تکنیک های تیتر نویسی در سئو و تولید محتوا

تکنیک های تیتر نویسی در سئو و تولید محتوا

تکنیک های تیتر نویسی در سئو و تولید محتوا

تیتر نویسی فرایند ایجاد یک عنوان قانع‌کننده است که منافع مشخصی را به مصرف‌کننده منتقل می‌کند. بسیاری از نویسندگان بیشتر از هر نسخه دیگری وقت خود را صرف سرفصل‌های خود می‌کنند.

تیتر شما مانند دروازه ورود به محتوای شماست. در نتایج جستجو، پیوندها، اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی و موارد دیگر ظاهر می‌شود. اگر خواننده را ترغیب به کلیک کردن نکند، تیترهایتان کار خودشان را به‌درستی انجام نداده‌اند.

شما باید مخاطب خود را با محتوای خوب جذب کنید! باید به آن‌ها این قول را بدهید که ارزش آنچه را می‌خوانند یا می‌بینند در ازای وقتی که می‌گزارند داشته باشد.

تیترهای جذاب می‌توانند محتوای شما را بسازند یا خراب کنند. راه‌های زیادی برای نوشتن یک تیتر وجود دارد.

ساخت سرفصل‌ها موضوعی حیاتی است. این نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا خوانندگان بیشتری را به محتوای خود جذب کنید، بلکه به شما برتری رقابتی نسبت به مقالات دیگر می‌دهد.

تیترهای عالی به شما مزیت می‌دهند و مخاطبان شما را متقاعد می‌کنند که محتوای شما را بخوانند و به آن پاسخ دهند. این تیترهای سرفصل به شما انگیزه می‌دهند که خلاق باشید و سرفصل‌هایی بنویسید که برای شما مفید باشد.

سرفصل‌های خوب باعث می‌شود مردم روی محتوای شما کلیک و محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند.

برای نوشتن سرفصل‌های چشم‌نواز و مؤثر برای مقالات خود، از تکنیک های تیتر نویسی ذکر شده در زیر استفاده کنید و بازدیدکنندگانی را خواهید دید که به وب‌سایت شما سرازیر می‌شوند. همیشه روی ارتباط مستقیم تاکید کنید. با وب جوان همراه باشید تا شما را با تکنیک های تیتر نویسی بیشتر آشنا کنیم:

بیشتر بخوانید : تولید محتوا چیست و چگونه تولید محتوا کنیم ؟

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

12 تکنیک تیتر نویسی مهم که باید از آن ها استفاده کنید

1.سرراست و ساده بنویسید

عناوین مستقیم و سرراست بهترین عملکرد را نسبت به عناوین پرفروش و اسپم دارند. تیترها معمولاً از اصطلاحات و ساختار پیچیده کلمات اجتناب می‌کنند. خوانندگان از آن چیزی بیشتر قدردانی می‌کنند که آنچه را به آن‌ها وعده می‌دهد بدون اتلاف وقت برایشان جستجو کند.

از کلماتی استفاده کنید که مستقیماً به اصل مطلب می‌رسند، به‌راحتی قابل‌درک هستند و آنچه را که محتوای مقاله به خوانندگان وعده می‌دهد را نوید می‌دهد.

بیشتر بخوانید : استراتژی تولید محتوا در سال 2021

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

2.منحصربه‌فرد بنویسید

شما باید قبل از نوشتن محتوا و عنوان خود، عادت به تحقیق در مورد رقابت خود داشته باشید. اگر موضوع موردعلاقه خاصی را هدف قرار می‌دهید، کلمات کلیدی احتمالی را جستجو کنید و 4 تا 5 مقاله برتر را بررسی کنید.

ابتدا عناوین و محتوای آنها را مطالعه کنید. حال شما مقاله خود را به‌گونه‌ای ارائه می‌کنید که می‌توانید تمام مقالات مربوط به کیفیت و اندازه را شکست دهید. پس از آن، عنوان خود را با استفاده از تکنیک‌های ذکر شده بسازید که خوانندگان می‌خواهند روی آن کلیک کنند. همیشه برای منحصربه‌فرد کردن آن تلاش کنید.

منحصربه‌فرد بودن احساس طراوت را به تیترهای شما در میان سایر موارد مشابه اضافه می‌کند.

برای مثال: کلمه کلیدی هدف ما هدفون بی‌سیم است.

اکثر موارد استفاده شده می‌توانند:

«بهترین هدفون بی‌سیم»،

«بررسی بهترین هدفون بی‌سیم»

یا 5 هدفون بی‌سیم برتر در سال 2021 باشند.

همیشه می‌توانید با نوشتن و خلاقیتی که ارائه می‌دهید آن‌ها را دگرگون کنید و یک تیتر جذاب‌تر را بیرون بدهید.

می‌توانید از این تیتر استفاده کنید:

(من 10 هدفون برتر را تست کردم و این بهترین آن‌هاست).

این تیتر یک لمس شخصی می‌افزاید و به تیتر شما اعتماد ایجاد می‌کند. خوانندگان فکر می‌کنند که شما چند قدم بیشتر رفته‌اید تا بهترین مورد را برای آنها به دست آورده‌اید.

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

3.بر اساس کلمات کلیدی تیتر نویسی کنید!

قبلاً در مورد اینکه کلمه کلیدی چیست صحبت کردیم؛ بنابراین، اگر مقاله‌ای را بر اساس یک کلمه کلیدی خاص می‌نویسید، عاقلانه است که رشته کلمه کلیدی را همان‌طور که در عنوان وجود دارد ذکر کنید. موتورهای جستجو به‌احتمال زیاد آن کلمه کلیدی را انتخاب می‌کنند و آنها را بالاتر می‌برند.

رتبه‌های بالاتر منجر به ترافیک بالاتر می‌شود. اما هرگز از کلمات کلیدی در تیترها به‌زور استفاده نکنید تا از نظر گرامری اشتباه یا اجباری به نظر برسد. با ترکیب با سایر تکنیک‌های ذکر شده در وب جوان از آنها به‌صورت ارگانیک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : تحقیق کلمات کلیدی چیست و چه کاربردی در سئو دارد ؟

4.از سؤالات چالش‌برانگیز استفاده کنید

پرسیدن سؤالات خالی به‌خصوص سؤالات عجیب و خنده‌دار، کنجکاوی زیادی در ذهن خواننده ایجاد می‌کند و آنها بلافاصله درگیر می‌شوند.

این تیترهای سؤالی یک شکاف کنجکاوی ایجاد می‌کنند و خواننده را بیشتر تحریک می‌کند. آن‌ها مشتاق کشف پاسخ‌ها هستند و می‌خواهند روی آن کلیک کنند تا محتوا را بخوانند.

برای مثال:

آیا سئو فروش محصولات من را بیشتر می‌کند؟

بیشتر بخوانید : سئو چیست ؟ بهینه سازی سایت چیست ؟

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

5.در تیتر نویسی با اعداد بازی کنید

اعداد هنگام استفاده در عناوین نقش مهمی دارند. عجیب است اما شاید به این دلیل که مغز ما میل به پردازش سریع اعداد دارد، به همین دلیل است که آنها مفید هستند.

علاوه بر این، تیترهای شامل اعداد به کاربران این تصور را می‌دهند که محتوا می‌تواند کمی و مستقیم باشد. اعداد تمرکز را در حین مطالعه افزایش می‌دهند. خوانندگان انتظار دارند که اطلاعات به‌صورت فهرست باشد و ازاین‌رو استفاده آن سریع و آسان باشد. همچنین استفاده از اعداد در تیترها نرخ کلیک شما را افزایش می‌دهد.

برای مثال:

“7 دلیل برای استفاده از وردپرس برای وب‌سایت خود.”

بیشتر بدانید : طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت وردپرسی

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

6.تیترهای هیجان‌انگیز و جسورانه بنویسید

تیترهای پررنگ (bold) اولین موردی هستند که توجه را به خود جلب می‌کنند زیرا ارزش شوک را در تیترها گنجانده‌اند. این افزایش نرخ کلیک را تضمین می‌کند.

سرفصل‌های هیجان‌انگیز خواننده را بلافاصله به موضوع می‌کشاند و حس هوشیاری به محتوا را می‌دهد که نباید آن را از دست بدهد. در استفاده از اعلامیه‌های بحث‌برانگیز، تحریک‌آمیز یا عقیده آمیز تردید نکنید.

برای مثال:

5 اشتباهی که می‌تواند سایت شما را در معرض اسپم شدن قرار دهد.

اگر طبق الگوریتم های گوگل پیش نروید، سایت شما مطالب را ایندکس نخواهد کرد.

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

7.تیترهای دستورالعملی

راه دیگر نوشتن عنوان خوب، یک عنوان دستورالعملی است. معمولاً این مدل تیترها عناوینی همچون: «چه باید کرد» یا «چگونه باید انجام شود» هستند که به خوانندگان دستور می‌دهند تا مشکل خاصی را حل کنند.

اینها می‌توانند بسیار مؤثر باشند زیرا عناوین موازی با جستجوی خوانندگان هستند. این با زبان آنها مطابقت دارد و خوانندگان موظف‌اند روی این تیترهایی که حرف آنها را می‌گویند کلیک کنند.

مردم تمایل زیادی به سؤال کردن دارند. کنجکاوی آنها، آنها را به بازکردن و مطالعه مقاله سوق می‌دهد و در نتیجه ترافیک را تشدید می‌کند.

برای مثال:

“چگونه ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کنیم.”

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

8.ارائه پیشنهادها در تیتر نویسی!

این نوع سرفصل‌ها خوانندگان را با مزایایی آزار می‌دهند که آنها را تشویق به کلیک و خواندن مقاله می‌کند. این پیشنهادها علاوه بر اطلاعات امیدوارکننده در مورد مقاله، خواننده را ترغیب می‌کند تا از آنها استفاده کند.

تیترهای پیشنهادها در میان سایت‌های فروشگاهی یا بیزینسی رایج هستند. اما برای دیگر وب‌سایت‌ها نیز مفید است که در صورت مشترک شدن در خبرنامه، تعداد مشترکین خود را با ارائه چیزی به‌صورت رایگان به آنها افزایش دهند. اشتراک‌ها منجر به جریان دائمی ترافیک می‌شود و به برندسازی وب‌سایت نیز کمک می‌کند.

برای مثال:

آیفون 13 معرفی شد! کوپن تخفیف قبل از راه‌اندازی خود را از اینجا دریافت کنید.

سئو سایت خودتان را به دست ما بسپارید. ماه اول رایگان.

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

9.ایجاد فوریت

ایجاد فوریت یکی دیگر از روش‌های آزمایش شده برای ترسیم ترافیک فوری است. استفاده از تکنیک ترس ازدست‌دادن (FOMO) در تیتر فرصتی برای درخشش مقاله شما بر رقبایتان می‌دهد.

القای ترس در بین خوانندگان از ازدست‌دادن مهلت‌های اعلام شده، یا سایر کلمات مناسب که می‌تواند در ایجاد تیترهایی با احساس فوریت بسیار مؤثر باشد، نرخ کلیک شما را از سقف بالا می‌برد. همیشه به یاد داشته باشید که خوانندگان را با تعهد نکردن به ضرب‌الاجل کلاهبرداری نکنید زیرا اعتماد را از بین می‌برد و ممکن است دفعه بعد موفق نباشد.

برای مثال:

12 نکته در سئوی صفحه که ترافیک جستجوی شما را در شش هفته دوبرابر می‌کند.

اگر شما جزو 20 نفر اولی هستید که امروز تبلیغات دیجیتال سایت وب جوان را رزرو می‌کنید، ما به شما تخفیف ویژه‌ای می‌دهیم.

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

10.به مخاطبان خود بگویید چه کاری انجام دهند!

یک عنوان با یک دستور در تیترتان ایجاد کنید. به مخاطبان خود بگویید که چه کاری باید انجام دهند تا ارزش کاری که شما ارائه می‌دهید را به دست آورند. مستقیم و روراست باشید و خواستار اقدام باشید. شما آنها را وادار می‌کنید که بپرسند «چرا» و این به نوبه خود باعث می‌شود تا به وب‌سایت شما کلیک کنند. نمونه از تیترهای دستوری:

در سایت ما عضو شوید و از فیلم‌های آموزشی رایگان بهره ببرید.

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

11.باارزش‌ترین منبع اطلاعاتی را ایجاد کنید

نگاهی به بهترین محتوای موجود بیندازید و چیز بهتری ایجاد کنید. مثال‌های بهتر یا دستورالعمل‌های کامل‌تر به شما این امکان را می‌دهند که یک محتوای مشخص در کار خود ایجاد کنید که برای سال‌ها کارایی دارد.

اینترنت پر از اطلاعات است. مردم اطلاعات بیشتری نمی‌خواهند؛ آنها می‌خواهند زندگی خود را آسان‌تر کنند. ما معمولاً به دنبال راه‌حل‌های سریع، مراحل، نکات و ترفندها هستیم. مطمئن شوید که این مقدار را در تیتر خود بیان می‌کنید.

برای مثال:

10 نکته مهم برای بهبود سئو سایتتان

راهنمای کامل استفاده از کنسول جستجوی گوگل

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

12- از یک منطق منحصربه‌فرد استفاده کنید

ما از روش‌های بی‌نظیری برای نوشتن تیترهای عالی (تیتر نویسی) استفاده کردیم که در فضای مجازی منتشر شد. کلمه “منطقی” به‌سادگی به معنای “دلیل اساسی برای انجام کاری است.” اگر می‌خواهید مردم مطالب شما را بخوانند، آیا دلیل خوبی دارید که چرا باید آنها را بخوانند؟

باتوجه‌به اینکه 59 درصد از مردم محتوا را بدون خواندن ابتدا به اشتراک می‌گذارند، باید مطمئن شویم که تیترهای ما برای افرادی که این کار را می‌کنند جذاب است. برای جلوگیری از اتلاف وقت برای محتوا، به مردم دلیل محکمی بدهید که چرا باید کلیک کنند، بخوانند و مهم‌تر از همه: محتوای خود را به اشتراک بگذارند. کسب‌وکارهایی که وبلاگ دارند دوبرابر بیشتر از مشاغلی که این وبلاگ را ندارند، ترافیک ایمیلی را تجربه می‌کنند.

برخی از مواردی که می‌توانید در عناوین خود بگنجانید عبارت‌اند از:

نکات

دلایل

حقایق

ترفندها

ایده‌ها

اصول

اکنون وقت آن رسیده است که با بازبینی این تکنیک‌ها به سراغ محتوای خود بروید و تیترهایتان را سروسامانی بدهید و رقبایتان را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.

جهت مشاوره و انجام کلیه خدمات تولید محتوا در اینستاگرام، تبلیغات دیجیتال، بستن کمپین تبلیغاتی، خدمات سئو سایت و طراحی سایت با شماره تلفن 02191035254 (وب جوان) تماس حاصل فرمایید.

تیتر نویسی و 12 تکنیک تیتر نویسی موفق در سئو و تولید محتوا | وب جوان

سوالات پرتکرار درباره تکنیک های تیتر نویسی

چگونه یک تیتر نویسی و تیتر جذاب داشته باشیم ؟

شما خیلی راحت با استفاده از 12 تکنیکی که در این مقاله نیز به آن ها اشاره شد که چند مورد آن عبارت اند از ایجاد فوریت در تیتر نویسی، تیتر نویسی هیجان انگیز، فراخوان عمل یا CTA در تیتر نویسی و غیره، می‌توانید تیتر های جذابی را ساخته و نرخ کلیک سایت خود را بالاتر ببرید.

چرا باید تیتر منحصر به فرد خودمان را داشته باشیم ؟

اگر خودتان را به جای مشتری و کاربران قرار دهید، متوجه خواهید شد داشتن تیتر منحصر به فرد جدا از ساخت پرسونال برندینگ مجموعه شما، باعث ایجاد وجه تمایز شما با سایر رقبا نیز می‌شود و همین موضوع موجب می‌شود تا بهترین و بیشترین کلیک هارا دریافت نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها