متخصص سئو کیست و یک کارشناس سئو چه وظایفی دارد؟

متخصص سئو کیست و یک کارشناس سئو چه وظایفی دارد؟

متخصص سئو کیست و یک کارشناس سئو چه وظایفی دارد؟

شرح شغل متخصص سئو، تجزیه‌وتحلیل، بررسی، بهبود عملکرد وب‌سایت‌ها و نتایج موتورهای جستجو و لینک‌های داخلی و خارجی سایت است.

یک متخصص بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) تغییرات وب‌سایت‌ها را تجزیه‌وتحلیل، بررسی و پیاده‌سازی می‌کند تا برای موتورهای جستجو بهینه شوند. این به معنای به حداکثر رساندن ترافیک یک سایت با بهبود رتبه صفحه در موتورهای جستجو است.

به بیانی ساده‌تر وظیفه متخصص سئو این است که وب‌سایت شما را در بالای نتایج موتورهای جستجو نشان دهد. ده سال پیش این شغل بسیار متفاوت‌تر از آنچه اکنون است به نظر می‌رسید و اکنون نیازمند مجموعه‌ای کاملاً جدید از مهارت‌هایی است که در آن زمان موردنیاز بود.

یک متخصص به‌روز باید حل‌کننده مشکلات و تصمیم‌گیرنده در مواقع حساس باشد و توانایی اولویت‌بندی و توسعه محتوای مرتبط و جذاب را داشته باشد.

این جمله معروف را قطعاً شنیده‌اید که می‌گویند “محتوا پادشاه است” خوب، متخصصان سئو مدرن می‌دانند که موتورهای جستجو برای محتوای باکیفیت ارزش زیادی قائل هستند که همیشه شامل کلمات کلیدی یا عباراتی است که ترافیک سایت را افزایش می‌دهد.

متخصص سئو ممکن است تکنیک‌های مختلف بازاریابی موتورهای جستجو، طرح‌های وب‌سایت و تبلیغات را برای بهینه‌سازی موتور جستجو آزمایش و اجرا کند.

سئو اکسپرت‌ها اهمیت پیوندهای داخلی و توانایی حل مسئله را هنگام تلاش برای یافتن بهترین مکان‌ها و بهترین رویکرد برای پیوندهای داخلی می‌دانند.

یک متخصص سئو وب‌سایت‌ها را برای بهبود، تجزیه‌وتحلیل می‌کند و دانش عمیقی در مورد تحقیقات کلمات کلیدی دارد، کپی‌رایتینگ SEO را درک می‌کند و به یک رابط بین بخش‌های مختلف خدمت می‌کند.

در این قسمت متداول‌ترین روش‌هایی که افراد از طریق آن متخصص سئو می‌شوند را برایتان آورده‌ایم:

گذراندن یک دوره سئو (یا چندین دوره سئو)

یادگیری سئو با بهینه‌سازی وب‌سایت خود (وب‌سایت شخصی)

کار در یک آژانس بازاریابی

درنظرگرفتن مشتریان سئو (نوع درخواست‌ها)

دریافت گواهی یا مدرک سئو آنلاین

کارکردن به‌عنوان یک متخصص سئو “در خانه”

متخصص سئو کیست و وظیفه کارشناس سئو | وب جوان

وظیفه متخصص سئو چیست؟

وظایف، مسئولیت‌ها و شرح وظایف متخصص سئو شامل پیچیدگی‌هایی است که طیف گسترده‌ای از رشته‌های بازاریابی و کانال‌های بازاریابی اینترنتی را در برمی‌گیرد. چیزی که در طول زمان ثابت مانده است، نیاز به: دستیابی به رتبه‌بندی بالاتر در موتور جستجوی Google و دیده‌شدن گوگل برای مشتریان، کشف محتوای آنلاین بیشتر برای تولید سرنخ‌های کسب‌وکار و تکمیل فراخوان‌ها، ایجاد نتایج ماندگار از طریق محتوای آموزنده دارد.

بیشتر بخوانید : بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

1- درک اهداف بازاریابی مشتری

متخصص سئو باید اهداف بازاریابی مشتری را درک کند. اهداف بازاریابی جستجوی مشتری، موقعیت رقابتی صنعت، جایگاه تجاری، اهداف آگاهی از برند و مزیت‌های رقابتی برند را بشناسید. اهداف بازاریابی جستجو باید قابل‌اندازه‌گیری، واقع‌بینانه و قابل دستیابی باشند.

متخصص سئو کیست و وظیفه کارشناس سئو | وب جوان

2- بهینه‌سازی صفحات وب

عناصر مکانیکی SEO روی صفحه (برچسب‌های عناوین، تصاویر، ساختار متن و قالب‌بندی) را هم‌زمان با استفاده از مهارت‌ها در سازماندهی محتوای وب‌سایت به‌صورت سلسله‌مراتبی اجرا کنید.

عبارات کلیدواژه، برجستگی کلمه کلیدی، کلمات کلیدی نمایه‌سازی معنایی پنهان (LSI)، کلیدواژه‌های بنیادی و مترادف کلمات کلیدی را با هم ادغام کنید.

بیشتر بخوانید : سئو چیست و چه کاربردی دارد ؟

3- تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی

کشف کلمه کلیدی را انجام دهید و استراتژی هدف‌گذاری کلمات کلیدی اصلی را پیاده‌سازی کنید. اهداف کلیدی بالقوه جدید با رقابت کم، سودآوری بالا که برایتان ارزش تجاری بالا را به همراه دارد را شناسایی کنید. عبارات جستجوی جایگزین و سؤالات مرتبط را نیز تحقیق کنید.

روندها و اطلاعات پایه سئو که یک متخصص سئو باید بداند | وب جوان

4- روندهای صنعت سئو را بیشتر بشناسید

از بهترین روش‌های سئو کلاه سفید و به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل مانند Rankbrain، کافئین، مرغ مگس خوار، پاندا و پنگوئن مطلع باشید.

بدانید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند. از تخصص و دانش پیشرفته برای جلوگیری از هرزنامه استفاده کنید.

وبلاگ‌های برتر SEO مانند Search Engine Land، Search Engine Journal،Semrush Blog، Search Engine Watch، Moz را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید : الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

5- مهارت‌های کپی‌رایتینگ

عناوین مؤثر، متاتگ‌ها، عناوین فرعی پاراگراف‌ها را بنویسید. برای ایجاد کلیک در نتایج جستجو، تگ‌های عنوان، توضیحات متا و تگ‌های H را بنویسید.

با لحن مکالمه‌ای به زبان طبیعی بنویسید که توسط جستجوگرانی که عبارت‌های جستجوی صوتی را انجام می‌دهند بتوانند از مطالبتان استفاده کنند. مخاطبان خود را بشناسید، مطالب طولانی‌تری بنویسید و پاراگراف‌ها را کوتاه نگه دارید، از قالب‌بندی متن مانند پررنگ، فهرست و ایتالیک استفاده کنید، تصاویر و عکس اضافه کنید و از پرکردن کلمات کلیدی در متن خودداری کنید.

6- ارائه استراتژی‌های سئو

برای ایجاد صفحات وب بهتر، مشاوره و راهنمایی مداوم برای تصویر بزرگ همراه با تغییرات تدریجی جزئیات ارائه دهید.

استراتژی، تاکتیک‌ها و جدول زمانی کمپین بازاریابی دیجیتال را پیشنهاد دهید. ارزیابی پیشرفت بر اساس اقدامات انجام شده در صورت نیاز برای ایجاد یک تیم بازاریابی دیجیتال برتر، کارشناسان شخص ثالث را برای خدمات تخصصی توصیه کنید.

بیشتر بخوانید : استراتژی سئو و جدیدترین تکنیک های سئو

متخصص سئو کیست و وظیفه کارشناس سئو | وب جوان

7- بهبود مستمر فرایند

با استفاده از معیارهای داده مانند اندازه‌گیری ترافیک و تکمیل فراخوان که به طور مداوم ترافیک هدفمند را از طریق تمام کانال‌های بازاریابی دیجیتال افزایش می‌دهد، تعامل محتوای خودتان را بهبود ببخشید.

8- امنیت وب‌سایت

از مشتری در مسائل امنیتی وب‌سایت محافظت کنید. گواهی SSL و پروتکل وب‌سایت امن https:// را در نظر بگیرید. ارتباطات کنسول جستجوی Google را برای بدافزار یا اعلان‌های هرزنامه نظارت کنید. ورود امن و رمز عبور قوی داشته باشید. نرم‌افزار را به‌روز نگه دارید و از وب‌سایت به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید.

9- میزبانی وب و دامنه

شرکت میزبان وب، تاریخ تمدید دامنه و ثبت دامنه را برای مشکلات کیفیت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتری کاملاً کنترل دارد و وضعیت دامنه وب‌سایت و تنظیمات DNS خود را درک می‌کند. اگر سرعت بارگذاری وب‌سایت کمتر از 3 ثانیه است، یک میزبان وب جدید را توصیه کنید.

10- پشتیبانی از تیم دیجیتال مارکتینگ

با تیم بازاریابی دیجیتال مشتری به طور مؤثر همکاری کنید و به‌عنوان یک متخصص سئو مؤثر باشید. اعضای تیم معمولاً شامل مالک کسب‌وکار، طراح وب یا مدیر وب‌سایت، آژانس بازاریابی، تیم رسانه‌های اجتماعی و احتمالاً یک کپی‌رایتر یا فریلنسر هستند. سعی کنید در جلسات شرکت کنید وبا همفکری گروه ایده‌ای خوبی به تیم تزریق کنید.

مهارت های یک سئو کار کدام است ؟ | وب جوان

چه مهارت‌هایی برای یک سئوکار نیاز است؟

سئو بسیار بیشتر از بهینه‌سازی متاتگ‌ها در یک وب‌سایت است. در واقع بهترین متخصصان سئو افرادی هستند که در زمینه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال مهارت دارند.

این شامل مهارت‌های سئو «هسته‌ای» است (مانند بهینه‌سازی برچسب عنوان). اما شامل سایر مهارت‌های بازاریابی دیجیتال مانند نوشتن و طراحی وب نیز می‌شود.

مهارت‌های کلیدی که یک متخصص سئو باید داشته باشد:

– امکان یافتن کلمات کلیدی با حجم بالا و کم رقابت

– درک اولیه HTML

– چگونه و کجا کلمات کلیدی را به یک صفحه وب اضافه‌کردن

– آشنایی به مهارت‌های کپی‌رایتینگ متوسط ​​تا پیشرفته

– تسلط بر محتوای بصری مانند ویدئو و اینفوگرافیک‌ها

– امکان تبلیغ و ایجاد لینک به صفحات کلیدی

– درک چگونگی تأثیر سئو فنی بر رتبه‌بندی

– آشنایی با روندهای نوظهور سئو و تغییرات الگوریتم گوگل

نکات ضرروی ای که هر کارشناس سئو باید بداند | وب جوان

نکات ضروری را که هر متخصص سئو باید بداند و آن ها را رعایت کند:

1- عوامل مهم رتبه‌بندی موتورهای جستجو:

گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه‌بندی در الگوریتم خود استفاده می‌کند. البته لازم به ذکر است که حتماً نیاز نیست همه این 200 مورد را یاد بگیرید، بلکه آشنایی نسبی با آن‌ها هم کارتان را راه می‌اندازد.

در واقع، بیشتر این 200 عامل رتبه‌بندی، روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری 3 چیز هستند: ارتباط، اعتبار و کیفیت.

مرتبط بودن به این معنی است که یک صفحه چقدر با جستجوی افراد مطابقت دارد.

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید برای «کفش ورزشی فوتبال» در گوگل جستجو کرده‌اید. اکنون گوگل ایندکس خود را اسکن می‌کند تا صفحاتی را پیدا کند که در مورد “کفش‌های ورزشی فوتبال” هستند.

و گوگل واقعاً در این کار عالی کار می‌کند. به همین دلیل است که هنگام جستجوی عبارت «کفش ورزشی فوتبال» تقریباً هرگز نتیجه‌ای برای «کفش‌های ورزشی بسکتبال» مشاهده نمی‌کنید.

2- اصول HTML را درک کنید

گوگل سایت شما را مانند انسان‌ها نمی‌بیند. در عوض، آنها به کد سایت شما نگاه می‌کنند و اگر آن کد را درک نکنید، بهینه‌سازی آن به روش صحیح تقریباً غیرممکن است.

به‌علاوه، اگر با مشکلات فنی سئو مواجه شوید، کاملاً از دستپاچه خواهید شد و کنترل سایت را از دست خواهید داد. اما وقتی حداقل اصول HTML را بدانید، بهینه‌سازی سایت شما بسیار آسان‌تر می‌شود.

خدمات سئو سایت خود را به ما بسپارید – 02191035254

بهینه سازی تکنیکال سایت از وظایف متخصص سئو | وب جوان

3- بهینه‌سازی فنی و لینک‌سازی

سئوی فنی یکی از باارزش‌ترین بخش‌های سئو است. تقریباً برای هر وب‌سایتی مهم است. اما بهینه‌سازی فنی به‌ویژه برای وب‌سایت‌های بزرگ با هزاران صفحه (مانند تجارت الکترونیک و سایت‌های خبری) خیلی مهم‌تر از سایر سایت‌ها است.

هیچ راهی برای دورزدن لینک‌سازی وجود ندارد، ساخت لینک بخش بزرگی از سئو است و این به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد. به همین دلیل است که هر متخصص سئو (حتی متخصص در سئو فنی یا محتوا) باید در ساخت بک‌لینک خوب باشد.

4- چیزهایی که می‌توانید تست کنید

در تئوری، شما می‌توانید تقریباً هر چیزی را آزمایش کنید. اما در اینجا چند آزمایش سئو نسبتاً آسان برای اجرا وجود دارد که ما برایتان آن‌ها را آورده‌ایم:

– برچسب‌های عنوان (بهینه‌سازی کلمات کلیدی)

– برچسب‌های عنوان (بهینه‌سازی CTR ارگانیک)

– فرمت‌های محتوا

– طول محتوا

– لینک‌سازی داخلی

– پیوند خارجی

و اگر می‌خواهید پیشرفته‌تر شوید، می‌توانید شروع به آزمایش استراتژی‌های مختلف لینک‌سازی، اهداف جستجو و تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی کنید.

متخصص سئو کیست و وظیفه کارشناس سئو | وب جوان

5- مقیاس‌بندی محتوا

مقیاس‌بندی محتوا آسان است. فقط یکسری فریلنسر تصادفی را استخدام کنید و به بهترین‌ها امیدوار باشید.

اما برای مقیاس‌بندی محتوای خوب داستان کمی متفاوت‌تر است. برای این کار، شما به یک سیستم برای ارائه موضوعات پست وبلاگ، تحقیق کلمات کلیدی، نوشتن، طرح کلی، ویرایش و طراحی نیاز دارید.

شما برای این کار از یک طرح تکرارپذیر برای ایجاد محتوای باکیفیت پیروی کنید:

– کلمات کلیدی را که مشتریان جستجو می‌کنند (با استفاده از KWFinder و Ahrefs) پیدا کنید.

– کلمات کلیدی را بر اساس حجم جستجو مرتب کنید. لیست را در اکسل دانلود کنید.

– هر کلمه کلیدی که مشکلی دارد یا بیشتر از 30 بار تکرار شده است را حذف کنید.

– از مدل تکنیک آسمان‌خراش برای ایجاد محتوا استفاده کنید.

متخصص سئو کیست و وظیفه کارشناس سئو | وب جوان

سوالات پرتکرار درباره متخصص سئو

یک متخصص سئو چه مواردی را باید بداند؟

همیشه یک متخصص سئو (SEO Expert) باید در الگوریتم های گوگل بروز بوده و اصول سئو و بهینه سازی اولیه که شامل تولید محتوا، لینک سازی، لینک سازی خارجی، نحوه انجام رپوتاژ آگهی و غیره است را به طور کامل یادگرفته باشد و در سئوهای داخلی، خارجی و تکنیکال مهارت داشته باشد.

وظیفه یک متخصص سئو چیست؟

وظیفه یک متخصص سئو شناخت و درک اهداف بازاریابی مشتری، بهینه سازی صفحات سایت، تحقیق کلمات کلیدی، شناخت روندهای به‌روز سئو، به کار گیری مهارت های کپی رایتینگ و 5 مورد دیگر که به طور کامل در مورد آنها توضیح داده‌ایم.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها