و پر سودترین منابع برای افزایش رونق هر کسب و کاری محسوب می‌شود.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و غیره جایگاه اول را از نظر جذب مشتری، افزایش فروش کسب کرد.

با استفاده از این خدمات، کسب ‌و کارها می‌توانند انتظار بازدهی بالاتری در کمپین‌های اجتماعی خود داشته باشند و اگر خواهان شناخته شدن برندشان در کمترین تایم ممکن باشند می‌توانند با خیال راحت می‌توانند این عمل را به کارزارهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی بسپارند.

بازاریابی از طریق بستر وب

یک وب‌سایت تجاری حرفه‌ای و معتبر اساس هر استراتژی بازاریابی دیجیتالی می‌باشد. به همین خاطر است که اصولا اکثر کسب و کارهای دیجیتال که قصد عملکرد حرفه‌ای تر و درجه یک تر را دارند تبلیغات خود را با طراحی و توسعه وب‌سایت‌ها شروع می‌کنند.

وب‌سایت تبلیغاتی هر برند فارغ از ظاهری شکیل و گیرا باید کاربر پسند و مناسب و سازگار برای تلفن‌های همراه نیز باشند.

سایتی که از نظر طراحی جذاب نشان دهنده برند شما باشد، شامل تصاویر رسانه‌ای جذاب و کاربر پسند باشد، محتوای آن جذاب، خوانا و قابل فهم باشد و از همه مهم‌تر در عین دسترسی خوب برای استفاده از طریق دسکتاپ کامپیوتر با تلفن همراه نیز سازگار باشد از اصلی‌ترین ویژگی‌های سایت حرفه‌ای و معتبر است.

همچنین ایمیل یکی از مقوله‌های اصلی در بازاریابی دیجیتال است.

تقریبا از زمان شکل‌گیری موتورهای جستجو ایمیل نیز وجود داشته،
پس نمی‌شود اهیمت وجود آن را نادیده گرفت زیرا ایمیل مارکتینگ از بهترین استراتژی‌ها برای خدمات دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود و باعث عملکرد حرفه‌ای تر برای هر برندی می‌شود.

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟ | وب جوان

سوالات پرتکرار درباره خدمات دیجیتال مارکتینگ

خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی است؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتالی شامل تبلیغات در اینستاگرام و فضای مجازی، رپورتاژ، طراحی سایت، ساخت موشن گرافیک، طراحی و فیلم‌برداری، سئو و غیره می‌شود.

مزایای انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار چیست؟

عمده ترین مزیت انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما، جا افتادن برند شماست که با هزینه کمتر می‌تونید بیشتر دیده بشید و باعث رونق کسب و کارتون باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها