شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟

شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟

شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟

شرکت های تبلیغاتی در دنیای مدرن امروز رو به رشد هستند و خدمات و مزایای متفاوتی را ارائه می‌دهند.

تبلیغات یک زمینه تخصصی در صنعت بازاریابی است و شامل پیام‌های تبلیغاتی پولی است که در پلتفرم‌های مختلف آنلاین و آفلاین به اشتراک گذاشته می‌شود. شرکت‌ها نیز تبلیغات ارائه می‌دهند، اما شرکت‌های زیادی هستند که فقط بر تبلیغات تمرکز می‌کنند و خدمات بازاریابی دیگری ارائه نمی‌دهند. تبلیغات یک جایگاه مهم در این زمینه است.

یک کسب‌وکار ممکن است یک شرکت تبلیغاتی را برای ایجاد یک پیام واحد و طراحی یا اجرای یک سری کامل از پیام‌ها به نام کمپین تبلیغاتی و نظارت بر نتایج استخدام کند.

ولنی بی. پالمر (Volney B. Palmer) اولین کسی بود که از اصطلاح “آژانس تبلیغاتی” استفاده کرده است که اولین‌بار در آمریکا را در سال 1841 شرکت خود را افتتاح کرد.

آژانس پالمر فضایی را در روزنامه‌ها در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرارداد و او یکی از تنها گزینه‌هایی بود که تبلیغ‌کنندگان برای گرفتن تبلیغ به سمت او می‌رفتند. البته ناگفته نماند که آژانس‌های تبلیغاتی امروزی بسیار متفاوت‌تر از 200 سال پیش عمل می‌کنند.

جهت دریافت مشاوره و اجرای کمپین های تبلیغاتی، تولید محتوا در اینستاگرام، خدمات سئو، تبلیغات دیجیتال و انواع طراحی سایت توسط وب جوان، با شماره تلفن 02191035254 تماس حاصل فرمایید.

شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد؟ | وب جوان

شرکت تبلیغاتی چیست ؟

شرکت تبلیغاتی یا آژانس تبلیغاتی یک تجارت خدماتی است که به ایجاد، برنامه‌ریزی و مدیریت تبلیغات برای مشتریان خود اختصاص دارد.

یک آژانس تبلیغاتی مستقل از مشتری است و یک دیدگاه بیرونی برای تلاش و فروش محصولات یا خدمات مشتری ارائه می‌دهد. یک آژانس همچنین می‌تواند استراتژی‌های بازاریابی و برندسازی کلی و تبلیغات فروش را برای مشتریان خود انجام دهد.

این صنعت شامل مؤسساتی است که عمدتاً به ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و قراردادن تبلیغات در نشریات، روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون یا سایر رسانه‌ها مشغول هستند.

این کسب‌وکارها برای ارائه طیف کاملی از خدمات (یعنی از طریق قابلیت‌های داخلی یا قراردادهای فرعی)، از جمله مشاوره، خدمات خلاقانه، مدیریت حساب، تولید مطالب تبلیغاتی، برنامه‌ریزی رسانه و خرید (یعنی قراردادن تبلیغات) سازماندهی شده‌اند.

شرکت تبلیغاتی یک شرکت خدمات حرفه‌ای است که عموماً برای ایده‌پردازی، تولید و مدیریت نمایش پیام‌های تجاری (رادیو، تلویزیون، فضای باز، چاپ، اینترنت و غیره) و همچنین ارائه مشاوره بازاریابی و بازرگانی و مشاوره عمومی تجاری و تبلیغاتی استخدام می‌شود.

شرکت های تبلیغاتی مستقل از مشتری هستند و دیدگاه شخص ثالثی را در مورد فروش کالا یا خدمات مشتری ارائه می‌دهند. مشتریان آژانس‌های تبلیغاتی شامل مشاغل (تشکیلات انحصاری، مشارکت، LLC) و شرکت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های دولتی هستند.

یک شرکت تبلیغاتی ممکن است برای تولید پیام‌های تجاری منفرد یا مجموعه‌ای از پیام‌های تجاری مرتبط به نام کمپین تبلیغاتی استخدام شود.

شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد؟ | وب جوان

سازوکار شرکت‌های تبلیغاتی

تداوم تکامل شرکت‌های تبلیغاتی به‌گونه‌ای است که یک شرکت می‌تواند بسیار بیشتر از تبلیغات ارائه دهد.

به دلایل اقتصادی و ازآنجایی‌که پذیرش مشتری جدید شامل بسیاری از هزینه‌های اولیه نمایندگی داخلی است که عموماً قرار است در طول زمان مستهلک شوند، شرکت‌های تبلیغاتی ترجیح می‌دهند یک رابطه شرکت ثبت (AOR) با مشتریان خود برقرار کنند.

یک رابطه AOR شامل قراردادی برای مدت‌زمان مشخص است که شامل جزئیات مربوط به هزینه‌ها، کمیسیون‌ها، مالکیت و حقوق و همچنین بندهای فسخ می‌شود.

درحالی‌که هدف اکثر آژانس‌های تبلیغاتی ایجاد مشارکت‌های مداوم با مشتریان بلندمدت است، جذب هر مشتری جدید با یک پیشنهاد آغاز می‌شود.

آژانس های تبلیغاتی معمولاً به‌جای کسب‌وکارهای تصادفی سردرگم، با رویکردی درونی شروع به فعالیت می‌کنند و با افرادی که شخصاً می‌شناسند در سازمان‌هایی که می‌خواهند هدف قرار دهند، تماس می‌گیرند.

آنها همچنین ممکن است اخبار مربوط به شرکت‌هایی را که به نظر می‌رسد نیاز به بازنگری تبلیغاتی دارند (به‌عنوان‌مثال، مشاغلی که یک جهش ناگهانی رشد را تجربه می‌کنند) نظارت می‌کنند و نامه و نمونه کارهای خود را برای آنها پست کنند.

هنگامی که یک مشتری بالقوه موافقت می‌کند که با یک شرکت تبلیغاتی ملاقات کند، شرکت ارائه‌ای از آنچه باید به مشتری نمایش دهد آماده می‌کند. سطح جزئیات و تحقیقاتی که در ارائه انجام می‌شود به میزان علاقه یا تعهد نشان‌داده‌شده توسط مشتری بستگی دارد.

در طول ارائه، شرکت ممکن است مطالعات موردی را که در تحقیقات خود یافته است، ارائه دهد تا نشان دهد که چه نوع تبلیغاتی درگذشته برای شرکت‌های مشابه کارآمد بوده است.

شرکت تبلیغاتی همچنین ممکن است نشان‌ها، بروشورها، پست مستقیم، وب‌سایت‌ها، بنرهای تبلیغاتی یا بیلبوردهایی را که برای مشتریان قبلی طراحی کرده است یا ماکتی از آنچه برای مشتری در نظر گرفته است را نشان دهد.

شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد؟ | وب جوان

تحلیل و ارزیابی موقعیت فعلی توسط آژانس های تبلیغاتی

هنگامی که مشتری متعهد به استخدام یک آژانس تبلیغاتی شد، آژانس شروع به ارزیابی موقعیت فعلی مشتری در صنعت خود، از جمله سهم بازار، رقابت و سطح شناخت آن در بازار هدف خود می‌کند.

برخی از این اطلاعات را می‌توان از وب‌سایت و طرح تجاری مشتری به دست آورد. آژانس همچنین انتظارات مشتری را ارزیابی می‌کند و مهلت‌های قابل تحویل را برای راه‌اندازی یک کمپین جدید تعیین می‌کند.

یک شرکت تبلیغاتی اجزای واقعی کمپین (تبلیغات) مانند تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، پنجره‌های پاپ‌آپ وب‌سایت، پست مستقیم یا ترکیبی از رسانه‌های ترکیبی را ایجاد می‌کند.

همچنین کار انجام شده توسط شرکت‌های تبلیغاتی بدون منفعت قرارداد (یا توافق‌نامه کتبی) به‌عنوان “کار پروژه” نامیده می‌شود. در این صورت، هر «پروژه» مستقل است و بر اساس آن قیمت‌گذاری و مدیریت می‌شود.

همان‌طور که به دنبال یک آژانس تبلیغاتی هستید، مهم است که توجه داشته باشید که کدام یک از نظر آنچه آژانس ارائه می‌دهد و همچنین شهرتی که آن شرکت دارد برای شما مناسب‌تر و کارآمدتر است.

شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد؟ | وب جوان

پرسنل شرکت تبلیغاتی

یک شرکت تبلیغاتی می‌تواند به کوچکی یک نفر (کارمند انحصاری) یا بیش از 1000 کارمند باشد. اکثر شرکت‌های تبلیغاتی در ایالات متحده کمتر از 9 کارمند دارند.

به‌طورکلی، آن‌ها شرکت‌های تبلیغاتی کوچک در نظر گرفته می‌شوند. اگر یک آژانس تبلیغاتی 10 تا 75 کارمند داشته باشد، آژانسی با اندازه متوسط ​​در نظر گرفته می‌شود. بیش از 75 کارمند به‌طورکلی یک شرکت بزرگ در نظر گرفته می‌شود.

یک آژانس تبلیغاتی با تعداد زیادی کارمند عموماً دارای چندین مکان است. در برخی شرایط، دفاتر اضافی «دفاتر خدمات» هستند که در نزدیکی یک مرکز مشتری قرار دارند و برای ارائه «خدمات» در نزدیکی یا محلی قرار دارند.

شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند از مشاغل خانگی کوچک گرفته تا امتیازات شرکتی با بخش‌های تحقیقات بازار، مدیریت حساب و فروش، کپی‌نویسی و طراحی گرافیکی را شامل شوند.

شرکت تبلیغاتی برای جمع‌آوری اطلاعات و ارائه ایده‌های کمپین خود و به دنبال آن فرایند خلاقانه ساخت و توزیع تبلیغات، از نزدیک با مشتری همکاری می‌کند.

معمولا این شرکت ها افراد حرفه‌ای را با طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها و صلاحیت‌ها استخدام می‌کنند. این افراد با حرفه‌های مختلف جنبه‌های مختلفی از تبلیغات را مدیریت می‌کنند.

همچنین طراحان گرافیک، عکاسان، ویراستاران و تولیدکنندگان محتوا را استخدام می‌کند تا در کمپین‌های تبلیغاتی به آنها کمک کنند.

کپی‌رایترها و طراحان گرافیک معمولاً به‌صورت دائمی در آژانس‌ها استخدام می‌شوند، درحالی‌که فیلم‌برداران و بازیگران ممکن است بر اساس نیاز برای تبلیغات رادیویی و تلویزیونی برون‌سپاری شوند.

بیشتر بخوانید : دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد؟ | وب جوان

انواع شرکت‌های تبلیغاتی

1.شرکت تبلیغاتی ATL

این غرفه Above the Line است و این آژانس‌ها معمولاً شرکت‌های تبلیغاتی در مقیاس بزرگ را مدیریت می‌کنند که چند پلتفرم برای مخاطبان ملی یا حتی بین‌المللی هستند.

کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد شده توسط چنین شرکت‌هایی نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد و شامل کمپین‌های تلویزیونی بزرگ، پخش مجلات و تبلیغات غیرسنتی می‌شود.

2.شرکت تبلیغاتی BTL

مخفف Below the Line است و نیاز به بودجه هنگفت و ارتباطات بین‌المللی ندارند، اما آنها همچنین یک شرکت تبلیغاتی مهم هستند که کمپین‌های تبلیغاتی کوچک‌تری را مدیریت می‌کنند که شامل تبلیغات محلی، تبلیغات متنی، پست مستقیم و خبرنامه، تبلیغات بنری و تبلیغات آنلاین می‌شود. این نمایندگی‌ها در دنیای مدرن بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی دارند.

شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد؟ | وب جوان

3.شرکت تبلیغاتی TTL

مخفف Through the Line است و شامل شرکت‌های تبلیغاتی می‌شود که دقیقاً بین ATL و BTL قرار دارند. آنها همه چیز را از کمپین‌های بزرگ و تبلیغات در سطح ملی تا کمپین‌های کوچک منطقه‌ای برای مشاغل کوچک و سایت‌های کوچک مدیریت می‌کنند.

4.شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل

یک شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل همان چیزی است که به نظر می‌رسد، شرکتی که هر کاری را برای مشتری خود انجام می‌دهد. آنها طیف گسترده‌ای از خدمات را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند که برای رسیدگی به جنبه‌های بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و سنتی یک شرکت کار می‌کنند.

شرکت‌های تبلیغاتی که خدمات کامل دارند از متخصصین مختلفی در هر زمینه‌ای که نیاز باشد تشکیل شده است.

آژانس خدمات کامل آژانسی است که فهرستی جامع از خدمات، از جمله تبلیغات، برندسازی، بازاریابی مستقیم، پیشبرد فروش، طراحی بسته، قراردادن محصول، برنامه‌ریزی و خرید رسانه‌ای، ترافیک، برنامه‌ریزی رویداد، روابط‌عمومی، بازاریابی ورزشی، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت و… را همیشه ارائه می‌دهد.

اگر کسب‌وکار شما به همه چیز نیاز دارد، انتخاب یک شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل بهترین حرکت است. این شرکت‌ها می‌توانند در کل فرایند تبلیغات، از برنامه‌ریزی گرفته تا اجرا و اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات، به شما کمک کنند. می‌توانید آرام بنشینید، استراحت کنید و اجازه دهید انتخاب شما نتیجه دهد.

شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد؟ | وب جوان

5.شرکت تبلیغاتی دیجیتال

اگر برنامه‌ای برای اجرای تبلیغات چاپی برای محصول یا خدمات خود دارید استفاده از شرکت تبلیغاتی دیجیتال ممکن است گزینه مناسب‌تری برای شما و کسب‌وکارتان باشد. درحالی‌که آژانس‌های تبلیغات دیجیتال احتمالاً یک یا دو چیز در مورد رسانه‌های چاپی می‌دانند، قلب آنها در دنیای دیجیتال نهفته است. این شرکت‌ها می‌توانند در مورد هر چیزی که روی صفحه‌نمایش وجود دارد به شما کمک کنند، از جمله:

بهینه‌سازی یا همان سئو سایت

طراحی سایت

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی محتوا

درحالی‌که شرکت‌های خدمات کامل تا حدودی همه چیز را انجام می‌دهند، شرکت‌های تبلیغات دیجیتال واقعاً در همه چیز دیجیتالی پیشرفت می‌کنند، به این معنی که کار لازم نیست فقط در سئو و طراحی وب متوقف شود. طراحان گرافیک، فیلم‌برداران، کپی‌رایترها و عکاسان همگی در این گروه ترکیب شده‌اند.

در عصر دیجیتال امروزی، رفتن به یک آژانس تبلیغاتی با خدمات کامل یا آژانس تبلیغات دیجیتال ممکن است برای شما منطقی باشد. اما اگر همه این مسیر را انتخاب کنند، انتخاب سنتی ممکن است شرکت شما را بیشتر در برابر رقبای خود متمایز کند. همه چیز به استراتژی تبلیغاتی، اهداف و اینکه چگونه خود را متمایز می‌کنید بستگی دارد.

6.شرکت‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی

حدس زدن این که تمرکز این شرکت‌ها بر چه چیزی است، سخت نیست. نقطه کانونی شرکت‌های تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، پر از سازندگان محتوا و بهینه‌سازهای تبلیغاتی مانند رسانه‌های اجتماعی، لینکدین، توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام؛ این شرکت‌ها همه کارها را انجام می‌دهند. از طراحی پروفایل گرفته تا وبلاگ‌های نوشتاری، شرکت‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند تا محتوای شما را برای مخاطبان جذاب‌تر و جذاب‌تر کنند.

بیشتر بخوانید : 10 روش دستیابی به اهداف رسانه های اجتماعی

شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد؟ | وب جوان

7.شرکت‌های تبلیغاتی بوتیک خلاق

بوتیک‌های خلاق آژانس‌هایی هستند که در خدمات طراحی خلاق تخصص دارند. این شرکت‌ها به این دلیل توسعه یافتند که برخی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند موفقیت خود را زیر نظر داشته باشند و تبلیغات خود را درج کنند، اما استعداد خلاقانه‌ای برای تولید طرح‌های مناسب و کپی‌کردن برای آنها ندارند.

8.شرکت‌های تبلیغاتی خرید رسانه

مسلماً برعکس یک بوتیک خلاق، یک آژانس خرید رسانه با شما همکاری می‌کند تا مطالب تبلیغاتی خلاقانه شما را در بهینه‌ترین مکان‌ها، چه چاپی یا دیجیتالی، قرار دهد. این آژانس‌ها یک بازه زمانی را توصیه می‌کنند که در آن باید محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید و مبلغی را که شرکت شما باید برای بهترین نتایج هزینه کند.

اگر می‌دانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و در چه رسانه‌هایی تبلیغ می‌کنید، یک آژانس خرید رسانه می‌تواند با این عوامل کار کند تا اطمینان حاصل کند که تبلیغات شما حداکثر در معرض دید قرار می‌گیرد.

جهت دریافت مشاوره و اجرای کمپین های تبلیغاتی، تولید محتوا در اینستاگرام، خدمات سئو، تبلیغات دیجیتال و انواع طراحی سایت توسط وب جوان، با شماره تلفن 02191035254 تماس حاصل فرمایید.

شرکت تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه میدهد؟ | وب جوان

سوالات پرتکرار درباره شرکت های تبلیغاتی

انواع شرکت های تبلیغاتی کدامند؟

شرکت های تبلیغاتی مدل ها و انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند‌از شرکت های تبلیغاتی ATL، شرکت های تبلیغاتی BTL، شرکت های تبلیغاتی TTL، شرکت تبلیغاتی دیجیتالی و غیره که به طور کامل با توضیح براتون داخل این مقاله شرح داده‌ایم.

پرسنل یک شرکت تبلیغاتی (آژانس تبلیغاتی) متشکل از چه افرادی است؟

در شرکت های تبلیغاتی افراد متخصص بسیارند، افراد در آژانس های تبلیغاتی در سمت های مدیر فروش، کارشناس سئو، توسعه دهنده وب، مدیر خلاقیت، استراتژیست تبلیغاتی، اکانت منیجر، تولیدکنندگان محتوا، کارشناس ارشد دیجیتال مارکتینگ، گرافیست و غیره مشغول به کار هستند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها