سئو عکس چیست؟ بهینه سازی تصاویر برای گوگل در سال 2022

سئو عکس چیست؟ بهینه سازی تصاویر برای گوگل در سال 2022

سئو عکس چیست؟ بهینه سازی تصاویر برای گوگل در سال 2022

در حالی که آمار دقیقی وجود ندارد،‌ طبق برآوردهایی که از آمار گوگل شده است، نشان دهنده این است که هر روزه ده‌ها میلیون‌ها نفر از Google Images برای پیدا کردن و جستجوی محتوای تصویری موجود در وب استفاده می‌کنند.
تصاویری که شما برای سایت‌تان انتخاب می‌کنید از سوی موتورهای گوگل به دقت بررسی می‌شوند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
سئو تصاویر یا سئو عکس فرایند بهینه سازی تصاویر موجود در وب سایت شما است، به طوری که “خواندن” و پیدا کردن آن‌ها برای موتورهای جستجو آسان است، در نتیجه دید و رتبه‌بندی مطالب شما در Google و سایر موتورهای جستجو بهبود می‌یابد. بهینه سازی و سئو عکس شامل عناصری مانند نوع تصویر، اندازه و زمان بارگذاری و استفاده شما و بهینه سازی متن alt و کلمات کلیدی در نام فایل های تصویری است.

سئو عکس یکی از عناصر سئو داخلی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما این بدان معنا نیست که مهم نیست. در حقیقت، اگر مراقب نباشید، سئو ضعیف تصویر می تواند توانایی صفحه شما را در به دست آوردن لینک‌ها، افزایش شاخص و در نهایت، ترافیک ارگانیک ارزشمند کاهش دهد. شما تنها با چند مرحله می‌توانید تأثیر بسزایی در سئو تصویر خود داشته باشید.

مراحل سئو و بهینه سازی تصاویر

1- برای کاهش اندازه تصویر از کمپرسور استفاده کنید

2- تصاویر را با فرمت‌های توصیه شده، با نسل بعدی ارائه دهید.

3- تصاویر خود را برای کار با وب سایت خود مقیاس‌بندی کنید.

4- تصاویر اصل و قابل پیوند بسازید.

5- عنوان تصاویر، زیرنویس‌ها و متن خود را بهینه کنید.

6- تصاویر خود را به اشتراک بگذارید.

7- بارگذاری تنبل را برای تصاویرتان امتحان کنید.

8- ویرایش اگزیف تصاویر سایت‌تان

با وب جوان همراه باشید تا این موارد را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار دهیم. در اینجا هفت نکته مهم در سئو عکس وجود دارد که باید از آنها اطمینان حاصل کنیم تا مطمئن شویم که تصاویر ما به طور کامل برای جستجو بهینه شده اند یا خیر.

اولین کاری که شما باید انجام دهید ایجاد یک نام برای فایلتان است. سئو عکس با نام فایل شروع می‌شود. شما می‌خواهید گوگل بدون اینکه حتی به آن نگاه کند بداند تصویر در مورد چه چیزی است بنابراین از کلمه کلیدی اصلی در نام فایل تصویر سایت خودتان استفاده کنید.

استفاده از کمپرسور تصاویر در بهینه سازی تصاویر سایت

استفاده از تصویر کمپرسور برای کاهش حجم عکس

سرعت سایت بیشترین تأثیر سئو عکس بر توانایی کلی صفحه در رتبه‌بندی و افزایش ترافیک را دارد. سرعت سایت بر توانایی کاربر در حرکت از صفحه به صفحه در مسیر تبدیل شما تأثیر می گذارد. همچنین یک عامل رتبه‌بندی فعال است. اگر صفحات شما کند باشد، گوگل به آنها نگاه مطلوبی نخواهد داشت. اینجاست که فشرده سازی تصویر ایجاد می‌شود و ارزش خود را نمایان می‌کند.

ممکن است با PageSpeed ​​Insights آشنایی داشته باشید. هر نشانی اینترنتی را در وب سایت خود وارد کنید Google به شما امکان ارزیابی عمیق عناصری را می‌دهد که مانع سرعت آن صفحه می‌شوند. تعدادی از این آزمایش‌ها را انجام دهید و متوجه موضوع مشترکی که عامل کندی سایت است را بیابید.

اندازه‌های نامناسب اغلب مانع اصلی سرعت صفحه هستند و از آنجا که سئو تصاویر و سرعت صفحه پیوندی ناگسستنی دارند، فشرده سازی تصویر یکی از جنبه‌های مهم سئو عکس است.

به سادگی می‌توانید تب مورد نیاز خودتان را در گزارشات PageSpeed ​​Insights گسترش دهید و تصاویری را ببینید که بزرگ‌ترین متخلفان را در صفحه شما نشان می‌دهند. همچنین اگر عکس هایتان را فشرده سازی کنید می‌بینید که چقدر فضای ذخیره سازی خواهید داشت. برای فشرده سازی سریع تصاویر به صورت تک تک می‌توانید از ابزاری مانند TinyPNG استفاده کنید – یا بسته به CMS خود، می‌توانید از افزونه‌ها/ابزارهای مختلفی که مخصوص سایت شما طراحی شده‌اند استفاده کنید، تا فشرده سازی گسترده همه تصاویر سایت شما انجام شود.

بارگذاری تصاویر در قالب های نسل بعدی

توصیه رایج دیگری که در گزارش PageSpeed ​​Insights خود مشاهده خواهید کرد “ارائه تصاویر در قالب‌های نسل بعدی” خواهد بود.

فرمت‌هایی که ما در اینجا در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم JPEG 2000 ،JPG XR و WebP هستند. اگر تا به حال نام هیچ یک از آنها را نشنیده‌اید ، احساس نکنید که در جریان نیستید – آنها مانند JPG یا PNG در همه جا حضور ندارند. اما در حالی که JPG و PNG هنوز فرمت‌های تصاویر غالب هستند، فرمت‌های نسل بعدی مانند JPEG 2000 واقعا برتر هستند. رمزگذاری تصاویر شما در این فرمت‌ها به جای قالب‌های قدیمی، به بارگذاری سریع‌تر و استفاده کمتر از داده‌ها در تلفن همراه کمک می‌کند. اگر می‌خواهید سرویس تصاویر خود را با فرمت‌های نسل بعدی شروع کنید، تعداد زیادی مبدل آنلاین رایگان وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک خواهد کرد.

تنظیم ابعاد و سایز تصاویر و علت اهمیت آن در سئو عکس

تصاویر خود را برای کار با وب سایت خود مقیاس بندی کنید

اندازه مناسب تصویر (ما در اینجا درباره ابعاد صحبت می‌کنیم، نه اندازه فایل) بسته به CMS شما و همچنین فرمت صفحه‌ای که تصویر را در آن بارگذاری می‌کنید متفاوت است. قبل از بارگذاری تصاویر خود، بهترین شیوه‌های ابعاد را برای CMS خود جستجو کنید (برای مثال، Shopify توصیه می کند از 2048 در 2048 پیکسل برای عکس‌های محصول مربع استفاده کنید). تصویری که به نظر می‌رسد به خوبی با محتوای شما مطابقت دارد…

در واقع ممکن است به طور خودکار توسط CMS شما تغییر اندازه داده شود تا مناسب باشد. این تغییر اندازه، ابعاد نمایش را اصلاح می کند – این باعث کاهش حجم فایل نمی‌شود و به طور کلی، تصاویری با پیکسل‌های بیشتر اندازه فایل بیشتری خواهند داشت. این بدان معناست که مطمئن‌ترین راه برای اطمینان از استفاده صحیح از اندازه تصاویر، دستیابی به اندازه بهینه تصویر سایت شما و سپس برش تصاویر قبل از بارگذاری آنها در سایت است. اگر این یک فرایند سخت به نظر می‌رسد دلیلش این است که در حال دریافت تصاویر از سراسر وب هستید. اما اگر تصاویر موجود را بارگیری می‌کنید بهتر است اندازه استاندارد مناسب سایت خاص خود را پیدا کنید.

برای محتوای خود تصویر اصلی ایجاد کنید

اکثر تصاویری که از Adobe Stock یا Shutterstock یا سایر فروشندگان بارگیری می‌کنید در اندازه‌های مناسب برای اکثر سایت‌ها قرار می‌گیرند. اما عکس‌های موجود همیشه به اندازه خلاقیت اصلی و مارک‌دار موثر نیستند. از طرف دیگر، نمودارهای مبتنی بر داده‌های داخلی یا عکس‌های با کیفیت بالا از محصول شما – این‌ها تصاویری هستند که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند و با جستجوی عکس معکوس جستجو می‌شوند.

تصاویر منحصر به فرد و قانع‌کننده لازم است تا صفحه شما برای کاربر اصلی و ارزشمند شود. بارها و بارها، هنگامی که از متخصصان Google درخواست نسخه‌ای برای سئو قوی، یا پاسخ به تغییر خاصی در الگوریتم گوگل که باعث افت رتبه‌بندی شده است، آنها صفحاتی را ایجاد می‌کنند که بیش از هر چیز ارزشمند هستند و برای مخاطبان شما این بدان معناست که شما باید از تصاویری استفاده کنید که به کاربران کمک کند بهترین تجربه ممکن را از صفحات شما دریافت کنند.

همچنین بخوانید : سئو چیست و چه اهمیتی دارد

استفاده از عنوان و تگ alt در تصاویر

از عناوین، زیرنویس ها و متن جایگزین آزادانه استفاده کنید

وقتی گوگل در حال تعیین این است که کدام تصویر را برای یک درخواست تصویر برگرداند،
به اطلاعات محدودی دسترسی دارد. در هر حال، اطلاعات کمتری نسبت به زمانی که در حال نمایه سازی کل صفحات است دارد.
برای سئو تصاویر، این بدان معناست که باید در فضایی که به شما اختصاص داده شده است،
تمام اطلاعاتی را که می‌توانید در مورد تصویر خود به Google بدهید. سه مکان اصلی برای انجام این کار وجود دارد:

متن و تگ alt :

متن و تگ Alt از نظر تجربه کاربر برای افرادی که از خواننده های صفحه استفاده می‌کنند یا اگر سرور شما خراب می‌شود و نمی‌توانید تصویر را بارگذاری کنید (متن alt همچنان در صفحه نشان داده می‌شود) مفید است.
اما از نظر رتبه‌بندی، متن اصلی وسیله اصلی است که به وسیله آن گوگل می‌فهمد تصویر شما چیست.
به عنوان بهترین روش، کلمه کلیدی موردنظر صفحه و هر کلمه کلیدی جانبی که ممکن است برای یک تصویر خاص اعمال شود را وارد کنید و از هر زبانی که توصیفی نیست (مقاله ها و غیره) صرف نظر کنید.

عناوین:

بحث‌های زیادی در مورد این که آیا عناوین تصویر در ارتباط با متن alt ضروری هستند یا نه وجود دارد. اما آنها جزوی از عوامل رتبه‌بندی هستند، تا آنجا که گوگل از آنها برای تعیین ترتیب ارائه تصاویر در جستجوی تصویر استفاده می‌کند.

زیرنویس ها:

Google اطلاعات مربوط به موضوع تصویر را از محتوای صفحه، از جمله زیرنویس‌ها و عنوان تصاویر استخراج می‌کند. بنابراین، اساساً قرار دادن تصویر در نزدیکی متن مربوطه به Google کمک می‌کند تا تشخیص دهد که آن تصویر چیست. استفاده از زیرنویس‌ها روشی ضد گلوله است تا مطمئن شوید تصویر شما به درستی و در زمینه توصیف شده است یا نه.

اشتراک گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی و اهمیت آن در سئو عکس

اشتراک گذاری اجتماعی تصاویر

بیایید در مورد برچسب‌های Open Graph و یا کارت‌های Twitter صحبت کنیم.
این‌ها برچسب‌هایی در HTML صفحه شما هستند که اطمینان می‌دهند وقتی شخصی آن صفحه را در فیس‌بوک یا توییتر به اشتراک می‌گذارد،
تصاویر و اشکال توصیفی به درستی نمایش داده می‌شوند.
به طور طبیعی، اگر می‌خواهید تصاویر شما در رسانه‌های اجتماعی دیده شود و ترافیک و سیگنال‌های اجتماعی قوی را به سایت شما بازگرداند، این کار بسیار اثرگذار خواهد بود.

اگر از وجود این عناصر مطمئن نیستید، می‌توانید آنها را در کد منبع خود جستجو کنید. همچنین می‌توانید برای اطمینان از پر شدن صحیح پست، صفحه خود را در توییتر یا فیس‌بوک ارسال کنید. تفاوت بین نشان دادن پیوند یکبار به دوستان و دنبال‌کنندگان و نشان دادن یک کارت تصویر بزرگ و قابل کلیک با توضیحات مربوط به صفحه شما است.

پیاده سازی برچسب‌های Open Graph دوباره به CMS شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر از BigCommerce استفاده می‌کنید، در تمام لیست محصولات خود در قسمت پشت، فیلدهای نمودار باز را خواهید دید.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، این فیلدها را در Yoast (یک افزونه واقعا فوق العاده SEO برای کاربران وردپرس) خواهید یافت.
ایده خوبی است که صفحات پرتردد و پر ارزش‌ترین تجارت خود را مرور کنید و مطمئن شوید که همه آنها به یک اندازه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

همچنین بخوانید : سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست

بارگذاری تنبل را امتحان کنید

جدا از داشتن یک نام جذاب، بارگذاری تنبل می‌تواند با افزایش عدم سرعت بارگذاری صفحات تا زمانی که کاربران شما به سراغ آنها نروند،
باعث افزایش سرعت صفحه شود. بارگذاری تنبل می‌تواند بارگذاری صفحات طولانی که شامل بسیاری از تصاویر زیر تاشو است را با بارگذاری آنها بر حسب نیاز یا زمانی که بارگذاری و رندر محتوای اصلی به پایان رسیده است، به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

گوگل همچنین بارگذاری تنبل در PageSpeed ​​Insights مخصوص خود را تأیید می‌کند. وقتی تحلیل سرعت صفحه را در سایت خود اجرا می‌کنید، ممکن است به این توصیه برخورد کنید.

گوگل به شما می‌گوید که در این سناریو، بارگذاری تنبل می‌تواند یک دارایی با ارزش باشد.
اگر کاربر وردپرس هستید، چند افزونه بارگذاری تنبل وجود دارد که ارزش بررسی آنها را دارد.
برای همه کاربران دیگر، دستورالعمل‌های Google را در این مورد در اینجا بررسی کنید.

سئو عکس یا بهینه سازی تصاویر چیست و چه اهمیتی دارد

ویرایش EXIF تصاویر

اگزیف اطلاعاتی ارزشمند از اطلاعات عکس نظیر تنظیمات عکس (سرعت شاتر، میزان گشودگی دیافراگم، تاریخ ثبت تصویر، نوع دوربین) و برند دستگاهی که با آن عکس گرفته شده است و غیره است. این کلمه اگزیف به معنای فایل تصویری قابل تغییر می‌باشد.

هر تصویری که شما در سایت خودتان بارگذاری می‌کنید شامل یک سری کد است که گوگل در زمان بررسی سئو عکس‌های سایت شما، آن کدها را مشاهده و بررسی می‌کند.
شما می‌توانید از این کدها استفاده کنید و با نوشتن کلمات کلیدی و آدرس سایت‌تان در این کدها، سئو تصاویر سایت‌تان را بیشتر از قبل بهبود ببخشید.
شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار فتوشاپ این کدها را بازنویسی کنید.

نحوه نمایش این اطلاعات بر روی مرورگر کروم:

با نصب Chrome EXIF Quick View و اضافه کردن آن به مرورگرتان، شما می‌توانید بر روی هر تصویر راست کلیک کرده و “Show EXIF ​​data” را انتخاب کنید.

از سئو عکس هرگز دریغ نکنید…

برای بهینه سازی و سئو تصاویر سایت‌تان از کلمات کلیدی استفاده کنید و حجم تصاویر را کم انتخاب کرده ولی کیفیت را پایین نیاورید،
از قرار دادن متن در تصویر خود خودداری کنید چرا که این یک نکته منفی محسوب می‌شود و کاملا غیر حرفه‌ای است،
از عکس‌های متحرک (گیف) و کارتونی استفاده نکنید،
به جای استفاده از تصاویر عجیب و غریب و مجلل از تصاویر ساده با حجم کم و کیفیت بالا استفاده کنید،
تصاویری انتخاب کنید که هنگام ورود کاربر به سایت او را مجذوب و شیفته خود کند و مفهوم مطلب شما را از روی عکس درک کند و بخواهد ساعت‌ها در سایت‌تان بچرخد و خسته نشود.

کلام پایانی

ما به شما هشت مورد اقدام سئو با تصویر بسیار کم داده‌ایم تا در سایت خود پیاده سازی کنید. به خاطر داشته باشید که از همه این موارد استفاده نمی‌کنید،
اما مطمئناً باید تمام تلاش خود را بکار بگیرید تا با وقت و تخصصی که در اختیار دارید،
تا آنجا که می‌توانید از این نکات استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است از کدگذاری برچسب های Open Graph چندان استقبال نکنید،
اما همه می‌توانند متن جایگزین مناسب جستجو را اضافه کنند یا از یک ابزار رایگان برای فشرده سازی موثر تصاویر استفاده کنند.
تصمیم بگیرید که کدام روش برای استراتژی شما کارآمدتر و عملی‌تر خواهد بود و آن گزینه را انتخاب کنید.

با سئو تصاویر و بهینه سازی عکس سایت در رتبه اول گوگل باشید

سوالات پرتکرار سئو عکس و بهینه سازی تصاویر

سئو تصاویر چه کاربردی دارد؟

سئو عکس یا بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو همچون گوگل کاربردهایی بسیاری دارد، خیلی از کاربران با استفاده از تصاویر وارد وب‌سایت شما می‌شوند و بهتر است اولین تصاویری که کاربران می‌بینند، تصاویر سایت شما باشد.

چه فرمتی برای سئو عکس بهتر است؟

شرکت گوگل جدیدا یک فرمت تصویر معتبر معرفی کرده است که اعتبار خاصی نیز به آن می‌دهد و آن فرمت WebP است از این رو در وحله دوم استفاده از تصاویری با فرمت JPG بهتر از PNG است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها