الگوریتم سئو گوگل چیست؟

الگوریتم سئو گوگل چیست؟

الگوریتم سئو گوگل چیست؟

الگوریتم سئو مجموعه‌ای از قوانین یا فرمول منحصربه‌فردی است که موتور جستجو از آن برای تعیین اهمیت یک صفحه وب استفاده می‌کند، به‌عبارت‌دیگر، فرایندی است که توسط آن محتوا را برای جستجو بهینه می‌کنید.

هنگامی که برای جستجوی هر موضوعی در اینترنت کلیک می‌کنید، گوگل یا هر موتور جستجویی که استفاده می‌کنید، خزنده‌ای دارد که بیرون می‌رود و اطلاعات مربوط به تمام محتوایی را که می‌توانند در اینترنت پیدا کنند در کسری از ثانیه جمع‌آوری می‌کند.

خزنده‌ها تمام این اطلاعات را به موتور جستجو برمی‌گرداند تا یک فهرست بسازد. سپس این شاخص از طریق الگوریتمی تغذیه می‌شود که سعی می‌کند همه آن داده‌ها را با درخواست شما مطابقت دهد.

الگوریتم‌های سئو نقش مهمی در بهینه‌سازی وب‌سایت دارند. ضروری است که به‌سادگی به قدرتی که الگوریتم گوگل یا هر الگوریتم سئوی دیگری دارد اذعان کنید و سعی کنید بهترین وب‌سایت ممکن را ایجاد کنید.

هنگامی که مردم عبارات مرتبط با برند شما را جستجو می‌کنند، شانس بیشتری برای کشف وب‌سایت شما و تبدیل‌شدن به یک مشتری وفادار خواهند داشت. کیفیت محتوای وب‌سایت شما می‌تواند بر موفقیت سایت شما تأثیر زیادی بگذارد، به روش‌های مختلف.

الگوریتم‌های سئو به طور مداوم در حال اصلاح و به‌روزرسانی خود هستند تا زمانی که کاربر یک عبارت جستجو را وارد می‌کند، مرتبط‌ترین نتایج ممکن را به دست آورند.

الگوریتم سئو گوگل | وب جوان

الگوریتم های سئوی گوگل

بنابراین مراقب به‌روزرسانی الگوریتم سئو باشید. در اینجا بهترین الگوریتم‌های گوگل در سئو هستند که باید در مورد آنها بدانید و برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود در نظر داشته باشید: پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، کبوتر، موبایل، RankBrain، Possum، Fred و همچنین آخرین به‌روزرسانی، فانتوم.

الگوریتم پاندا:

هرزنامه‌های تکراری، سرقت شده و تولید شده توسط کاربر را بررسی می‌کند. پرکردن کلمات کلیدی با اختصاص نمره کیفیت به صفحات وب. سپس این امتیاز به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی استفاده می‌شود.

الگوریتم پنگوئن:

هدف پنگوئن پایین آوردن رتبه سایت‌هایی است که لینک‌های آن‌ها را دست‌کاری می‌داند.

الگوریتم مرغ مگس خوار:

این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا پرس‌وجوهای جستجو را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که باهدف جستجوگر مطابقت داشته باشد. مرغ مگس خوار این امکان را برای صفحه‌ای فراهم می‌کند که برای یک پرس‌وجو رتبه‌بندی کند، حتی اگر حاوی کلمات دقیقی باشد که جستجوگر وارد کرده است.

بیشتر بخوانید : الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم سئو گوگل | وب جوان

الگوریتم کبوتر:

این الگوریتم قصد دارد با پاداش دادن به مشاغل محلی که حضور ارگانیک قوی با دید بهتر در جستجوی سنتی دارند، نتایج جستجوی محلی بهتری ارائه دهد، شبیه به دیدی که یک تجارت ممکن است قبلاً در Google Maps دیده باشد.

الگوریتم موبایل (معروف به Mobilegeddon):

این الگوریتم تضمین می‌کند که صفحات سازگار با موبایل در بالای جستجوی موبایل قرار می‌گیرند، درحالی‌که صفحاتی که برای موبایل بهینه نشده‌اند از SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) فیلتر می‌شوند یا به‌طورجدی در رتبه‌بندی پایین‌تر قرار می‌گیرند.

رنک برین:

RankBrain یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند تا معنای پشت پرس‌وجوها را بفهمد و بهترین نتایج جستجو را در پاسخ به آن پرسش‌ها ارائه دهد.

پوسوم:

Possum تضمین می‌کند که نتایج محلی بسته به مکان جستجوگر بیشتر متفاوت است: هرچه به آدرس یک کسب‌وکار نزدیک‌تر باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را در بین نتایج محلی ببینید.

فرد:

فرد وب‌سایت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که دستورالعمل‌های وب مستر Google را نقض می‌کنند، یعنی وبلاگ‌هایی با پست‌های باکیفیت پایین که به نظر می‌رسد بیشتر باهدف ایجاد درآمد تبلیغاتی ایجاد شده‌اند.

الگوریتم سئو گوگل | وب جوان

فانتوم:

Phantom یا Quality Update جدیدترین به‌روزرسانی الگوریتم گوگل است که سیگنال‌های کیفیت را ارزیابی می‌کند. وب‌سایت‌هایی با مشکلات کیفیت محتوا و همچنین تبلیغات بیش از حد تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار می‌گیرند.

اجرای الگوریتم‌های سئو به شما کمک می‌کند تا در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کنید. این بدان معنی است که وقتی مشتریان هدف شما محصولات و خدماتی را که صنعت شما ارائه می‌دهد جستجو می‌کنند، احتمالاً وب‌سایت شما را پیدا می‌کنند.

هنگامی که به طور مکرر در SERP ظاهر می‌شوید، کاربران از سایت و کسب‌وکار شما آگاه می‌شوند. این امر شانس جذب مشتریان بالقوه را در صفحات وب شما افزایش می‌دهد.

برای درک بهتر مفهوم الگوریتم سئو گریزی به مفهوم سئو می‌زنیم.

سئو چیست؟

SEO مخفف “Search Engine Optimization” است. به عبارت ساده، این به معنای فرایند بهبود سایت شما برای افزایش دید آن است، زمانی که مردم محصولات یا خدمات مرتبط با کسب‌وکار شما را در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو، جستجو می‌کنند.

هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال بیشتری برای جلب‌توجه و جذب مشتریان بالقوه و فعلی به کسب‌وکار خود خواهید داشت.

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هرساله میلیاردها جستجو انجام می‌دهند که اغلب باهدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات است.

جستجو، اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها است و مکمل سایر کانال‌های بازاریابی است. دیده‌شدن بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما می‌تواند تأثیر مهمی بر نتیجه شما داشته باشد.

الگوریتم گوگل تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کند. بهترین راه برای رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی خاص، انجام سئو است. سئو در اصل راهی است که به گوگل بگوید یک وب‌سایت یا صفحه وب در مورد یک موضوع خاص است.

الگوریتم سئو گوگل | وب جوان

تکرار کلمات کلیدی، یک اشتباه محض!

سال‌ها پیش، برای بسیاری از سایت‌ها عادی بود که محتوای خود پر از «کلمه کلیدی» کنند. در اصل، آنها فرض کردند که الگوریتم گوگل فکر می‌کند که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری نوشته شود، صفحه باید اهمیت بیشتری داشته باشد.

هنگامی که گوگل متوجه این موضوع شد، الگوریتم خود را برای جریمه کردن سایت‌هایی که صفحات خود را با کلمات کلیدی پر می‌کنند و همچنین بسیاری دیگر از روش‌های سئو کلاه سیاه تغییر داد.

به همین دلیل، باید از هرگونه تاکتیکی که باهدف پیشی گرفتن از موتورهای جستجو انجام می‌شود، اجتناب کنید. اگرچه ممکن است فوراً متوجه نشوند، اما گوگل در نهایت آنچه را که متخصص سئو انجام می‌دهد را انتخاب می‌کند و رتبه شما آسیب خواهد دید.

سئو انواع مختلفی از جمله (سئو کلاه خاکستری – سئوی کلاه‌سیاه – سئوی کلاه سفید – سئوی منفی – سئوی داخلی – سئوی خارجی – سئوی فنی) دارد که قبلاً در باره هریک از انواع آن‌ها به طور مفصل در وب جوان برایتان توضیحاتی آورده‌ایم.

بیشتر بخوانید : انواع سئو و روش های بهینه سازی سایت

الگوریتم سئو گوگل | وب جوان

متخصص سئو کیست؟

متخصصان سئو استراتژی‌های بهینه‌سازی درون صفحه و خارج از صفحه را ایجاد، پیاده‌سازی و تجزیه‌وتحلیل می‌کنند تا به سایت‌ها در رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کمک کنند.

متخصص سئو فردی با طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها در حوزه سئو است، کسی که توانایی ایجاد تغییرات در یک وب‌سایت برای کمک به عملکرد بهتر آن در موتورهای جستجو را دارد.

از جمله کارهای متخصص سئو ایجاد تغییرات در محتوای یک وب‌سایت، ایجاد تغییرات کد در سطح سرور، تنظیم ساختار یک سایت و موارد دیگر.

موتورهای جستجو هنگام ارزیابی یک سایت به عوامل مختلفی نگاه می‌کنند، بنابراین یک متخصص سئو باید مهارت‌های مختلفی برای کمک به بهبود دید جستجو داشته باشد. یک متخصص سئو بااستعداد هم مهارت‌های فنی و هم دانش بازاریابی دارد.

نقش یک متخصص سئو نظارت بر روندها و انتشارات جدید مرتبط با الگوریتم‌های اصلی موتورهای جستجوی کلیدی مانند گوگل و بینگ برای تعیین استراتژی برای رتبه‌بندی بهتر وب‌سایت‌ها در نتایج ارگانیک در سراسر وب است.

الگوریتم سئو گوگل | وب جوان

دلیل اهمیت الگوریتم سئو

الگوریتم‌های سئو از همان تعریف و قانون اساسی الگوریتمی پیروی می‌کنند که توضیح دادیم. به آخرین باری که چیزی را در گوگل جستجو کردید فکر کنید. موتور جستجو میلیون‌ها نتیجه را برای انتخاب شما برگرداند.

الگوریتم سئوی گوگل برای هر جستجو تنظیم می‌شوند و حتی با کوچک‌ترین تغییرات در املا و ترتیب کلمات می‌توان آن‌ها را تغییر داد. سپس نتایج به کاربر داده می‌شود و او می‌تواند تصمیم بگیرد که از کدام سایت بازدید کند.

الگوریتم سئو برای ارائه طیف گسترده‌ای از شخصی‌سازی طراحی شده است. در سال‌های اخیر، جستجوی گوگل به‌اندازه‌ای پاسخ‌گو شده است که وقتی یک عبارت توسط کاربر تایپ می‌شود، پیشنهاداتی ارائه می‌دهد.

این نشانه‌ای از نوع متفاوتی از الگوریتم است که برای ایجاد یک منوی کشویی فردی از پیشنهادات جستجو بر اساس سابقه مرورگر و همچنین سایر عوامل استفاده می‌شود.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، الگوریتم سئوی گوگل تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کند. بهترین راه برای رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی خاص، انجام سئو و الگوریتم‌های سئو است. سئو در اصل راهی است که به گوگل بگوید یک وب‌سایت یا صفحه وب در مورد یک موضوع خاص است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها