الگوریتم های گوگل ، از هیل تاپ تا شاهین

الگوریتم های گوگل ، از هیل تاپ تا شاهین

الگوریتم های گوگل ، از هیل تاپ تا شاهین

الگوریتم های گوگل | موتور جستجو گوگل الگوریتم های مختلفی برای بررسی سایت ها و چگونگی لینک سازی و رنک بندی نتایج جستجو دارد؛گوگل با استفاده از این الگوریتم ها میتواند سایت های باکیفیت را بیابد و آن هارا در رتبه بندی بالاتر از سایر سایت ها قرار دهد.

الگوریتم های گوگل | وب جوان

اگر بخواهیم برای الگوریتم تعریف ساده ای بیان کنیم میتوان گفت که الگوریتم ها به مجموعه ای از دستورالعمل ها و فرمول ها گفته میشود که به منظور حل مسئله اجرا میشوند.شیوه کار الگوریتم ها به این گونه است که پس از دریافت اطلاعات و بررسی آن ها نتیجه مشخص را به ما نشان میدهند.

گوگل الگوریتم های زیادی دارد و هرکدام جداگانه مسیر و اهداف جداگانه ای دارند ولی در کلیت موضوع همگی آن ها به دنبال انتخاب بهترین سایت ها برای نمایش در صفحه نتایج جستجو برای افراد هستند.

با وب جوان همراه باشید تا شما را با انواع الگوریتم های گوگل آشنا کنیم…

1.الگوریتم هیل تاپ (Hilltop Algorithm)

الگوریتم هیل تاپ گوگل | وب جوان

الگوریتم هیل تاپ اولین الگوریتم شرکت گوگل بود که درسال 2003 آغاز به کار کرد.وظیفه این الگوریتم شناسایی سایت های مرجع بود و تلاش داشت با استفاده از اطلاعات این سایت ها نتایج بهتری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.این الگوریتم فقط صفحات تخصصی را مورد بررسی قرار میدهد. شیوه شناسایی  Hilltop  به این صورت است که ابتدا صفحاتی که دارای اعتبار هستند را شناسایی می کند و سپس به آن ها برچسب (expert pages) میزند (همان صفحاتی که موضوع و عنوان خاصی دارند).پس از انتخاب صفحه های expert گوگل با توجه به کیفیت سایت ها شروع به رتبه بندی سایت ها میکند.

الگوریتم هیل تاپ چندسالی است که کنار کشیده و فعالیت رسمی در شرکت ندارد و خودرا بازنشسته کرده است.

2.الگوریتم کبوتر (Pigeon Algorithm)

الگوریتم کبوتر گوگل | وب جوان

این الگوریتم در سال 2014 طراحی شده است.دغدغه این الگوریتم سهولت دسترسی کاربران به لوکیشن ها بود.(ارائه بهترین نتایج جستجوی محلی)

سر و کار گوگل با محتوای سایت هاست و هدفش ارائه نتایجی مفید و مطالب کاربردی به کاربرانش است.

امروزه لوکیشن ها (مکان) جزو محتوای یک سایت به شمار می آیند

کار الگوریتم کبوتر گوگل هم بررسی این نوع از محتواست.

دلیل نام گذاری این الگوریتم این است که کبوتر به جزئیات مسلط است و از بالا همه چیز را به دقت وارسی میکند.این الگوریتم توانایی این را دارد که از بین چندین و چند سایت موجود جزئیاتشان را بررسی کند و سایت های مورد نظر کاربران را برایشان نمایش دهد.

در الگوریتم کبوتر وقتی فردی در گوگل در جستجوی خود از یک عبارت خاصی استفاده کند که مربوط به مکان خاصی باشد آن فرد جستجوی محلی انجام داده است(بعنوان مثال عبارت فست فود در ستارخان).اما وقتی آن کاربر عبارت (فست فود) را سرچ کند بدنبال یک نتیجه محلی کلی است و هدفش یافتن بهترین فست فودی در اطراف خودش است.

بیشتر بخوانید : اصول سئو چیست ؟

با به روز رسانی این الگوریتم گوگل تاثیر لوکیشن را در سرچ کاربران بیشتر از قبل کرده است.

با به روز رسانی این الگوریتم اهمیت تولید محتوا برای کسب و کارهای محلی (فروشگاه ها-بیمارستان ها-مراکز تفریحی-هتل ها-استراحتگاه ها و …) بیشتر شده است و اگر صاحبان کسب و کارها و وبمستر ها در seo محلی کم کار باشند امکان نمایش در صفحه نتایج جستجو را به مرور از دست خواهند داد.

3.الگوریتم شاهین hho(Hawk Algorithm)

الگوریتم شاهین گوگل | وب جوان

الگوریتم فرا ابتکاری شاهین حریص در سال 2019 معرفی شد.

ایده اولیه این الگوریتم از نحوه شکار کردن این شاهین الگو برداری شده است.

این پرنده ابتدا طعمه را خسته میکند و آنگاه که انرژی طعمه تحلیل رفت با همکاری و تعامل طعمه را غافلگیر و محاصره میکند و در نهایت به شکار آن میپردازند.

هدف گوگل در ابتدا از معرفی این الگوریتم این بود که ایراد تشخیص نادرست گوگل در لوکیشن های تکراری را از بین ببرد و امکان نمایش همه کسب و کار ها را داشته باشد.در این الگوریتم دامنه فیلتر موتور گوگل در شناسایی کسب و کارهای مشابه کوچک تر شده است و کسب و کار هایی که هم صنف بوده و همسایه هستند میتوانند بدون دغدغه و نگرانی لوکیشن خود را در گوگل ثبت کنند.

شاید خیلی از کسب و کار ها با این به روز رسانی به مشکلاتی بر بخورند ولی بیشتر آن ها از مزایای این الگوریتم منفعت کسب میکنند.برای مثال دیگر افراد سود جو نمیتوانند از نام های مشابه و نزدیک به کسب و کارهایشان استفاده کنند.ولی با این اوصاف کسب و کارهایی هستند که همچنان از یک آدرس و بصورت مشترک استفاده میکنند(مغازه ها و فروشگاه های داخل یک مجتمع-پزشکانی که در یک ساختمان یا مطب هستند).درکل ماهیت این الگوریتم گوگل به نمایش گذاشتن مرتبط ترین نتایج یک جستجو برای کاربران است.

4.الگوریتم پنگوئن (Penguin Algorithm)

الگوریتم پنگوئن گوگل | الگوریتم های گوگل | وب جوان

این الگوریتم گوگل در سال 2012 معرفی شد.

دلیل اصلی ایجاد این الگوریتم بررسی کیفیت بک لینک های سایت هاست.

این الگوریتم راهی بود برای مقابله با وب سایت هایی که هدفشان استفاده از روش های غیر معمول همچون لینک سازی اسپم برای به دست اوردن رتبه بالاتر در صفحه نتایج بود.وقتی این الگوریتم به سراغ شما بیاید و اثری از این تحرکات در سایت شما ببیند؛شما را جریمه خواهد کرد.لازم به ذکر است که پس از معرفی این الگوریتم برخی سایت ها به سرعت شروع به حذف لینک سازی های اسپم خود کردند و مورد بخشش گوگل قرار گرفتند.

یکی از اهداف جانبی این الگوریتم  مقابله با کلمات پرتکرار کلیدی است.

دلیل این کار هم استفاده بیش از حد متخصصین SEO از کلمات تکراری بود تا محتوای سایت خود را در گوگل بالا بیاورند.

الگوریتم پنگوئن گوگل | الگوریتم های گوگل | وب جوان

الگوریتم پنگوئن به سه نکته مهم توجه زیادی دارد :

اول:کیفیت بک لینک ها

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم این الگوریتم بر روی بک لینک ها حساس است . اگر بک لینک بی کیفیتی دریافت کند سایت مارا جریمه خواهد(البته اگر به کرات اتفاق بیافتد).

بیشتر بخوانید : ابزار Disavow چیست ؟ چگونه بک لینک های مخرب را از بین ببریم

دوم: تکرار کلمات کلیدی

تکرار کلمات کلیدی یک روش منسوخ است و شاید سال ها پیش جوابگو بود ولی حال با وجود همچین الگوریتمی ؛ کار سختی در پیش خواهید داشت.

تکرار کلمات کلیدی باید کاملا طبیعی و اصولی پیش برود.

سوم: سئو بیش از اندازه

هیچوقت در بهینه سازی سایت خود زیاده روی نکنید.

این نکته برای سایت های تازه تاسیس حیاتی تر است و چه بهتر که در چندماه نخست سایت از بک لینک استفاده نشود.

5.الگوریتم گورخر (Zebra Algorithm)

الگوریتم گورخر گوگل | وب جوان

گورخر حیوانی است که بدلیل نوع و رنگ پوستش به راحتی میتوتند استتار کند؛گوگل هم دلیل این نام گذاری بر روی الگوریتم خود را از همین استتار و پوشش گرفته است.به طور مثال : آنلاین شاپ ها و مارکت های اینترتی در پشت صحنه سعی بر فریب دادن گوگل دارند ولی در ظاهر این را نشان نمیدهند.

یکی دیگر از ویژگی های این الگوریتم ضد اسپم بودن آن است.

گورخر وظیفه اصلیش پاکسازی و سرو سامان دادن به گروه های کسب و کار و خرید و فروش های اینترنتی و برخط بود.با زیاد شدن خرید های اینترنتی؛صاحبان گوگل به فکر اساسی برای کنترل این سایت ها افتادند.با این الگوریتم صاحبان این مدل کسب و کارها باید برای فروش محصولات خود به بازاریابی از طریق موتورهای جستجوگر روی می‌آوردند.

این الگوریتم کارش حذف و پاک کردن فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت است.

شما میتوتنید با توجه به نکات مهم و حیاتی همچون(تولید محتوای خوب و کاربردی-توجه به وب دیزاین-بالا بردن سرعت سایت خود-ایجاد قسمتی برای نظرات کاربران-داشتن ویژگی مقایسه محصولات در سبد خرید-ایمن سازی درگاه های پرداخت سایت و استفاده از ویدیو در محتوای خود) به تایید شدن سایت خود توسط الگوریتم گورخر امید زیادی داشته باشید.

درکل این الگوریتم گوگل اختصاص به بازبینی و تفکیک آنلاین شاپ های اصلی از فروشگاه های اینترنتی فیک و دروغین و امتیاز دهی به آن ها است.

بیشتر بخوانید : دیجیتال مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد

6.الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا گوگل | وب جوان

این الگوریتم در سال 2011 معرفی شد.

دلیل اصلی ایجاد این الگوریتم توسط گوگل بازبینی کیفیت محتواهای وب سایت ها بود.

الگوریتم پاندا به دقت محتوای سایت شما را آنالیز میکند و اگر در محتوای سایت خود از مطالب نامربوط و غیر کاربردی استفاده کنید؛پاندا سایت شما را جریمه خواهد کرد.

الگوریتم پاندا بر روی مواردی همچون(تکرار کلمات کلیدی-کپی نبودن محتوا-ارزش محتوا و این که کاربر با مطالعه مطالبتان اطلاعاتی کسب کند-نوع نگارش و نوشتار شما و زیاده روی نکردن در استفاده از تبلیغات در سایت خود) زوم میکند؛پس مراقب این نکات باشید.

گوگل وقتی متوجه شد که معیار اصلی شرکت یعنی رضایت کاربران با مشکل مواجه شده است و کاربران از تولید محتوای بی کیفیت ناراضی هستند دست به این اقدام یعنی ایجاد الگوریتم پاندا زد.

این الگوریتم زمانی رونمایی شد که کاربران از ازدحام و ازدیاد محتواهای بی کیفیت و مختصر به ستوه امده بودند.گوگل طی اقدامی این سایت هارا حذف کرد و با الگوریتم پاندا به سایت هایی رتبه بالاتری اختصاص داد که تولید محتوای با ارزش تری را دارا بودند.

بیشتر بخوانید : ابزار های سئو سایت ( رایگان ، اما کاربردی )

7.الگوریتم مرغ مگس خوار (Algorithm Hummingbird)

الگوریتم مرغ مگس خوار | الگوریتم های گوگل | وب جوان

الگوریتم مرغ مگس خوار هم همچون دیگر الگوریتم های گوگل هدفی دارد؛کار اصلی این الگوریتم بهبود بخشیدن جستجوی کاربران و افزایش سرعت دسترسی کاربران به نتایج دلخواهشان است.وقتی این الگوریتم در سال 2013 شروع به کار کرد شاهد افزایش چشمگیر کیفیت سرچ کاربران بودیم.

این الگوریتم به گوگل کمک میکند تا سوالات سرچ کاربران را واضح تر بررسی کند و نتایجی را برای کابران نمایش دهد که مطابق با سرچ آن ها باشد.این الگوریتم با سنجش محتوا سرو کاردارد و نه کلمات پرتکرار و اصلی.الگوریتم مرغ مگس خوار صفحاتی را بررسی میکند که بازدهی و کاربردی تر نسبت به باقی سایت ها باشند.برای درک بهتر و استفاده اصولی از این الگوریتم نیاز است که اطلاعات خود را درباب کلمات کلیدی بیشتر کنیم و درباره نکاتی که در عمق کلمات کلیدی وجود دارد تمرکز کنیم.

دلیل نام گذاری این الگوریتم این است که چون مرغ مگس خوار بسیار کوچک است و سرعت و دقت عمل زیادی دارد؛حین پرواز تیزبین است و هدفش را به سرعت شناسایی میکند و با سرعت به سمت آن پرواز میکند.

این عملکرد در گوگل باعث ایجاد تغییرات ملموسی شده است.

کسانی که مطابق قواعد و قوانین گوگل پیش میروند و محتوای باکیفیت و کپی نشده استفاده میکنند نباید نگران بهینه سازی سایت خود باشند.البته که این الگوریتم به دقت و بسیار سختگیرانه بر مطالب سایت ذره بین می‌اندازد و مادامی که از تولید محتوای درست و حرفه ای در سایت خودتان استفاده کنید؛خطری از سوی این الگوریتم شما را تهدید نمیکند.

8.الگوریتم (Algorithm Caffeine)

الگوریتم کافئین گوگل | وب جوان

این الگوریتم برای سال 2009 است و جزو یکی از مهمترین آپدیت های گوگل محسوب میشود.

الگوریتم کافئین یک سیستم جدیدی در شاخص کردن وب محسوب می شود، این سیستم جدید به گوگل کمک می کند به شکل اثرگذار تری در وب سایت ها ورود و داده ها را ذخیره کند.

سرعت ایندکس شدن سایت ها تا جایی بالا رفت که محتواها و مطالب جدید خیلی راحت تر از قبل در اختیار کاربران گوگل قرار میگرفت.این به نفع محتوا هایی شد که نیاز به اطلاع رسانی لحظه ای داشتند.برای مثال اطلاع از نتایج به روز ورزشی یا در حوزه ارز و قیمت طلا و سکه و دلار…

الگوریتم کافئین امکان این را دارد که در سرعت بالا و در کمترین زمان ممکن سایت هارا ایندکس کند و بطور روزانه و یکپارچه صفحات وب سایت هارا به شکل زنده سرچ کند. این الگوریتم صفحات وب سایت ها را یک دست میکند و باعث این میشود که کاربران از گمراهی در بیایند و با سرعت بیشتری به آن چه که مدنظرشان است برسند.

الگوریتم کافئین باعث این میشود که اندازه ایندکس گوگل بیشتر شود(هنگام جستجو تعداد نتایج 70٪ بیشتر خواهد شد و مطابق این هر چقدر صفحات ایندکس شده بیشتر بشوند نتایج بهتری از صفحات میتوان پیدا کرد)

یکی ار اهداف این الگوریتم ایجاد ارتباط بیشتر بین نتایج جستجو و عبارات جستجو شده توسط کاربر است.

پس از این که این بروزرسانی توسط گوگل معرفی شد بسیاری از وبمستران اعتراض داشتند که سایتشان دچار افت رتبه شده است ولی گوگل زیربار این قضیه نرفت و جواب درخوری به این افراد داد و اعلام کرد که سایت هایی که دچار افت شده اند ربطی به این الگوریتم نداشته و مشکل آن ها از سئو سایتشان بوده است.

9.الگوریتم دنس (Algorithm Dance)

الگوریتم دنس ( رقص ) گوگل | وب جوان

گرفتن جایگاه در صفحه اول گوگل را می توان به یک مسابقه رقص تشبیه کرد. چون در مسابقات رقص موزیک های مختلفی پخش شده و شرکت کننده باید بتواند خود را با آن موزیک وفق بدهد و بهترین نمایش خود را را به نمایش دراورد.

یکی از عوامل مهم گوگل برای رنک بندی صفحات سایت نرخ رضایت کاربران از محتواهای وب سایت هاست.

فاکتورهایی از جمله سرعت بالا آمدن سایت و نمایش اصولی در صفحه نمایش موبایل؛رعایت اصول نگارشی؛مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت؛میزان کلیک کاربران بر روی سایت شما؛نظرات کاربران درباره وب سایت شما و عوامل دیگری که باعث ایجاد رضایت در کاربران نسبت به سایت شما میشود.

گوگل با این الگوریتم به کسانی که در عرصه تولید محتوا برای وب بودند فرصت دیده شدن را داد.قبل ها محتواهای خوب و کاربردی زیادی وجود داشت که فرصت دیده شدن را پیدا نمیکردند و توسط گوگل انالیتیکس با پارادوکس بزرگی مواجه میشدند.

الگوریتم رقص سایت هایی با رتبه پایین را(صفحات سوم و چهارم) برای مدت کوتاهی به رتبه های بالایی میاورد.در این حین رفتار کاربران در برابر این سایت های بالا امده و مقدار رضایتی که ان ها از این سایت ها دارند توسط گوگل بررسی میشود.گوگل هدفش از این کار آزمایش محتوای شماست واگر از این آزمایش سربلند بیرون بیایید رتبه سایتتان افزایش پیدا خواهد کرد.( یکی از دلایل مهمی که الگوریتم رقص گوگل به وجود آمده است، ایجاد شرایط یکسان برای صفحات اینترنتی می باشد).

زمانی که این الگوریتم باعث افت صفحه شما بشود نباید کار خاصی و غیرمعمولی انجام بدهید؛چرا که این یک امر طبیعی است و گوگل پس از آزمایش های خود صفحه شمارا به جایگاه اصلیش باز خواهد گرداند.

بیشتر بخوانید : انکر تکست چیست ؟ انکرتکست چه اهمیتی در بهینه سازی دارد؟

11.الگوریتم موبایل فرندلی (Algorithm Mobile Friendly) ؛(Mobilegeddon)

الگوریتم موبایل فرندلی گوگل | وب جوان

آمار نشان میدهد که حدود 67 درصد از مردم دنیا کاربران موبایل هستند و اکثریت این افراد دارای گوشی هوشمند هستند.

این الگوریتم در سال 2015 توسط گوگل بروز رسانی شد.

حین جستجو با تلفن همراه کاربر باید نتایجی را دریافت کند که مرتبط با عبارت جستجو شده باشد و این اتفاق باید در معقول ترین زمان ممکن بیافتد.قطعا وقتی کاربر با موبایل خود وارد سایت شما بشود و با مشکلاتی از قبیل کوچک بودن اندازه نوشته ها و یا سرعت پایین لود شدن سایت مواجه شود حس خوبی را دریافت نخواهد کرد.

این الگوریتم گوگل بر نتایج سرچ کاربران تاثیر دارد.

همچنین سایت هایی که شرایط خود را مطابق با این الگوریتم گوگل پیش نبرند باید رتبه خود را در آینده ای نه چندان دور پایین ببینند و در نقطه مقابل اگر وب سایتی بتواند طبق اصول این الگوریتم پیش برود رنک بالاتری را از گوگل دریافت میکند.

گوگل برای این الگوریتم خود لیستی از نکات مهم را در اختیار صاحبان سایت ها و وبمستران قرار داده است که به شرح زیر است:

1.در الگوریتم موبایل فرندلی سایت هایی که طراحی آنها ریسپانسیو یا واکنش گرا است در رنک بندی جدید گوگل جایگاه بالاتری را کسب خواهند کرد.

2.این الگوریتم نتایج جستجو تمامی زبان های جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

3.این الگوریتم حالت خنثی ندارد و برای سایت شما اثر گذاری مثبت یا منفی به همراه خواهد داشت.

4.گوگل فقط رتبه صفحاتی از سایت شما را بهبود میبخشد که ریسپانسیو باشد.

حال چگونه خود را با الگوریتم موبایل فرندلی همراه کنیم؟

طراحی صفحات خود را ریسپانسیو کنیم

استفاده از تصاویر و عکس های بهینه با ابعاد و اندازه های مناسب

لود کردن سریع صفحات

کم تر کردن تبلیغات در وب سایت خود

12.الگوریتم تازگی محتوا (Bert Algorithm) (Freshness)

الگوریتم تازگی محتوایی گوگل | وب جوان

این الگوریتم در سال 2011 معرفی شد و تاثیری که داشت باعث شده بود تا 35 درصد از نتایج گوگل دچار تغیراتی شود.با این اتفاق وبمستران و تولید کنندگان محتوا به این فکر فرو رفتند که توجه خود را به این امر دوچندان کنند و وقت بیشتری بر روی محتوای سایت خود بگذارند.

قصد گوگل از معرفی این الگوریتم تاکید بر محتوای تازه است دلیلش هم این است که کاربران به دنبال مطالب جدید و تازه هستند.این موضوع به خصوص در حوزه اخبار و سایت هایی که به نوعی خبری را مخابره میکنند دوچندان مهم و حیاتی تر میشود.مدیر گوگل قبلا در این باره گفته بود که موضوعاتی که بیشتر در گوگل سرچ میشود بر طبق جدید بودن محتوایشان رنک بندی میشوند.

گوگل وقتی به سراغ وب سایت شما می آید به دقت سایت شما را وارسی میکند و درصورت گرفتن سیگنال های مثبت از آن ها در رتبه بندی سایت شما استفاده میکند.

معیار های مهم الگوریتم تازگی محتوا :

1.افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت:

گوگل فقط زمانی که شخص برای بار اول وارد سایت میشود این نکته را بررسی نمیکند بلکه به مراجعه های بعدی و چندباره کاربران هم در رنک بندی به سایت شما اهمیت میدهد.

یکی از روش هایی که به ماندگاری کاربر در سایت شما کمک خواهد کرد آپدیت محتوا در تایم مشخص و مقرر است.

2.لینک گرفتن از سایت هایی که محتوای به روز دارند:

همانطور که میدانید با هر لینکی که محتوای شما دریافت میکند؛یک امتیاز مثبت میگیرد.

جالب است بدانید که منبعی که به شما لینک داده است هم توسط گوگل انالیز میشود و در صورتی که سایت منبع از محتوای بروز استفاده نکرده باشد؛امتیاز سایت شما هم کاهش خواهد یافت.

3.ساخت لینک های هدفمند و مستمر با ارزش است:

بهترین روش ساخت بک لینک ها لینک گرفتن به طور مستمر و با تعداد کم از سایت های مختلف است.

برقراری توازن در هنگام لینک گیری هم مهم است؛اینطور نباشد که یک مدت لینک زیاد بگیرید و یک مدت اصلا لینکی دریافت نکنید؛چون با این حرکت گوگل لینک های شمارا مخرب شناسایی میکند.

یک راه حل دیگر به روز کردن و احیای محتوا های قدیمی سایت خودتان است و با اشتراک گذاری مقاله های قدیمی خود بتوانید لینک های جدید دریافت کنید و به روز شوید.

شما با دریافت سیگنال های اجتماعی مثبت میتوانید مقالات و محتواهای خود را با شبکه های مربوط پیوند دهید و از این شبکه ها به سایت خودتان لینک دهید.

نکته مهم دیگر این است که تاریخ انتشار مقاله خود را حذف نکنید زیرا گوگل توجه خاصی به این قضیه دارد و به جای این کار تلاش کنید تا محتوای سایت خودتان را به روز کنید.

13.الگوریتم سند باکس گوگل (Google Sendbox Algorithm)

الگوریتم سند باکس گوگل | الگوریتم های گوگل | وب جوان

طبق آمار گوگل در هر دقیقه حدود 380 سایت جدید ساخته میشود.گوگل برای جداسازی سایت های تازه کار و سایت هایی با اعتبار دامنه بالا این الگوریتم را معرفی کرد.

سایت های جدید با وجود seo خوب هم خیلی وقت ها در صفحه نتایج گوگل بالا نمی‌آیند دلیل ان هم نداشتن اعتماد توسط گوگل به سایت شماست و چاره ای جز تمرین در سند باکس گوگل نخواهید داشت.

این الگوریتم در بازه زمانی 4 ماهه پس از استارت دامنه سایت شما را در سند باکس قرار میدهد تا بتواند در این زمان مشخص به بررسی کیفیت محتوای شما برسد.در این حین شما امکان گرفتن رتبه ای در کلمه کلیدی مقاله خود نخواهید داشت.این تمرین سند باکس کمک کننده شما خواهد بود تا پس از گذراندن دوره 4 ماهه وقتی وارد کارزار میشوید اماده رقابتی سخت و نفسگیر با باقی سایت ها بشوید.

این الگوریتم احتمال دارد برای هرسایتی فعال نشود؛به همین دلیل است که خیلی از افراد با این الگوریتم اشنایی ندارند.از سویی دیگر برخی از سایت های تازه تاسیس اندک شانسی برای دیده شدن و جذب کاربر به سمت خود را دارند؛ولی سرعت این روال و جذب بسیار کند است و اکثر اوقات به چشم نخواهد امد.

پس سایت شما یا در سند باکس قرار میگیرد و شما از آن باخبر میشوید؛یا برای سایت شما فعال نمیشود؛یا فعال میشود و روندش انقدر کند است که قابل درک نخواهد بود.

شما میتوانید با مراجعه به ابزار سرچ کنسول سایت خود، میزان ترافیک ورودی کلمات اصلی خود را مورد بررسی قرار دهید.اگر ورودی سایت شامل کلماتی بجز واژه های کلیدی بود باید احتمال این را بدهید که سایت شما در سند باکس گوگل قرار گرفته است.

اگر جزو سایت های تازه تاسیس هستید نباید زیاد به خارج شدن از سند باکس امید بسته باشید؛چرا که در خیلی از مواقع 6 ماه یا بیشتر جلب اعتماد گوگل به طول خواهد انجامید.

در الگوریتم سند باکس ، اعتماد گوگل را به دست آورید

1.لینک گزاری از سایت های مرتبط و معتبر و شناخته شده

2.تولید محتوای کاربری و درخور مخاطب

3.دریافت سیگنال های مثبت از شبکه های مجازی

4.بهبود بخشیدن لینک سازی های داخلی

5.برروی کلمات کلیدی تمرکز بیش از حد نکنید.

6.به طور مستمر از محتواهای جدید و به روز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : سئو چیست ؟ بهینه سازی سایت چیست ؟

14.الگوریتم رنک برین (Rank Brain Algorithm)

الگوریتم رنک برین گوگل | وب جوان

الگوریتم رنک برین جزو الگوریتم های جدید گوگل است که اساس آن بر هوش مصنوعی بنیان گذاشته شده است.هدف از ایجاد این الگوریتم این است که وقتی مخاطبان عبارت یا کلمه ای را سرچ میکنند ؛ براساس این سرچشان بهترین و مربوط ترین پاسخ هایشان را دریافت کنند.با امدن الگوریتم رنک برین کلمه کلیدی جای خود را به مفهوم کلیدی داد؛یعنی گوگل بجای توجه به خود کلمه ؛مفهوم کلمه را بررسی میکند و صفحات مرتبط با این مفهوم را برای کاربر به نمایش میگذارد.

این الگوریتم در واقع بروز ترین شیوه گوگل برای پرداختن بهتر به اطلاعات و داده ها و رتبه بندی آن ها است.لازم به ذکر است که این الگوریتم در سال 2015 بصورت رسمی معرفی شد .

گوگل الگوریتمی ایجاد کرده بود که به زبان ریاضی نوشته شده بود و با استفاده ار این الگوریتم جایگاه نتایج جستجو مشخص میشد که بیشتر مواقع روند ثابت و یکنواختی داشت؛ولی الگوریتم رنک برین همیشه درحال نوسان و تغییر است و همین امر باعث این میشود که نتایجی که در اختیار کاربر قرار میگیرد ؛میزان شباهت بیشتری را با عبارت جستجو شده توسط فرد داشته باشد..

این الگوریتم طبق گفته خود گوگل به 15 درصد از تمامی جستجوهای آنلاین و لحظه ای که در دنیا اتفاق میافتد، مستقیما پشتیبانی و پاسخ میدهد.

این الگوریتم پس از این که نمایش جستجوی مد نظر کاربر تمام شد کار خود را ادامه میدهد و سعی میکند تا راجب به میزان رضایت کاربر از آنچه که به نمایش گذاشته شده اطلاعاتی کسب کند.

الگوریتم رنک برین ، بزرگترین تغییر در الگوریتم های گوگل

زمانی که شما در گوگل کلمه یا عبارتی را سرچ میکنید گوگل اطلاعات سایت هایی که وارد میشوید؛میزان ماندگاریتان درآن سایت؛اطلاعات جستجو و کاربر را ذخیره میکند و در زمان بعدی که جستجوی دیگری میکند؛این دو را باهم مقایسه کرده و میزان رضایت شما را محاسبه میکند.

رضایت کاربران از محتوای صفحات وب سایت ها برای الگوریتم رنک برین مهم است.وقتی شما با تلفن همراه خودتان در گوگل عبارتی را سرچ کنید؛الگوریتم رنک برین سایت هایی را که برای شما به نمایش میگذارد که که پیش نمایش کلمات آن سایت کوچک یا بسیار بزرگ نباشد و مناسب تلفن همراه باشد(این قسمت اشاره به طراحی ریسپانسیو سایت دارد).

الگوریتم رنک برین به صورت مقطعی پیج های اینترنتی را بررسی میکند و تعداد لینک های خارجی که به

خارج از صفحه کانکت شده ؛نظراتی که از سوی کاربران به محتوا داده شده است و میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را وارسی میکند.

این الگوریتم بر روی نگارش هم بسیار حساس خواهد بود.پس حواستان را خوب جمع کنید و حتی الامکان سعی کنید از مطالب دشوار و پیچیده استفاده نکنید و بهتر است مطالبتان ساده و خوانا و درست باشد.

در کل این الگوریتم هدفش بررسی کنش کاربران و به نمایش گذاشتن نتایج جستجو طبق میزان ماندگاری در سایت ها و نرخ کلیک و …است.

15.الگوریتم اولویت با نسخه موبایل (Mobile First Index Algorithm)

الگوریتم اولیت با نسخه موبایل گوگل | الگوریتم های گوگل | وب جوان

این الگوریتم را گوگل بخاطر تغییر گرایش کاربران در استفاده از دسکتاپ به موبایل به میدان آورد.

از انجایی که بیشتر از 55 درصد از سرچ های اینترنتی از طریق موبایل انجام میشود این الگوریتم برای گوگل بسیار مهم خواهد بود.پس با این تعبیرات وقتی شخصی با تلفن همراه خود در گوگل سرچ کند؛فقط سایت هایی برای او نمایش داده میشود که seo موبایل را درخود دیده باشند.

قبل ها معیاری که گوگل برای رتبه دهی سایت ها استفاده میکرد نسخه دسکتاپ دستگاه شما بود ولی امروزه رتبه بندی گوگل طبق نسخه موبایلی سایت ها است.

سایت هایی که نسخه موبایلی و دسکتاپشان مشابه باشد در انالیز گوگل فقط امتیاز نسخه دسکتاپ را خواهند گرفت .این الگوریتم تغییر خاصی در فهم گوگل از مطالب وب سایت های ریسپانسیو ایجاد نخواهد کرد چرا که محتوا در هر دو پلتفرم یکی است و فقط مدل نمایش فرق کرده است.

اگر کمی دقت کرده باشید ابتدای برخی از آدرس سایت ها m وجود دارد که بیانگر این است ؛آن سایت بصورت اختصاصی برای موبایل طراحی شده و آدرس جداگانه دارد. (m.youtube.com)

Dynamic Serving در بهینه سازی قالب ها

برخی سایت ها هم وجود دارند که هم ادرس دسکتاپشان و هم آدرس نسخه موبایلشان یکی است اما وقتی با موبایل وارد این سایت میشوید، هم نحوه نمایش محتوا فرق خواهد کرد و هم کدنویسی این سایت ها متفاوت خواهد بود؛ به این روش dynamic serving گفته میشود.

ما میتوانیم با رعایت نکاتی مانند: یکسان سازی مطالب و محتوا و کدها در هر رو پلتفرم-توجه به مطالبی که در فوتر و سایدبار قرار میگیرند(به این دلیل که در نسخه موبایلی با توجه به ابعاد کوچکتر این قسمت ها حذف میشوند)-قرار ندادن لینک های مهم در قسمت های فوتر-طراحی ریسپانسیو خوب و … خود را با این الگو وفق دهیم و باعث این شویم که سایتمان در نتایج گوگل رتبه های بهتری را کسب کند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که درصورت نداشتن نسخه موبایلی نباید نگران ایندکس شدن محتوا های سایت خود باشید؛چرا که در این قضیه نسخه موبایلی دخیل نخواهد بود.

این الگوریتم بسیار مهم است و تازه درابتدای کار خود است و قطعا گوگل در آینده با این الگوریتم سوپرایز های ویژه ای برای کاربران و وبمستران در نظر خواهد داشت.درکل اگر دوست دارید سایتان به سوی موفقیت حرکت کند باید با الگوریتم ها همراه شوید و آنچه گوگل از شما میخواهد را به درستی انجام بدهید.

سوالات پر تکرار دوستان عزیز

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها