گوگل ادوردز چیست ؟ آموزش تبلیغات در Google Ads

گوگل ادوردز چیست ؟ آموزش تبلیغات در Google Ads

گوگل ادوردز چیست ؟ آموزش تبلیغات در Google Ads

تا به حال شده جستجویی در گوگل انجام داده و صفحاتی به شما معرفی شود که در کنار آن عبارت ad نوشته شده است؟
این علامت نشان میدهد که آن صفحات از تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادوردز (google adwords) استفاده میکنند.
جالب است بدانید در هر ثانیه 2.3 میلیون جستجو در گوگل انجام میشود و اکثر صفحات نتایج شامل تبلیغات گوگل هستند.
در واقع با پرداخت هزینه در بستر گوگل ads ،میتوان راهی موثر را برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت خود در اختیار داشت.

google ads یک سری تبلیغات پولی را عرضه میکند که در صفحات سایت شما در نتایج برتر جستجو گوگل،
یا به صورت تبلیغات در سایر وب سایت ها به نمایش درمیاید.
در نتیجه دقیقا زمانی که کاربران در جستجوی یک محصول یا خدمات هستند،کسب و کار شما دیده میشود.
همان طور که گفته شده ،به دو صورت میتوان از گوگل ادوردز جهت معرفی هرچه بیشتر خدمات سایتتان استفاده کنید :

مورد اول تبلیغات پولی گوگل (Search Network) میباشد که با برچسب سبز رنگ “Ad” به کاربران نمایش داده میشود.
این تبلیغات بخشی از نتایج موتور جستجو google برای یک کلمه کلیدی بوده و در بالای نتایج ارگانیک نمایش داده میشوند.

مورد دوم کاربرد google ads در تبلیغات نمایشی (Display Network) است که جز مجموعه شبکه نمایش گوگل هستند.
حتما برایتان سوال شده که شبکه نمایش google چیست؟
شبکه نمایش گوگل یک مجموعه از وب سایت ها و اشخاص ثالث میباشد که برای ارائه تبلیغات با سایت گوگل توافق همکاری کرده اند.
این تبلیغات میتوانند در قالب متن، تصاویر، ویدئو و.. بوده و در وب سایت های ذکر شده نمایش داده شوند.

به طور کلی گوگل ادوردز به کمک تمامی مشاغل در هر حد و اندازه ای اومده تا بتوانند تبلیغاتی ارزشمند و موثر را بر اساس نیازهای خود انتخاب و پیاده سازی کنند.

گوگل ادوردز چیست ؟ آموزش تبلیغات در Google Ads | وب جوان

تکامل google Ads از google adwords

تقریبا در حدود 18 سال پیش بود که Google Adwords طراحی شد.
از آن زمان تا به حال تغییرات زیادی در سایت ها و سبک جستجوی کاربران فضای اینترنت اتفاق افتاده است.
نهایتا بررسی این تغییرات توسط گوگل منجر به راه اندازی گوگل ادز  به جای google adwords شد.
در طول این سالها نیز ،تبلیغات گوگل تبدیل به بخشی از فرآیند ارتباطی مشاغل با افراد شده و کمک کرده تا از طریق متن، ویدئو، عکس و… همواره در کنار کاربران بود.

در حالی که این سبک جدید و تحولات گوگل ادوردز میتواند هیجان انگیز باشد،
اما همچنان پیچیدگی هایی مخصوصا برای کسب و کار های کوچک با زمان محدود،وجود دارد.
این سیستم ابزار های مناسبی برای دستیابی به اهداف تجاری شما را به سبکی مقرون به صرفه ایجاد میکند.
البته همان طور که چنین ابزاری میتواند برای کسب فرصت های آنلاین امروزی شما مفید باشد، برای کمپانی گوگل نیز سود آور است.

در واقع وقتی مردم وارد گوگل میشوند، به این معنیست که به طور جدی به دنبال خرید چیز خاصی هستند.
بنابراین گوگل نیز از چنین فرصتی استفاده کرده و از هر 3 دلار هزینه تبلیغات آنلاین، گوگل 1 دلار را دریافت میکند.
همین امر نشان میدهد که بیش از 95% درآمد سالیانه 60 میلیارد دلاری این کمپانی از طریق google ads است.
حال میتوان نتیجه گرفت که بیش از 1 میلیون از مشاغل در حال استفاده از خدمات گوگل ادز بوده و باید آن را برای تجارت خود به عنوان روشی جدی در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید : سئو چیست ؟ بهینه سازی سایت چیست ؟

گوگل ادوردز چیست ؟ آموزش تبلیغات در Google Ads | وب جوان

تبلیغات گوگل برای کسب و کار شما

آیا تبلیغات google میتواند برای تجارت شما مناسب باشد ؟
به احتمال زیاد ،بله!
طبق یک گزارش، در سال 2013 در حدود 1.5 میلیون کسب و کار ،111 میلیارد دلار از ابزارهای جستجو و تبلیغات گوگل کسب درآمد کرده اند.
در نتیجه گوگل ادوردز میتواند برای هر شرکتی با هر سبکی از استراتژی کاری، بسیار سودمند باشد.
همچنین تحقیقات نشان میدهد که برای 90 درصد از صاحبان مشاغل کوچک،هدف اصلی تبلیغات آنلاین ترغیب افراد به تماس، بازدید از فروشگاه یا خرید میباشد.

به این منظور کمپین های هوشمند Google Ads این اهداف را در مرکز تلاش های بازاریابی دیجیتال شما قرار میدهد.

البته این ابزار دارای بخش ها و گزینه های متنوع دیگری هم هست که در کنار نرم افزارهایی مانند wordstream بازدهی بالاتری پیدا میکند.
به طور مثال برای به حداکثر رساندن تبلیغات گوگل خود، درجه بندی عملکرد Google Ads WordStream کارآمد میباشد.
ابزار Google Ads Performance Grader دیگر نرم افزار رایگانیست که در کمتر از 60 ثانیه، حساب کاربری google ads را بررسی میکند.
در نتیجه مناطقی را که میتوان در آنها پیشرفت کرد و همچنین مناطق موفق حساب شما را مشخص میکند.
به این ترتیب چنانچه برای اولین بار تبلیغات آنلاین را امتحان میکنید گوگل Ads یک پیشنهاد جدید، هیجان انگیز با گزینه های متنوع  برای مشاغل است.

توجه کنید که برای شروع کمپین خود اهداف تجاری چون به دست آوردن تماس های تلفنی از مشتریان بالقوه،
جذب مخاطبین به وب سایت یا آوردن مشتریان احتمالی به ویترین خود را مشخص کنید.
حال گوگل ادوردز تبلیغات شما را به طور خودکار تنظیم میکند تا در حین راه اندازی کسب و کارتان، بر نتایج مورد علاقه شما بیشتر تمرکز کند.
از سویی هر زمان که نیاز به بررسی کمپینتان باشد، داشبورد گوگل Ads شما اطلاعات عملکرد آنها را در قالبی قابل فهم نمایش میدهد.

گوگل ادوردز چیست ؟ آموزش تبلیغات در Google Ads | وب جوان

هزینه تبلیغ در گوگل

هزینه انجام تبلیغات در google بر اساس عوامل مختلفی چون رقابت کلمات کلیدی،موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین تبلیغاتی و.. متفاوت است.
به طور مثال در ایالات متحده ،هزینه متوسط هر کلیک برای تبلیغات جستجوی گوگل 2.32 دلار بوده و در دیگر کشورها اغلب بسیار کمتر است.
بنابراین اگر هزینه و حاشیه سود محصولات خود را میدانید،adwords راهی آسان برای به دست آوردن پول و ROI است.

اگر تا به حال ROI را نشنیده اید،این واژه نشان دهنده بازگشت سرمایه شماست!
سئو و بهینه سازی سایت اولین گام برای توسعه یک وب سایت (طراحی سایت وردپرس یا …) و رسیدن به مرحله بازگشت سرمایه در طولانی مدت است.
اما اگر نیاز به نتایجی سریع دارید ،میتوان با کمک گوگل ادز در کمتر از یک ساعت ،مرحله جدیدی از فروش را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید : دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

گوگل ادوردز چیست ؟ آموزش تبلیغات در Google Ads | وب جوان

حالا زمان محاسبه هزینه هاست!

برای محاسبه هزینه های تبلیغات گوگل، آشنایی با ریاضی کلاس چهارم کافی است.
فرض کنید که فروشنده لباس هستید و اگر یک لباس دارای قیمت 200 دلار باشد، از این مبلغ 100 دلار سود شما خواهد بود.
نرخ تبدیل شما درصد افرادیست که در هنگام ورود به صفحه وب سایتتان سفارش داده و خرید میکنند.
یعنی چنانچه از هر 1000 بازدید صفحه، 10 نفر خرید انجام دهند، نرخ تبدیل تجارت شما 1 است.

طبیعتا تبلیغات گوگل ادوردز دارای هزینه میباشد، باید تصمیم بگیرید که اختصاص چه میزان از این سود به گوگل منطقی خواهد بود.
به طور مثال اگر با پرداخت 30 درصد از سود 100 دلاری خود به گوگل مشکلی ندارید،روند محاسبات به سبک زیر میباشد :

حداکثر CPC = نرخ تبدیلxکارمزد گوگلxسود شما

در این مورد 100*0.3*0.01 = 0.30 خواهد بود

این بدان معناست که می توانید 0.30 دلار برای هر کلیک در Google Ads هزینه کنید و همچنان 70 دلار در هر فروش بدست آورید.
(با توجه به اینکه نرخ تبدیل شما ثابت میماند)

بیشتر بخوانید : پنل تبلیغاتی سئو چیست ؟

گوگل ادوردز چیست ؟ آموزش تبلیغات در Google Ads | وب جوان

حراجی تبلیغات در گوگل ادوردز

ابزار گوگل ادز به شکل یک سیستم حراجی کار میکند که با هربار جستجوی یک کلمه کلیدی انجام میشود.
به عبارتی تبلیغ کنندگان لیستی از کلمات کلیدی را انتخاب میکنند که بیشتر افراد در جستجوی های محصولات مورد استفاده قرار میدهند.
سپس تبلیغ کنندگان، مبلغی که در صورت کلیک روی تبلیغ مایل به پرداخت آن هستند را اعلام میکنند.
حال این پیشنهاد همراه با نمره کیفیت تعیین شده توسط گوگل بر اساس کیفیت تبلیغات شما ،
تعیین خواهد کرد که کدام تبلیغات در نتایج GOOGLE نمایش داده شود.
به این ترتیب وقتی کاربران روی تبلیغات کلیک میکنند ،تبلیغ کننده هزینه خاصی (هزینه هر کلیک) را پرداخت میکند.

به منظور “برنده شدن” در مزایده های Google Ads برای کلمات کلیدی مرتبط، باید نمره کیفیت و میزان پیشنهاد خود را بهینه کنید.
همچنین هرچه امتیاز کیفی شما بالاتر از مبلغ پیشنهادی شما باشد، موقعیت تبلیغات شما بهتر است.
به طور کلی عوامل زیر بر نمره کیفیت شما تأثیر میگذارد:

  • ارتباط تبلیغات گوگل شما با عبارت جستجو شده
  • ارتباط کلمه کلیدی Google با گروه تبلیغ کننده شما
  • ارتباط تبلیغ شما با صفحه اصلی آن
  • نرخ کلیک (CTR) تبلیغات
  • عملکرد کلی حساب شما

به این ترتیب میتوان اظهار کرد که همیشه بالاترین پیشنهاد دهنده قیمتی برنده نیست و بهترین تجربه کاربری در کنار هزینه منجر به برد میشود.
هرچند که تسلط بر چنین کاری زمان بر بوده و برای دریافت نتیجه مناسب باید صبور باشید!

بیشتر بخوانید : گوگل ترندز چیست ؟ نحوه کار با گوگل ترندز

در این راه همیشه به سه چیز متعهد باشید :

1.پول زیادی خرج نکنید و یک بودجه ثابت و محدود را تعیین کنید.

2.مسائل را بیش از حد پیچیده نکرده و هزاران سبک تبلیغات را باهم انجام ندهید.

3.صبور باشید، مهمترین اصل در دریافت نتیجه استمرار درست و صحیح میباشد.

گوگل ادوردز چیست ؟ آموزش تبلیغات در Google Ads | وب جوان

چگونه از Google adwords استفاده کنیم ؟

اولین مرحله راه اندازی کمپین تبلیغاتی شما میباشد!
وارد Google adwords شوید و برروی دکمه “شروع کنید” کلیک کنید.
سپس ایمیل،آدرس صفحه مورد،موقعیت زمانی و.. را وارد کنید تا حساب ادوردز شما باز شود.
حالا گوگل از شما میخواهند که کمپین دلخواه خود را انتخاب کرده و به سمت توسعه وب سایتتان قدم بردارید!

همانطور که پیشتر اشاره کردیم تبلیغات گوگل به دو صورت میباشد که تبلیغات ppc آن اشاره به شبکه جستجو دارد.
یعنی روشی که با کمک آن نتایج صفحات پس از جستجوی کاربران به طور مستقیم در google.com به نمایش درمی آید.
همچنین روش دوم انتخاب یک “شبکه” میباشد که تبلیغات شما در آن جا نمایش داده شده و گسترش پیدا میکند.
توجه کنید که ساختار اکانت شما میتواند تاثیر خوبی بر روی معیارهای ضروری PPC همچون امتیاز کیفیت گوگل ادوردز داشته باشد.

با توجه به نتایج بهتری که شبکه جستجو نسبت به شبکه نمایش خواهد داشت، پیشنهاد میکنیم تمرکزتان را روی تبلیغات در جستجو بگذارید.
در واقع گوگل ادعا میکند که دو میلیون سایت را در شبکه نمایش خود داشته و در رسیدن شما به نتایج مطلوب کمک خواهد کرد!
این گروه های تبلیغاتی کلیدواژه ها، متون تبلیغاتی منحصر به فرد و صفحات فرود مخصوص به خود را دارند.
اما اگر دسته بندی خاصی را برای این سایت ها در نظر نگیرید،از نرخ هدایت خوبی هم برخوردار نمیشوید.

بنابراین اگر بخواهید بر روی تبلیغات جستجو Google ads تمرکز کنید،نیاز به بررسی کلید واژه ها دارید.
ابزار کیورد پلنر گوگل لیست کامل و جامعی از کلیدواژه های مرتبط با کلمه اصلی را تولید میکند.
همچنین شما میتوانید از طریق این ابزار داده های مربوط به فراوانی کلیدواژه ها، حجم جستجو و رقابتی بودن آنها را به دست آورید.
سپس با توجه به هزینه های محاسبه شده و انتخاب کلمات کلیدی متناسب، اقدام به سرمایه گذاری کنید.

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد!

بیشتر بخوانید : اصول سئو چیست ؟

بیشتر بخوانید : الگوریتم های گوگل

بیشتر بخوانید : ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها