تقویم تولید محتوا در سال 2022 و مراحل ایجاد تقویم محتوا

تقویم تولید محتوا در سال 2022 و مراحل ایجاد تقویم محتوا

تقویم تولید محتوا در سال 2022 و مراحل ایجاد تقویم محتوا

فرق نمی‌کند که به‌صورت انفرادی فعالیت می‌کنید یا با تیمی از نویسندگان، تهیه‌کنندگان و ویراستاران کار می‌کنید، یک تقویم تولید محتوا به شما کمک می‌کند در مسیر خود بمانید و اصولی کارهایتان را پیش ببرید.

تقویم تولید محتوا منبعی برای تیم شما برای برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی بازاریابی محتوا است. الگوی تقویم محتوا باید یک منبع مشترک باشد که ایجاد محتوا، برنامه‌ریزی محتوا و سایر عملکردهای جریان کار محتوا را به بازاریابان ارائه دهد.

بسیاری از Content Calendarها در صفحه گسترده اکسل یا Google Sheets انجام می‌شوند، اما ممکن است کار با این ابزارها کمی براتان دشوار باشد.

اعضای تیم شما باید بتوانند الگوی تقویم تولید محتوا را بدون توجه به اینکه در کجا مستقر هستند ببینند و ویرایش کنند. همکاری با سرعت بالا یکی از موارد مهم در ایجاد تقویم محتوا 2022 است.

اگر از Google Sheet یا ابزار آنلاین دیگری به‌عنوان تقویم محتوای خود استفاده کنید، مهم‌ترین بخش تقویم محتوای شما این است که به‌روز می‌ماند و به تیم شما در انتقال محتوا از مرحله ایده به تولید کمک می‌کند.

تقویم محتوا 2022، تقویم تولید محتوا 2021 | وب جوان

منظور از قالب تقویم محتوا چیست؟

به بیان ساده، یک تقویم محتوا (تقویم سرمقاله)، یک برنامه زمان‌بندی نوشته شده است که توسط وبلاگ‌نویسان، بازاریابان و انواع کسب‌وکارها برای ثبت زمان و مکان برنامه‌ریزی برای انتشار محتوای آینده استفاده می‌شود.

این ابزارهای مفید معمولاً توسط افراد یا تیم‌هایی که به دنبال تمرکز بر خروجی سرمقاله خود در یک دوره زمانی معین هستند، گرد هم می‌آیند.

دلیل اهمیت تقویم محتوا

استفاده از Content Calendar می‌تواند به شما کمک کند تا گردش‌های کاری ایجاد محتوای خود یا تیمتان و تاریخ‌های انتشار برنامه‌ریزی‌شده را ردیابی کنید و به ادامه تلاش‌های شما و تیمتان کمک کند. قالب‌های تقویم محتوا می‌توانند این ابزارها را برای ایجاد و تکثیر آسان کنند.

داشتن تقویم‌های مختلف برای انواع مختلف خروجی می‌تواند بسیار مفید باشد. به‌عنوان‌مثال، ممکن است تقویم‌های بازاریابی محتوای رسانه‌های اجتماعی و تقویم‌های محتوا برای وبلاگ‌ها، ایمیل‌ها، صفحات فرود یا محصول و سایر محتوای معمولی که تولید می‌کنید ایجاد کنید.

گاهی اوقات حتی ممکن است بخواهید یک تقویم مشترک برای انواع محتوای ایجاد شده در شرکت خود ایجاد کنید.

همچنین بخوانید : رسانه‌های اجتماعی و اهداف آن

چگونه یک تقویم محتوا ایجاد کنیم؟

ردیف‌های تقویم محتوایی شما برای هر قطعه جدید از محتوا کنار گذاشته می‌شود و ستون‌ها حاوی اطلاعاتی درباره محتوای هر مقاله است. این ستون‌ها می‌توانند بر روی مواردی همچون:

موضوع محتوا، فرمت محتوا، تاریخ انتشار، شخصیت طرف معامله، کلیدواژه هدف، مرحله قیف، نویسنده و … تمرکز کنند.

در ادامه یک اینفوگرافیک تقویم محتوا در سال 2022 را که وب سایت SEMrush منتشر کرده، مشاهده می‌کنید.

اینفوگرافیک تقویم محتوا 2022، تقویم تولید محتوا 2021 | وب جوان

مرحله اول: تحقیق کنید

قبل از شروع به جمع‌آوری قالب تقویم محتوا خود، باید به طور کامل در مورد مخاطبان و مشتریان بالقوه خود تحقیق کنید.

این شامل درک اینکه چه چیزی باعث می‌شود آنها را تیک بزنند و همچنین جایی که دوست دارند محتوای خود را دریافت کنند، می‌شود.

راه‌های مختلفی برای درک اینکه مخاطبان شما چه نوع محتوا و پلتفرمی را ترجیح می‌دهند وجود دارد.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید از Google Analytics برای تجزیه‌وتحلیل منابع ترافیک در وب‌سایت خود استفاده کنید و با ابزار Semrush’s Content Audit یک ممیزی محتوا اجرا کنید تا بررسی کنید که کدام محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شده است و کدام صفحات بیشترین ترافیک و بک‌لینک را ایجاد می‌کنند.

مرحله دوم: اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت تعین کنید

دانستن اینکه می‌خواهید از تقویم محتوا 2022 چه چیزی به دست آورید، برای مؤثر کردن استراتژی شما یک امر کلیدی است. درحالی‌که هر شرکت متفاوت است، برخی از اهداف مشترک عبارت‌اند از:

ایجاد ترافیک ارگانیک

آزمایش مخاطبان جدید

افزایش آگاهی از برند

ایجاد سرنخ و تبدیل

بنابراین کاری که شما باید انجام دهید این است:

تقویم محتوا 2022، تقویم تولید محتوا 2021 | وب جوان

فهرستی از اهداف بازاریابی محتوای اولیه و ثانویه خود ایجاد کنید. سپس از آن برای تعیین اهداف و معیارها به هر قطعه محتوا و پیگیری عملکرد آن استفاده کنید.

مرحله سوم: تخصیص منابع و ایجاد یک برنامه

قبل از شروع برنامه‌ریزی برای تولید محتوا، باید منابعی را که در اختیار دارید ارزیابی کنید. سپس، بر اساس منابع موجود و اهداف بازاریابی محتوای خود، می‌توانید تخمین بزنید که چه مقدار محتوایی را می‌خواهید تولید کنید و به برنامه‌ریزی ادامه دهید.

شما باید مواردی مانند کپی‌رایتینگ، طراحی، تحقیق، تبلیغ و غیره را در تقویم محتوا 2021 در نظر بگیرید.

یک تقویم مؤثر به شما کمک می‌کند تا منابع در حال تخصیص را بیشتر درک کنید. این زمانی مفید است که نیاز دارید به شرایط در حال تغییر به روشی سریع پاسخ دهید.

به‌عنوان‌مثال، هنگامی که یک خبر مرتبط منتشر می‌شود و فرصتی برای یک مقاله به‌موقع فراهم می‌کند، به یک چرخش سریع نیاز دارید. اگر بتوانید ببینید که مردم روی چه چیزی کار می‌کنند، می‌توانید تولید را دوباره اولویت‌بندی کنید و پروژه جدید را در دست اجرا بگذارید.

همچنین بخوانید : تولید محتوا در اینستاگرام

مرحله چهارم: ایده‌های خودتان را دسته‌بندی کنید

با تیم‌های فروش، خدمات مشتری و محصول خود صحبت کنید تا سؤالات، تردیدها یا بتوانید چالش‌های رایج مشتری را کشف کنید.

انجمن‌ها و نشریات صنعتی را تجزیه‌وتحلیل کنید.

از ابزارهایی مانند تحقیقات ارگانیک و شکاف کلمات کلیدی برای تجزیه‌وتحلیل رقبای خود و پیداکردن کلمات کلیدی خاصی که قبلاً برای آنها رتبه‌بندی شده‌اند، استفاده کنید.

تقویم محتوا 2022، تقویم تولید محتوا 2021 | وب جوان

سپس، با استفاده از این اطلاعات، آن‌ها را به موضوعات محتوایی در تقویم خود تبدیل کنید.

مرحله پنجم: قالب‌هایی را متناسب با مخاطبان خودتان انتخاب کنید

حالا که به این مرحله رسیده‌اید، باید به این فکر کنید که چگونه Content Calendar شما می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی قالب‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید کمک کند.

بسته به نوع محتوایی که مخاطبان شما بیشتر دوست دارند مصرف کنند، قالب‌ها می‌توانند شامل پست‌های وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و محتوای ویدئویی باشند.

در مورد قالب‌هایی که مخاطبان شما به‌احتمال زیاد ترجیح می‌دهند و اینکه چگونه موضوعات مختلفی که شناسایی کرده‌اید متناسب با آن قالب‌های بالقوه هستند فکر کنید.

مطمئن شوید که هر قسمت از محتوا را برای خوانندگان یا خریداران خاص هدف قرار می‌دهید. دانستن این که چه کسانی را هدف قرار می‌دهید و چه چیزی باید به آن دست یابند به شما کمک می‌کند تعیین کنید که چگونه باید محتوای خود را ارائه دهید.

برای مثال هنگام صحبت با یک مخاطب B2B، توجه داشته باشید که شخصیت‌های خریدار اغلب پیچیده هستند و تصمیمات خرید بیشتر فرایند محور هستند. این باید در تقویم محتوا شما منعکس شود و ممکن است به این معنی باشد که محتوای شما جزئی‌تر از قبل است.

همچنین بخوانید : خدمات دیجیتال مارکتینگ

مرحله ششم: انتخاب کنید از کدام کانال‌های تبلیغاتی استفاده کنید و چگونه محتوا را تغییر دهید

زمانی که محتوا آماده انتشار شد، باید انتخاب کنید که کجا و چه زمانی آن را می‌خواهید تبلیغ کنید. البته، این کار را می‌توان در تمام رسانه‌های اجتماعی خود انجام داد، اما ممکن است بخواهید آن را از طریق خبرنامه خود، از طریق تأثیرگذاران یا حتی از طریق کانال‌های جستجوی پولی به اشتراک بگذارید.

بازدیدکنندگان بیشتر در اوایل به معنای اشتراک‌گذاری، بک‌لینک‌ها و ترافیک ارگانیک بیشتر در آینده هستند.

به‌عنوان بخشی از حداکثر استفاده از محتوای خود، باید آن را تغییر کاربری داده و آن را برای هر یک از پلتفرم‌هایی که می‌خواهید آن را منتشر کنید، بومی‌سازی کنید.

همچنین باید زمانی را برای بازنگری قطعات محتوا اختصاص دهید تا برای هر کانال جدیدی که می‌خواهید آنها را در آن قرار دهید، مناسب‌تر شوند.

مرحله هفتم: تقویم خود را برای تیم‌های مختلف باز کنید

بازکردن تقویم خود بسیار مهم است. ما توصیه می‌کنیم تقویم محتوا خود را اجتماعی کنید تا مطمئن شوید که تیم محتوای شما دسترسی‌های لازمه را دارند. این جنبه خلاق کسب‌وکار، شما را به مرحله برنامه‌ریزی نزدیک می‌کند.

بررسی خروجی خود از طریق تقویم محتوایی خود، می‌تواند به شما در شناسایی تنگناها و عیب‌یابی مشکلات مشابه برای شناسایی مشکلات سرعت در فرایند تولید کمک کند.

این کار باعث ایجاد هم‌افزایی می‌شود و به تیم شما اجازه می‌دهد تا محتوای شما را که عاشقانه ایجاد کرده‌اید، تغییر کاربری دهند. همچنین به بخش‌های فروش و محصول شما دسترسی می‌دهد و کمک می‌کند تا برنامه شما را با کل تجارت هماهنگ کند.

همچنین بخوانید : چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق اجرا کنیم

تقویم محتوا 2022، تقویم تولید محتوا 2021 | وب جوان

مرحله هشتم: از الگوی تقویم محتوای خود برای اندازه‌گیری بهره‌وری استفاده کنید

هنگامی که در حال ساخت الگوی تقویم محتوا 2022 خود هستید، می‌توانید ستون‌هایی را اضافه کنید که به شما امکان می‌دهد مشکلات را در چرخه تولید ثبت کنید.

پرچم‌های قرمزی وجود دارد که می‌تواند نشان دهد که تأخیرها اتفاقات یکباره نیستند، بلکه مشکلات تکراری هستند.

با استفاده از Content Calendar برای ثبت میانگین مدت‌زمان لازم برای ایجاد یک محتوا شروع کنید. وقتی تأخیر رخ می‌دهد و ضرب‌الاجل‌ها از دست می‌رود، باید یادداشت کنید که قطعه تحت چه نوع دارایی قرار می‌گیرد و کدام مشارکت‌کننده کار را دیر تحویل داده است.

به‌این‌ترتیب، قبل از اینکه برای رفع آنها اقدام کنید، می‌توانید شروع به شناسایی محل وقوع مشکلات به طور منظم کنید.

چگونگی استفاده از قالب تقویم محتوا

تیم وب جوان با پرسش‌وپاسخ‌هایی که از چند متخصص محتوا در مورد نحوه استفاده از تقویم محتوای خود به عمل آورد اولین موضوعی که به آن پی برد این بود که هرکسی فرایندهای منحصربه‌فرد خود را برای نگهداری و به‌روزرسانی تقویم محتوا خود دارد.

دلایل این تنوع در فرایند از دو چیز ناشی می‌شود:

1 استراتژی محتوا ممکن است انواع خاصی از محتوا را بر سایرین دیکته کند

2 انواع خاصی از محتوا وجود دارند که در صنعت متخصص محتوا بهتر عمل می‌کنند.

برنامه‌ریزی زمانی که محتوا منتشر می‌شود یکی دیگر از ملاحظات کلیدی در تقویم محتوا است. تاریخ‌ها به طور اجتناب‌ناپذیری تغییر می‌کنند زیرا همکاران شما ممکن است زمان بیشتری را نسبت به برنامه‌ریزی اولیه روی یک محتوا صرف کنند.

عملیات محتوا بیشتر نمایش 1 نفره است. ما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و کار کنیم که به تیم خلاق زمان کافی برای ایجاد مواد موردنیاز برای محتوا بدهد.

قبل از ایجاد تقویم محتوا، برخی از کارشناسان گفتند که ابتدا باید یک استراتژی محتوای قوی داشته باشید. عناصر یک استراتژی محتوا که می‌توانند راه خود را در تقویم محتوا ایجاد کنند عبارت‌اند از:

مخاطبی که می‌خواهید هدف قرار دهید

آهنگ پیام خود

داستان یا روایتی که می‌خواهید به مخاطب خود بگویید.

تقویم محتوا 2022، تقویم تولید محتوا 2021 | وب جوان

انواع محتوا

استراتژی بازاریابی محتوای شما برای سال 2022 کاملاً آماده است. سخت‌ترین بخش ردیابی و اجرای آن استراتژی باتوجه‌به تمام بخش‌های متحرک استراتژی شما است.

تقویم محتوا شما باید به‌اندازه کافی منعطف باشد تا بتواند تمام نکات ظریف استراتژی شما را کنترل کند، چه در آژانسی با چندین مشتری کار می‌کنید و چه در داخل برای ناسا کار می‌کنید.

تقویم محتوا شما به طور خاص چه مسائلی را باید حل کند؟ این باید انواع محتوایی را که مخاطب هدف شما می‌خواهد بخواند و تماشا کند، در نظر بگیرد.

درحالی‌که پست‌های وبلاگ هنوز راهی عالی برای گفتن داستان و برای سئو مفید هستند، تقویم محتوای شما برای سال 2022 می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

قسمت‌هایی از پادکست

رویدادهای مجازی

اینفوگرافیک‌ها

ویدئوهای کوتاه (استوری‌های لینکدین، استوری‌های اینستاگرام، تیک تاک و غیره)

سخن پایانی

اگر شما و تیمتان قصد دارید که یک محتوای منظم و اثرگذار برای مخاطبانتان ارائه دهید، قبل از هر چیزی نیاز به یک ایده قوی و برنامه‌ریزی شده دارید.

اگر محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید سازماندهی مناسب و درستی نداشته باشد، قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.

با استفاده از تقویم محتوا شما قادر خواهید بود به اطلاعاتی نظیر این که کدام محتوایتان در مرحله تأیید است، یک محتوا متعلق به کدام کمپین می‌باشد و سؤالاتی ازاین‌قبیل پی ببرید.

زمان‌بندی محتوا به‌اندازه هر چیز دیگری کار سختی است. بااین‌حال، وقتی صحبت از محتوا می‌شود، آماده‌سازی یک رکن کلیدی محسوب می‌شود. بدون برنامه‌ریزی دقیق، تولید و مدیریت محتوا به‌زودی برای تیم بازاریابی شما بسیار سخت خواهد شد و هرچه رشته کرده‌اید پنبه می‌شود.

همچنین بخوانید : استراتژی تولید محتوا در سال 2021

سوالات پرتکرار تقویم تولید محتوا در سال 2022

ابزارهای تولید و ایجاد تقویم محتوایی کدامند؟

شما با استفاده از اکثر برنامه‌های Content Calendar می‌توانید تقویم محتوا خود را برای سال 2022 آماده کنید ولی یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای ایجاد تقویم تولید محتوا، اکسل و گوگل شیت است.

چگونه یک تقویم محتوا بهینه شده ایجاد کنیم؟

شما با رعایت کردن نکاتی مانند تحقیق کردن راجع به موضوعات خود، تعیین کردن اهداف کوتاه و بلند مدت، تخصیص منابع و ایجاد یک برنامه، انتخاب قالب‌هایی متناسب با سلیقه مخاطبان شما، مشخص کردن نحوه تولید محتوا و کانال‌های تبلیغاتی، باز گذاشتن تقویم تولید محتوا خود برای سایر افراد گروه و استفاده از الگو تقویم محتوا خود برای اندازه‌گیری بهره‌وری کسب و کار خود، می‌توانید یک تقویم محتوایی بهینه شده را ایجاد نمایید.

منبع: SEMrush، با کمی تغییر توسط تیم وب جوان

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها