10 روش دستیابی به اهداف رسانه های اجتماعی

10 روش دستیابی به اهداف رسانه های اجتماعی

10 روش دستیابی به اهداف رسانه های اجتماعی

تعیین اهداف رسانه های اجتماعی گامی کلیدی در جهت اثبات (و بهبود) ارزش کار رسانه‌های اجتماعی شما است. نوشتن اهداف خود و گزارش منظم پیشرفت خود نیز احتمال دستیابی به آنچه را که برای انجام آن برنامه‌ریزی کرده‌اید به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

اهداف به شما کمک می‌کند تا راهی را برای پیشرفت و موفقیت ترسیم کنید. آنها به شما این امکان را می‌دهند که ببینید تلاش‌های شما چقدر مؤثرند. این اهداف به کار شما جهت می‌دهند، به روشی مستند که می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید.

نحوه تعیین اهداف رسانه های اجتماعی در 3 مرحله

1- انجام ممیزی در رسانه های اجتماعی

قبل از اینکه بخواهید در مورد آنچه می‌خواهید با اهداف رسانه های اجتماعی خود به دست آورید فکر کنید، باید تصویری واضح از موقعیت فعلی خود داشته باشید. این بدان معناست که شما باید ممیزی رسانه‌های اجتماعی را انجام دهید. ممیزی رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا همه حساب‌ها و برنامه‌های موجود در رسانه های اجتماعی خود را در یک مکان ثبت کنید. همچنین سطح عملکرد فعلی خود را درک خواهید کرد که می‌توانید از آن به‌عنوان پایه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : تولید محتوا در اینستاگرام

رسانه های اجتماعی و 10 روش دستیابی و تعیین اهداف در آن | وب جوان

2- تصمیم بگیرید که چه چیزی مهم است

پس از اتمام حسابرسی، اطلاعات جمع‌آوری‌شده را بررسی کنید. شما خواهید دید که کدام کانال‌های اجتماعی خوب کار می‌کنند و کدام ممکن است نیاز به تمرکز متفاوتی داشته باشند. مطمئناً اندازه‌گیری معیارهای بیهوده سرگرم‌کننده است. اما آیا می‌توانید این اقدامات ساده را مستقیماً به اهداف تجاری پیوند دهید؟ آیا افزایش لایک‌های شما منجر به ارزش واقعی کسب‌وکار می‌شود؟ (در برخی موارد، ممکن است بسیار خوب باشد. اما وقت بگذارید تا واقعاً در مورد این موضوع از قبل فکر کنید.)

به استراتژی کلی کسب‌وکار خود و برنامه بازاریابی اجتماعی خود نگاهی بیندازید و به دنبال راه‌هایی برای هماهنگی بهتر باشید وقتی تصمیم گرفتید که چه نوع رشد یا پیشرفتی می‌تواند به بهبود کسب‌وکار شما کمک کند، زمان آن فرارسیده است که برخی از اهداف خاص رسانه های اجتماعی را شروع کنید.

3- چارچوب تعیین هدف خود را انتخاب کنید

هرکسی می‌تواند سودای یک هدف بزرگ را داشته باشد، اما این به شما در بهبود نتایج کسب‌وکار کمک نمی‌کند. برای اینکه اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی شما مفید واقع شوند، باید واقع‌بینانه و قابل‌پیگیری باشند. آنها همچنین باید به اهداف واضحی متصل شوند که به پیشرفت شما کمک می‌کنند.

چارچوب‌های تعیین شده برای تعیین هدف به شما کمک می‌کند تا در پیش‌زمینه کار کنید تا اهداف معنادار رسانه‌های اجتماعی را ایجاد کنید که در درازمدت از تجارت شما پشتیبانی می‌کند. در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم:

رسانه های اجتماعی و 10 روش دستیابی و تعیین اهداف در آن | وب جوان

چارچوب هدف هوشمند S.M.A.R.T.

چارچوب اهداف S.M.A.R.T همه در مورد ایجاد اهداف مرتبط و قابل دستیابی است که به حمایت از اهداف کلی تجارت شما کمک می‌کند. مخفف عبارت‌ها:

خاص (Specific) : واضح باشید. آیا “افزایش تعامل” به این معنی است که شما 100 دنبال کننده جدید یا 1000 دنبال کننده دارید؟ مشخص ساختن اهداف رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند پیشرفت را ردیابی کرده و موفقیت را بسنجید.

قابل‌اندازه‌گیری (Measurable) : هر هدفی به نوعی معیار نیاز دارد. “بهبود خدمات به مشتریان” یک مفهوم عالی است، اما این هدف نیست مگر اینکه راهی برای اندازه گیری این پیشرفت داشته باشید.

قابل دستیابی (Attainable) : اهداف رسانه‌های اجتماعی شما باید کاملاً از شما بخواهند که دست به کار شوید، اما کار مورد نیاز باید در دسترس شما باشد.

مرتبط (Relevant) : این بخشی است که تعیین هدف شما را به اهداف تجاری بزرگتر مرتبط می‌کند. برای مثال، اگر هدف شما شامل افزایش لایک های فیس بوک است، مطمئن شوید که درک کرده اید که این امر چه فایده ای برای تجارت خواهد داشت.

به موقع (Timely) : این مهلت ها هستند که همه را مسئول می‌کند. یک بازه زمانی برای تکمیل هدف خود در نظر بگیرید تا بدانید چه زمانی موفقیت خود را بررسی کنید. همچنین ممکن است بخواهید برخی از مراحل مهم را در طول راه برای بررسی های اضافی در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید : طراحی سایت با وردپرس

چارچوب هدف OKR

OKR مخفف Objectives and Key Results است. این بیشتر به‌عنوان چارچوب تعیین هدف موردعلاقه گوگل شناخته می‌شود. برخلاف اهداف S.M.A.R.T. اهداف OKR صد درصد قابل دستیابی نیستند. اهداف بسیار بلند پروازانه ای هستند و رسیدن به موفقیت 60 یا 70 درصدی یک برد محسوب می‌شود. شما می‌توانید با طرح دو سوال توسعه اهداف OKR را شروع کنید:

1- به کجا می‌خواهیم برویم؟

این سؤال به عنصر تعیین کننده هدف که توسط S.M.A.R.T. پوشش داده شده است، می پردازد.

2- آیا با سرعتی که داریم به هدفمان می‌رسیم؟

این جنبه‌های اهداف اسمارت که نشان‌دهندهٔ پیشرفت یا موفقیت است دقیقاً چه چیزی هستند؟ چه چیزی را ردیابی و اندازه‌گیری خواهید کرد؟

به یاد داشته باشید که عنصر “قابل دستیابی” اهداف S.M.A.R.T. با چارچوب OKR مطابقت ندارد. OKRها عموماً اهداف گسترده‌ای هستند، بنابراین 100 درصد موفقیت را به همراه ندارند.

در سال 2012 ، یوتیوب هدف خود را به دستیابی به یک میلیارد ساعت تماشا در روز قرارداد. یوتیوب از OKR برای رسیدن به این هدف استفاده کرد. درحالی‌که هدف اصلی یوتیوب پایان سال 2016 بود، آنها در فوریه 2017 روزانه یک میلیارد ساعت بازدید، فقط با چند ماه تأخیر به هدفشان رسیدند. ازآنجاکه منظور از OKRها امری گسترده است، این یک موفقیت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید : سئو پیج اینستاگرام

رسانه های اجتماعی و 10 روش دستیابی و تعیین اهداف در آن | وب جوان

10 نوع هدف رسانه های اجتماعی که باید دنبال کنید

همان‌طور که در مراحل تعیین هدف بالا کار می‌کنید، باید به این فکر کنید که می‌خواهید با استراتژی و اهداف رسانه های اجتماعی خود به چه چیزی برسید. اینها 10 مورد از رایج‌ترین اهداف رسانه‌های اجتماعی هستند که در آخرین فشارسنج رسانه‌های اجتماعی Hootsuite شناسایی شده‌اند:

به یاد داشته باشید، اگرچه اینها مقوله‌های هدف کلی هستند، نه خود اهداف. برای توسعه این مفاهیم به اهداف خاصی برای شرکت خود، باید از یکی از چارچوب‌های تعیین هدف در بالا استفاده کنید.

برای هر نوع هدفی، معیارهای مربوط به هدف خود را انتخاب کنید. سپس، درصد پیشرفت را در یک بازه زمانی مشخص هدف‌گذاری کنید.

1.ایجاد آگاهی از برند

آگاهی از نام تجاری نشان می‌دهد که چگونه بسیاری از افراد در شبکه اجتماعی شما را می‌شناسند و می‌دانند چه نوع محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهید. معیارهای کلیدی مربوط به آگاهی از نام تجاری عبارت‌اند از:

نام تجاری (برچسب‌گذاری شده یا نه)

سهام

دسترسی به پست

برداشت‌ها

میزان ویروسی بودن

میزان تقویت

برای اطمینان از اندازه‌گیری نام‌های تجاری که از هشتگ‌های مارک شما استفاده نمی‌کنند، از جریان‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : برندینگ در سئو

رسانه های اجتماعی و 10 روش دستیابی و تعیین اهداف در آن | وب جوان

2.شهرت برند را مدیریت کنید

شهرت برند می‌تواند برای شرکت‌های مختلف معانی متفاوتی داشته باشد. برای سازمان‌های B2C (یکی از الگوهای تجارت)، ممکن است همه چیز در مورد محبوبیت و رضایت مشتری شما باشد.

معیارهای کلیدی مربوط به شهرت برند عبارت‌اند از:

نمره رضایت مشتری

نرخ تشویق

میزان تقویت

احساسات اجتماعی

سهم اجتماعی صدای برند (SOV)

نمره خالص پروموتر (شاخصی برای سنجش وفاداری مشتریان)

نرخ تشویق

3.ایجاد و مدیریت یک جامعه درگیر

ایجاد یک جامعه مشارکتی به این معنی است که شما یک مخاطب آماده دارید که می‌خواهد در مورد آخرین تحولات شرکت شما بشنود. این یک دارایی بزرگ هنگام عرضه محصول جدید و اطمینان از فروش مداوم است. معیارهای کلیدی مربوط به مشارکت جامعه عبارت‌اند از:

نرخ رشد مخاطب

نرخ تعامل

میزان تقویت

نرخ تشویق

نرخ کلیک

نرخ پرش

نرخ مکالمه

نمره خالص پروموتر

نظرات نمره مکالمه

رسانه های اجتماعی و 10 روش دستیابی و تعیین اهداف در آن | وب جوان

4.افزایش تبدیل/فروش

این یک هدف عالی از رسانه های اجتماعی برای بازاریابان است زیرا مستقیماً با نتیجه نهایی کسب‌وکار ارتباط دارد. وقتی تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی شما باعث فروش می‌شود، به‌راحتی می‌توانید ارزش کار خود را نشان دهید. به یاد داشته باشید که تبدیل با خرید یکسان نیست. تبدیل ممکن است ثبت‌نام در یک خبرنامه رایگان یا بارگیری یک کاغذ سفید رایگان باشد. اما هر تبدیل ارزش واقعی و قابل‌اندازه‌گیری برای شرکت دارد، حتی اگر هیچ‌گونه مبادله نقدی وجود نداشته باشد.

معیارهای کلیدی مربوط به تبدیل و فروش عبارت‌اند از:

نرخ تبدیل

نرخ کلیک

نرخ پرش

نرخ تبدیل رسانه‌های اجتماعی

5.منفعت مشتری یا بازار را به دست آورید

رسانه های اجتماعی یک ابزار تحقیقات بازاری قوی هستند. به‌جای ردیابی معیارهای کلیدی رسانه های اجتماعی، برای این هدف می‌توانید از نقاط عطف داخلی مانند ایجاد (یا به‌روزرسانی) شخصیت خریدار خود استفاده کنید.

6.سرنخ‌ها را شناسایی و پرورش دهید

آوردن سرنخ، راه کلیدی برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای پرکردن قیف فروش و ایجاد ارزش برای نام تجاری شما است.

نرخ تبدیل معیار مهمی برای اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی است. از آن برای ردیابی تعداد افرادی که در پیشنهادهای شما مانند کاغذ سفید و مسابقات ثبت‌نام می‌کنند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از اقدامات داخلی برای ردیابی تعداد مشتریان هدایت شده توسط تیم فروش خود و تبدیل آنها به مشتریان به‌خوبی استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی و 10 روش دستیابی و تعیین اهداف در آن | وب جوان

7.ارائه خدمات و پشتیبانی به مشتریان

کانال‌های اجتماعی بستر فزاینده‌ای برای خدمات و پشتیبانی مشتریان هستند. در واقع، پیام‌های اجتماعی اکنون ترجیح داده شده‌ترین کانال خدمات مشتری در ایالات متحده است. نمره رضایت مشتری معیار مهمی برای ردیابی اهداف مربوط به خدمات مشتری به رسانه‌های اجتماعی است. به‌احتمال زیاد شما همچنین می‌خواهید معیارهای داخلی مانند تعداد درخواست‌های خدمات ارائه شده در هر نماینده خدمات مشتری را پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید : خدمات سئو شامل چه مواردی می‌شود؟

8.جذب نامزدها (استخدام)

آوردن نامزدهای (داوطلبین) موفق یکی دیگر از روش‌های تبدیل است. معیارهای تبدیل هنگام ردیابی اهداف استخدام رسانه های اجتماعی مهم هستند. همچنین تعامل در LinkedIn می‌تواند برای شما مفید باشد.

اما به‌جای تکیه بر اعداد و ارقام محض، باید اطمینان حاصل کنید که داوطلب‌های باکیفیت و متناسب با انواع نقش‌هایی که باید انجام دهید، می‌آورید. با تیم منابع انسانی خودکار کنید تا تصویری واضح از نیازهای آنها ایجاد کنید و معیارهایی را برای ارزیابی اهداف رسانه های اجتماعی مربوط به استخدام تعیین کنید.

رسانه های اجتماعی و 10 روش دستیابی و تعیین اهداف در آن | وب جوان

9- شناسایی بحران‌ها و مدیریت ارتباطات

واکنش رسانه های اجتماعی شما به یک بحران می‌تواند شهرت برند شما را از بین ببرد، بنابراین، این هدف ارتباط نزدیکی باهدف شماره 2 (مدیریت شهرت برند) دارد.

اقدامات و نتایج کلیدی خود را به مراحل داخلی مشخص مانند توسعه سیاست رسانه‌های اجتماعی، ایمن‌سازی حساب‌های اجتماعی خود و خنثی‌کردن برنامه ارتباطات بحرانی خود پیوند دهید.

10- بهبود ارتباطات داخلی

شبکه اجتماعی یک کانال مهم برای ایجاد و ارتباط با تیم‌های داخلی شما است. ارتباطات داخلی محکم نیز اساس برنامه‌ای مؤثر برای حمایت از کارکنان است. در اینجا می‌توانید از همان پارامترهایی که برای ارتباطات خارجی استفاده می‌کنید بهره ببرید:

نرخ تعامل

میزان تقویت

نرخ کلیک

نرخ پرش

بیشتر بخوانید : اهداف سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سوالات پرتکرار درباره اهداف رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی چیست؟

به تمامی شبکه های اجتماعی آنلاین اعم از اینستاگرام، توییتر، تلگرام، یوتیوب و غیره که می‌توان از آن در راستای بهبود برندینگ و فروش بهتر و بیشتر استفاده کرد، رسانه های اجتماعی گویند.

چارچوب های تعیین هدف رسانه های اجتماعی کدامند؟

تعیین اهداف رسانه های اجتماعی به طور کلی به دو چارچوب مفید ختم می‌شوند که عبارت اند از: 1.چارچوب تعیین هدف S.M.A.R.T و 2.چارچوب تعیین هدف OKR که چارچوب هدف OKR توسط گوگل بهتر شناسایی شده است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها