استراتژی جذب مشتری در سال 2022

استراتژی جذب مشتری در سال 2022

استراتژی جذب مشتری در سال 2022

به‌احتمال زیاد برای شما هم پیش‌آمده است که در جایگاه یک کارآفرین یا صاحب یک کسب‌وکار کوچک، در موقعیتی قرار گرفته باشید که مجبور به جذب مشتری شده باشید و یا مشتری‌های قبلی را به نحوی حفظ کنید.
با استراتژی‌های جذب مشتری در سال 2022 شما می‌توانید سرنخ‌های جدید و زیادی برای کسب‌وکارتان دست‌وپا کنید و سودآوری را به تجارت خودتان تزریق کنید.

طبیعی است که شما به مشتری‌هایتان نیاز مبرم دارید. حتی اگر از قبل هم تعداد قابل‌توجهی مشتری جذب کرده باشید، بازهم نیاز به مشتری‌های جدید خواهید داشت.

کار شما باید با برنامه پیش برود، هرگز نباید دست از تلاش برای جذب مشتری بردارید.

وظیفه شما این است که با روش‌ها و شیوه‌های به‌روز به طور مداوم توجه مشتریان‌تان را جلب کنید.

آمارها حاکی از آن است که اساسی‌ترین چالشی که بازاریابان با آن روبرو هستند تولید سرنخ باکیفیت بالا است. به عبارتی دیگر همه کسب‌وکارها تلاش حداکثری خود را برای جذب سرنخ می‌گذارند.

درست است که جذب مشتری و سرنخ کمی کار سخت و پیچیده‌ای است و نیازمند زمان است ولی با اهتمام به برخی نکات که ما در این مقاله از وب جوان به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، شما می‌توانید نیمی از راه را به‌سادگی طی کنید و قدمی محکم برای جذب مشتری در بیزینس خود بردارید.

ما در این مقاله از وب جوان بر جذب مجموعه‌ای از مشتریان بالقوه یا مشتریانی که می‌توانند به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند باشند تمرکز خواهیم کرد.

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، واجد شرایط بودن سرنخ‌ها است. اگر این سرنخ‌ها با کسب‌وکار شما تطابق داشته باشد، شما مشتریان بالقوه‌ای را در کنار خودتان خواهید داشت.

همچنین بخوانید : استراتژی تولید محتوا در سال 2022

چرا ما به یک استراتژی برای جذب مشتری نیاز داریم؟

هر کارآفرینی به‌خوبی به این قضیه واقف است که داشتن یک استراتژی جذب مشتری برای گسترش تجارت و بیزینسش کاملاً ضروری است.

حتی با وجود درک این موضوع توسط خیلی از بازرگانان و کارآفرینان، در بسیاری از اوقات بخصوص هنگام گرفتن یک تصمیم مهم برای استراتژی جذب مشتری، سؤالاتی در ذهن افراد شکل می‌گیرد.

باتوجه‌به اینکه یک استراتژی بازاریابی ایده‌آل برای هر کسب‌وکاری وجود ندارد، موفقیت هر استراتژی به اجرای آن، مخاطبان هدف و البته نوع کسب‌وکار بستگی دارد.

ما در این مقاله استراتژی‌های جذب مشتری در سال 2022 را برایتان گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید با اهتمام به آن‌ها سیلی از مشتری‌های جدید را روانه کسب‌وکار خودتان بکنید.

برنامه‌ریزی استراتژیک باید به طور مداوم و دقیق پیگیری شود تا از مثبت بودن نتیجه مورد انتظار اطمینان حاصل شود، و عمدتاً برای اطمینان از انجام تنظیمات لازم، زیرا مشاغل مختلف به رویکردهای متفاوتی نیاز دارند.

همچنین بخوانید : جدیدترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

استراتژی جذب مشتری در سال 2022 | وب جوان

چرا هر کسب‌وکاری نیاز به تبلیغات دارد؟

فرقی نمی‌کند که شما در چه زمینه‌ای از کسب‌وکار مشغول هستید، کسی که یک استراتژی منظم برای جذب مشتری داشته باشد، همیشه یک‌قدم از رقبایش جلوتر است. صرف هم کسب کارهای آنلاین نیست و می‌تواند شامل هر مدل از بیزینسی باشد.

حتی یک نانوایی یا فروشگاه خریدوفروش لوازم ساختمانی هم نیاز به گسترش کسب‌وکار خودشان دارند. این باعث می‌شود افراد بیشتری با برند آشنا شوند و در نتیجه پتانسیل جذب مشتریان بیشتری را داشته باشند.

زمانی شما دیده می‌شوید که افراد مختلف از قشرهای مختلف جامعه راجع به محصولات و خدمات شما حرف بزنند و تبلیغ برند شما را انجام دهند. کمی جلوتر به استراتژی‌های جذب مشتری در سال 2022 خواهیم پرداخت که به شما کمک خواهد کرد که چطور سرنخ‌های جدید را به‌خوبی جذب کنید.

به یاد داشته باشید که رقبای زیادی وجود دارند و مشتریان بالقوه به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که به‌راحتی پیدا شوند.

علاوه بر این، باتوجه‌به اینکه بازار دیجیتال در حال گسترش دائمی است، تنها داشتن یک محصول یا خدمات خوب و اجازه دادن به کار شما برای خود صحبت کافی نیست.

شما باید واقعاً به مردم نشان دهید که چه چیزی برای ارائه دارید و بیشتر از آن، تا آنها متوجه شوند که نیاز واقعی به محصول شما دارند.

یک استراتژی می‌تواند کمی ترسناک به نظر برسد، اما جای نگرانی نیست خبر خوب این است که برای جذب مشتریان جدید حتماً نیازی به تیمی از MBA ندارید.

این 18 استراتژی جذب مشتری در سال 2022 که مقرون‌به‌صرفه هم هستند، به شما کمک می‌کند تا یک برنامه برنامه‌ریزی بسازید که برای کسب‌وکار شما مفید باشد.

همچنین بخوانید : جدیدترین استراتژی سئو

18 استراتژی موفق جذب مشتری در سال 2022 | وب جوان

18 استراتژی جذب مشتری در سال 2022

1- مشتریان جدید و دلخواهتان را مشخص کنید

یکی از رایج‌ترین اصول هر کمپین بازاریابی فروش شناخت مشتری است. این مورد در بین استراتژی‌های سال 2021 هم به چشم می‌آمد ولی در سال 2022 مشهودتر است.

اولین و مهم‌ترین نکته این است که مشتری جدید و ایده‌آل شما کیست و دومین مسئله مهم هم این است که مشتری جدید شما از کسب‌وکار شما دقیقاً چه می‌خواهد؟

ایجاد یک استراتژی بازاریابی مؤثر برای یک تیم بسیار ساده‌تر از هر فرد است؛ بنابراین باید شبکه بزرگی را برای جلب‌توجه گسترده ایجاد کنید.

برخی از شرکت‌های بزرگ می‌توانند این کار را انجام دهند – برای مثال آمازون یا Target – آن‌ها زیرساخت و قدرت بازار را دارند تا مشتریان را از هر جامعه هدفی جذب کنند.

بااین‌وجود شرکت‌های غول‌پیکر نیز تأکید ویژه‌ای بر جمعیت‌شناسی خاصی دارند که احتمالاً می‌توانند از طریق این کار مشتریان خوبی جذب کنند؛ بنابراین، اولین قدم این است که پایگاه مشتری خود را به‌وضوح تعریف کنید.

به انواع افرادی که جذب محصول یا خدمات شما می‌شوند فکر کنید. می‌توانید با دسته‌های کلی شروع کنید، برای مثال، آیا کسب‌وکار شما به مردان، زنان یا هر دوی آنها پاسخ می‌دهد؟

2- استفاده از بازاریابی مستقیم

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های جذب مشتری در سال 2022 بازاریابی پاسخ مستقیم است. این یک تاکتیک محبوب است که در آن از مشتریان خود می‌خواهید تا در یک فراخوان اقدام کنند.

معمولاً این شامل پاسخ‌دادن به یک ایمیل یا شرکت در گروه بازاریابی ایمیلی شماست. مزیت این نوع بازاریابی این است که شما فهرستی از مشتریان علاقه‌مند ایجاد می‌کنید که می‌توانید با فروش، رویدادها، خبرنامه‌ها و یادآوری‌های دیگر با آنها ارتباط برقرار کنید تا برند خود را در ذهن آنها نگه دارید.

بازاریابی مستقیم زمانی بهترین کار را انجام می‌دهد که پیام‌های جذابی را ایجاد کنید که برای جذب مشتریان و برانگیختن علاقه جمعی آنها طراحی شده است. برخی از برندها این کار را با ارائه پاداش برای ثبت‌نام انجام می‌دهند.

همچنین بخوانید : کمپین تبلیغاتی چیست

استراتژی جذب مشتری در سال 2022 | وب جوان

3- یک چیز جدید برای مشتری‌های تازه‌وارد ارائه دهید

ارائه چیزهای رایگان ممکن است منطقی‌ترین پلن کسب‌وکار برای یک کسب‌وکار کوچک به نظر نرسد، به‌خصوص زمانی که با بودجه ناچیز شروع به کار می‌کنید. اما این یکی از مواردی است که می‌توان کمی پول اولیه را برای کسب درآمد بیشتر در آینده صرف کرد.

هدیه دادن محصولات رایگان، قرعه‌کشی جوایز گوناگون یا تخفیف گذاشتن برای محصولات می‌تواند مشتریان را به سمت شما جذب کند.

همچنین می‌توانید مشوق‌هایی را برای مشتریان فعلی خود ارائه دهید تا مشتریان جدید را معرفی کنند، مانند ارائه 20 هزار تومان تخفیف به‌ازای هر مشتری جدیدی که وارد می‌کنند. سپس مشتریان جدیدی وارد می‌شوند و مشتری اصلی شما برای استفاده از تخفیف بازخواهند گشت. ارزش آن را دارد که 20 هزار تومان را حذف کنید تا فروش کلی افزایش یابد.

4- برای فروش بیشتر، به کسب‌وکار خودتان کمک کنید

اگر کسب‌وکار شما در یک لوازم ساختمانی قرار دارد، مهم است که به پیامی که نمای بیرونی مغازه شما برای کسانی که از آنجا می‌گذرند توجه کنید. آیا با برند شما مطابقت دارد، آیا با منطقه مناسب است؟ آیا وضعیت خوبی دارد یا به نظر می‌رسد که بیش از حد غیر مربوط است؟

شما می‌خواهید که کسب‌وکار شما از همان ابتدا بهترین عملکرد خود را به کار گیرد. به‌جای اینکه ویترین فروشگاه خود را نادیده بگیرید، نگاهی انتقادی به آن بیندازید و مغازه خود را طوری ارزیابی کنید که انگار یک مشتری کاملاً جدید هستید.

تمیز و یک‌دست بودن، تابلو و جایگاه قرارگیری آن، دید داشتن نما و ویترین مغازه از خیابان یا جاده، این‌ها مواردی است که باید توجه زیادی به آن‌ها بکنید.

این یک استراتژی مهم در سال 2022 محسوب می‌شود. چرا که اگر شما خودتان نخواهید برای کسب‌وکارتان قدم بزرگی بردارید قطعاً کسی دلش به حال شما نخواهد سوخت و پیشرفت چشمگیری را در کارتان مشاهده نخواهید کرد.

خدمات وب جوان : قیمت تبلیغات در اینستاگرام

استراتژی جذب مشتری در سال 2022 | وب جوان

5- کلمه درست و منطقی را استخراج کنید

مهم‌تر از همه، بهترین کاری که می‌توانید برای جذب مشتریان جدید انجام دهید این است که تا آنجا که ممکن است در مورد کسب‌وکار خود اطلاعاتی را منتشر کنید.

این کار بسته به جمعیت هدف شما، ممکن است به معنای تبلیغات آنلاین، در روزنامه‌ها یا حتی روی بیلبوردها باشد. اگر بودجه شما برای چنین هزینه‌هایی بسیار محدود است، رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای دسترسی رایگان به بسیاری از مصرف‌کنندگان را برایتان ارائه می‌دهند.

یکی از استراتژی‌های جذب مشتری در سال 2022 توجه به تبلیغات دهان‌به‌دهان است.

با شبکه‌های اجتماعی شخصی خود تماس بگیرید و آنها را از کسب‌وکار خود مطلع سازید. از آنها بخواهید که کسب‌وکار شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند و این خبر را به دوستان خود و فراتر از آن منتشر کنند.

در رسانه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و از آن برای حفظ ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید.

با این کار اسم برند شما به‌درستی و به بهترین شکل بین کاربران می‌پیچد و شما اسمی را برای کسب‌وکار خودتان استخراج می‌کنید.

همچنین بخوانید : تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات آنلاین چیست

6- چیزی را از مشتری پنهان نکنید

شما نیازی به راز ندارید، مشتریان بالقوه خود را در مورد هر چیزی که برای آنها حیاتی است آگاه کنید.

در رقابت با رقبا، نقطه‌ضعف و قوتتان کشف خواهد شد. همچنین از کار شما کپی خواهند کرد. نقشه راهتان را خواهند فهمید.

بیشتر چیزها راجع به شما به‌مرور لو خواهد رفت؛ پس چیزی را از مشتری‌ها پنهان نکنید.

7- تماس سرد

در این روش شما از متقاعدکردن افراد از طریق مکالمات بی‌وقفه استفاده خواهید کرد.

تماس‌های ناخواسته با مشتریان بالقوه، یا تماس سرد، یک روش مطلوب درگذشته بود، اما محبوبیت آن کاهش‌یافته است.

البته کمی هم طبیعی به نظر می‌رسد، زیرا تماس با افراد ممکن است خسته‌کننده و وقت‌گیر باشد، به‌خصوص که اگر قبلاً درباره کسب‌وکار شما چیزی نشنیده باشند.

اما این بدان معنا نیست که این شکل از بازاریابی تلفنی همیشه ایده بدی است. داشتن مکالمات واقعی و در زمان واقعی با مشتریان بالقوه، می‌تواند نقش مهمی در متقاعدکردن آنها داشته باشد.

یکی از استراتژی‌های جذب مشتری 2022 که شما باید روی آن مانور بدهید همین تماس سرد است. اگر تلاش خود را روی تصمیم‌گیرندگان متمرکز کنید، شانس خود را برای متقاعدکردن آنها به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهید.

همچنین بخوانید : استراتژی تبلیغات دیجیتال چیست

8- وب‌سایت

امروزه اکثر مردم ترجیح می‌دهند قبل از خرید به وب‌سایت یک کسب‌وکار نگاه کنند.

70 تا 80 درصد از مشتریان بالقوه ممکن است برای کسب‌وکارهای بدون وب‌سایت از دست بروند، بااین‌حال کمتر از دو سوم مشاغل کوچک واقعاً یک سایت هم دارند.

زیبایی یک وب‌سایت این است که این شرکت کنترل کاملی بر نحوه ارائه و اولویت‌بندی اطلاعات داشته باشد

وب‌سایت شما مرکز اطلاعات در مورد کسب‌وکار شما است که در آن می‌توانید به‌اندازه دلخواه اطلاعاتی را راجع به بیزینس خودتان ارائه دهید.

چند نکته ضروری برای راه‌اندازی یک وب‌سایت موفق وجود دارد. از جمله این موارد می‌توان به: داشتن یک طرح کاربرپسند (UI/UX قوی)، دردسترس‌بودن اطلاعات تماس و قسمت درباره ما، داشتن یک اتصال امن (SSL)، درک واضح از آنچه کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد، و مهم‌تر از همه، زمان بارگذاری سریع و بهبود سرعت سایت.

خدمات وب جوان : طراحی وب سایت ارزان

استراتژی جذب مشتری در سال 2022 | وب جوان

9- پست مستقیم

در این روش شما باید مطمئن شوید که مخاطبان هدف پیام شما را خواهند دید. این یک روش فوق‌العاده مهم و باارزش در استراتژی‌های جذب مشتری 2022 می‌باشد.

اگر می‌خواهید مخاطب خاصی را به طور مؤثر هدف قرار دهید، پست مستقیم، چه از طریق ایمیل یا پست باشد، می‌تواند یک تکنیک ارزشمند باشد.

مردم را از برند خودآگاه کنید یا از طریق پیام‌های خلاقانه و جالب‌توجه آن‌ها را جلب کنید.

به‌عنوان‌مثال: مدیران رده‌بالای دیگر شرکت‌ها و یا بیزینس من‌های موفق ممکن است چشم‌اندازهای مهمی برای کسب‌وکار شما باشند، اما زمان زیادی برای مرور وب‌سایت شما برای کسب اطلاعات بیشتر را نداشته باشند.

اطمینان حاصل کنید که آنها محتوای شما را از دست نمی‌دهند و یک ایمیل مستقیم حاوی اطلاعاتی که به طور خاص برای آنها جمع‌آوری کرده‌اید برای آنها ارسال کنید.

10- محتوای مناسب

این مورد یکی از استراتژی جذب مشتری 2021 هم به شمار می‌رود. محتوای باکیفیت مانند سوخت برای تلاش‌های بازاریابی است که کرده‌اید.

محتوای باکیفیت آن‌قدر مهم و حیاتی است که در بین استراتژی‌های جذب مشتری 2022 هم به آن اشاره شده است.

خریداران به‌ازای هر مطلبی که توسط یک بازاریاب یا فروشنده ارسال می‌شود، سه قطعه محتوا می‌خوانند.

وظیفه شما این است که از طریق سروصدا و کمی حاشیه دیده شوید و راه‌های جدیدی برای سرنخ‌ها (مشتری‌های جدید) پیدا کنید تا شما را پیدا کنند و اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند به آنها ارائه دهید.

محتوا را به‌عنوان سوخت تمام کمپین‌های بازاریابی خود، از ایمیل گرفته تا شبکه‌های اجتماعی، در نظر بگیرید.

محتوای باکیفیت بالا می‌تواند به شما کمک کند تا از بار اطلاعاتی موجود در اینترنت عبور کنید و به شما کمک می‌کند اعتماد سرنخ‌های خود را جلب کنید.

همچنین بخوانید : نکاتی که باید قبل از طراحی سایت فروشگاهی بدانید

11- سئو

اگر پست‌های شما نتواند به مخاطبان شما برسد، داشتن وبلاگی قدرتمند یا یک سایت علی‌رغم داشتن محتوای مناسب، دردی را برایتان دوا نخواهد کرد.

این بین مردم جاافتاده است که بیشتر اوقات برای جستجوهای خود از گوگل استفاده می‌کنند.

با SEO، مطمئن می‌شوید که محتوایی که ایجاد می‌کنید با آنچه مردم به دنبال آن هستند مطابقت دارد.

به همین دلیل است که باید از تکنیک‌های SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) در پست‌های خود استفاده کنید تا صفحه شما در رتبه‌های برتر موتورهای جستجو مانند گوگل ظاهر شود.

کلمات کلیدی خود را به‌خوبی در متون خود به کار ببرید، عناوینی را آزمایش کنید که توجه کاربران را به خود جلب کند و محتوای کامل بنویسید.

هرچه وب‌سایت شما بهینه‌تر باشد، رتبه بالاتری در موتورهای جستجو یا SERPS (رتبه‌های صفحه موتور جستجو) خواهد داشت و این همان چیزی است که شما می‌خواهید، زیرا شانس خود را برای بیشتر دیده‌شدن و کلیک زیاد افزایش خواهید داد.

همچنین بخوانید : سئو چیست و چه اهدافی دارد

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ در استراتژی های جذب مشتری | وب جوان

12- بازاریابی ایمیلی

همواره یکی از ارکان بازاریابی، بازاریابی از طریق ایمیل بوده است. بار دیگر این روش در بین استراتژی‌های جذب مشتری 2022 قرار گرفته است.

ایمیل همواره باید یکی از اشکال اصلی ارتباط شما باشد، زیرا به شما کمک می‌کند با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

برای ارسال محتوای مرتبط پیام‌های هدفمند ایجاد کنید و برند خود را در بالای ذهن مشتریان بالقوه نگه دارید.

بسیاری از مردم هنوز این ایده را دارند که ایمیل دیگر یک استراتژی بازاریابی خوب نیست. ازاین‌گذشته، بسیاری از کاربران حتی به خود زحمت خواندن هیچ پیامی را که برای آنها ارسال شده است، نمی‌دهند.

اما این چیزی نیست که اتفاق می‌افتد، به‌خصوص اگر ایمیل‌های شما محتوای جالبی برای مردم داشته باشد، نه‌تنها روی ذهن مخاطب اثر می‌گذارید بلکه یک تبلیغ خوب را هم انجام داده‌اید.

برای مثال، یک خبرنامه ایجاد کنید و اطلاعات مهم را از طریق ایمیل ارسال کنید تا افراد را تشویق کنید تا آدرس ایمیل خود را با شما به اشتراک بگذارند.

13- وبینارها

وبینارها یکی دیگر از استراتژی‌های جذب مشتری 2022 هستند؛ درواقع یک روش عالی برای ایجاد روابط و پیشی گرفتن از اعتراضات احتمالی مشتریان شما هستند.

اگر این کار را با موفقیت انجام دهید، می‌توانید سرنخ‌هایی باکیفیت بالا را جذب کنید.

اگر به‌تازگی این موضوع را شروع کرده‌اید، یک نکته مهم این است که روی یک موضوع گسترده‌تر تمرکز کنید.

اما اگر در مورد چیزی بسیار خاص صحبت می‌کنید، جذب مخاطب و درگیر نگه‌داشتن آنها کاری به‌مراتب دشوارتر است.

نکته مهم دیگر این است که یک برنامه‌ریزی کامل برای وبینار خود داشته باشید. الان زمان خلاقیت‌های فردی نیست و سعی کنید منطقی پیش بروید.

14- رویدادها

صرف‌نظر از اینکه کسب‌وکار شما فیزیکی است یا آنلاین، ایجاد رویدادهایی برای تعامل با بازار شما نیز راهی عالی برای تبلیغ برند شما است.

ایونت‌ها هم همچون وبینارها جزو مهم‌ترین استراتژی‌های جذب مشتری در 2022 هستند.

این رویدادها (EVENT) می‌توانند برای شرکتی که می‌خواهید با آن شراکت ایجاد کنید، یا حتی رویدادهای بزرگ‌تر و آزاد برای عموم، به‌منظور جذب مشتریان جدید و آموزش حضوری به مخاطبان، کوچک باشند.

رویدادها زمان و انرژی زیادی از شما خواهند گرفت. آنها کار سختی هستند و اغلب به معنای فداکردن تایم عصرها و تعطیلات آخر هفته هستند.

باید تلاش زیادی برای آن انجام دهید، اما می‌تواند نتیجه دهد.

ایونت‌ها به شما داشتن فرصتی برای گفتگوهای معنادار را می‌دهد، همچنین رویدادهای مناسب قطعاً ارزش وقت شما را دارند پس آنها را نادیده نگیرید.

استراتژی جذب مشتری در سال 2022 | وب جوان

15- رسانه‌های اجتماعی

هرچه دسترسی شما به شبکه‌های اجتماعی (سوشال مدیا) بیشتر باشد، بدون صرف هزینه، سرنخ‌های بیشتری جذب خواهید کرد. تخت‌جمشید در یک روز ساخته نشد. باید کمی شکیبا باشید تا کارهایتان نتیجه دهد.

فعال باشید و برای جمع‌آوری لایک‌ها و نظرات بیشتر پست‌های جذاب ایجاد کنید. انجام این کار شانس شما را افزایش می‌دهد که مخاطبان جدید محتوای شما را در فید خبری خود مشاهده کنند.

احتمالاً مجبور خواهید بود اقدامات بازاریابی را در بیش از یک شبکه اجتماعی انجام دهید، اما مراقب باشید در جاهایی که مخاطبان شما نیستند، بیش از حد به خود فشار نیاورید. این ممکن است در واقع اتلاف وقت شما باشد.

برای مثال در هر کسب‌وکاری شما نیاز نیست به سراغ لینکدین بروید چرا که کاربران کمتری در آنجا انتظار شما را می‌کشند. یا اگر کسب‌وکارتان یک بوتیک یا یک مغازه کفش‌فروشی است، نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی در فیس‌بوک نخواهید داشت.

به یاد داشته باشید شبکه‌های اجتماعی شما نیز باید محتوایی ارائه دهند که به کاربران ارزش افزوده می‌دهد؛ بنابراین فقط برند خود را همیشه تبلیغ نکنید.

همچنین بخوانید : اهداف رسانه‌های اجتماعی چیست

16- شبکه یا همان نتورک

یکی از راهبردی‌ترین و طلایی‌ترین استراتژی‌های جذب مشتری 2022 ایجاد شبکه برای برقراری ارتباط با مشتریان و هم‌صنفان خودتان است.

از این روش پیش‌تر هم در استراتژی‌های جذب مشتری در سال 2021 هم اشاره جزئی شده بود، اما در سال 2022 این استراتژی کمی پررنگ‌تر می‌شود.

شبکه‌سازی و همکاری با سایر مشاغل محلی یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند شما و جذب مشتریان جدید است.

مانند ارجاعات و مراجع، اگر مشتریان به برندهای خاصی وفادار باشند، زمانی که متوجه شوند شرکت موردعلاقه آنها از شما حمایت می‌کند، ممکن است تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در تجارت شما داشته باشند.

ممکن است بخواهید برای یکدیگر وبلاگ‌های مهمان بنویسید، یا شاید کدهای تخفیف ویژه‌ای را برای کارمندان و مشتریان یکدیگر ارائه دهید.

17- منحصربه‌فرد باشید و کپی نکنید

نقطه اشتراک استراتژی جذب مشتری 2022 و استراتژی‌های سال‌های قبل همین منحصربه‌فرد و یونیک بودن شما است.

شما می‌توانید رقبای خود را مطالعه و تجزیه‌وتحلیل کنید، اما آنها را کپی نکنید. شما می‌خواهید منحصربه‌فرد باشید. منحصربه‌فرد بودن بهترین راه برای جذب مشتریان بالقوه شماست.

سعی کنید با داشتن یک رابط کاربری قوی و محتوای کامل و یا استفاده از بنرها و تصاویر جذاب، در ذهن مخاطب خودتان را تثبیت کنید.

استراتژی جذب مشتری در سال 2022 | وب جوان

18- کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش کنید

همیشه سعی کنید بیشتر شنونده خوبی باشید تا یک گوینده پرحرف

به خواسته‌ها و نظرات کاربران و مشتری‌هایتان اهمیت زیادی دهید. این کلید طلایی استراتژی جذب مشتری در سال 2022 است.

گوش‌دادن به شما می‌گوید که طرف مقابل می‌خواهد چه چیزی به دست آورد، و اگر این را بدانید و به خواسته‌های واقعی آنها ضربه بزنید، توجه آنها را جلب خواهید کرد.

شما به مشتریان بیشتری برای کسب‌وکار خود نیاز دارید. زمان خود را بدون یک رویکرد سیستماتیک برای جلب‌توجه مشتریان از دست ندهید.

سخن پایانی

به‌وضوح مشخص است که شما و کسب‌وکارتان بدون مشتری و جذب مشتری زیاد دوام نخواهید آورد.

جذب مشتری فرایندی نیست که به‌صورت خودکار اتفاق بیفتد و نیازمند تلاش‌های شما و استفاده از استراتژی‌هایی است که در بالا برایتان ذکر کردیم.

کسب‌وکار شما نیازمند یک استراتژی بازاریابی و جذب مشتری است و مطمئن باشید که بدون نقشه راه نتایج دلخواهتان را کسب نخواهید کرد.

در هر زمینه‌ای، داشتن یک استراتژی بازاریابی به‌خوبی تعریف شده برای رشد کسب‌وکار شما و به‌دست‌آوردن جذابیت تاحدامکان بسیار مهم است.

اگر نیاز به جذب مشتریان بیشتری دارید، اولین کاری که باید انجام دهید، دسترسی به آن‌هاست؛ بنابراین، استفاده از بازاریابی آنلاین در اولین قدم به نفع خودتان است.

با این 18 روش استراتژی جذب مشتری در سال 2022 شما می‌توانید قدمی به‌سوی جذب سرنخ و مشتریان جدید بردارید و به کسب‌وکار خود سودآوری را به ارمغان بیاورید.

استراتژی جذب مشتری در سال 2022 | وب جوان

سوالات پرتکرار استراتژی جذب مشتری در سال 2022

بهترین استراتژی جذب مشتری در سال 2022 چیست؟

بهترین استراتژی جذب مشتری هم در سال 2021 و هم در سال 2022، استراتژی یونیک و منحصر به فرد بودن است، شما همیشه باید با تجزیه و تحلیل رقبای خود منحصر به فرد باشید و اطلاعات موثق‌تری را به کاربران خود انتقال دهید.

چرا ما به یک استراتژی برای جذب مشتری نیاز داریم؟

هر کارآفرینی به‌خوبی به این قضیه واقف است که داشتن یک استراتژی جذب مشتری برای گسترش تجارت و بیزینسش کاملاً ضروری است، همچنین برای موفقیت در کسب‌وکار و افزایش فروش که هدف اکثر کارفرماهاست، نیاز به یک استراتژی موفق در این زمینه داریم.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها