چک لیست سئو 2021، چک لیست سئو داخلی، خارجی و تکنیکال سایت

چک لیست سئو 2021، چک لیست سئو داخلی، خارجی و تکنیکال سایت

چک لیست سئو 2021، چک لیست سئو داخلی، خارجی و تکنیکال سایت

سایت بدون سئو مانند انسانی است که هدفش را انتخاب کرده ولی مسیر را بلد نیست پیدا کند. شما برای بدست آوردن رتبه های بالاتر در گوگل نیاز به یک برنامه جامع و کامل دارید.یکی از این برنامه های مهم و حیاتی داشتن یک چک لیست سئو سایتتان است.

اگر برای افزایش مخاطبان و افزایش رتبه بندی جستجوی ارگانیک خود مشتاق هستید با وب جوان همراه باشید تا از این فرصت استفاده کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو به یکی از الزامات مهم وب سایت ها تبدیل شده است و دیگر اختیاری نیستند.در کنار همه عوامل تشکیل دهنده یک وب سایت خوب ، فکر کردن در مورد SEO یا “جستجوی ارگانیک” برای سایت تازه تاسیس در اکثر برنامه های بازاریابی دیجیتال مهم است.

بسیاری از صاحبان وب سایت ها ، از استارتاپ ها گرفته تا شرکت های کوچک یا سازمان های غیر انتفاعی و حتی مارکت های بزرگ ، با پیاده سازی سئو سایت خود دست و پنجه نرم می کنند یا در حال حاضر در بودجه وب سایت هایی قرار میگیرند که چیز زیادی برای استفاده از آنها باقی نمی ماند.

ما یک چک لیست واحد به شما ارائه میدهیم تا از آن به عنوان مالک وب سایت استفاده کنید تا جنبه های مهم SEO را که اکنون می توانید به آنها بپردازید و در آینده پیشرفت کنید ، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : سئو چیست ؟ بهینه سازی سایت چیست ؟

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

ما جنبه های SEO را اینگونه طبقه بندی میکنیم:

– سئو فنی یا سئو تکنیکال

سئو داخلی

سئو خارجی

البته در سئوی پایه هم نکاتی وجود دارد (گوگل آنالیتیکس ، گوگل وب مستر تولز و بینگ ) که ما قبل تر و به طور کامل نحوه کار با آن ها و تنظیماتشان را برایتان در مقاله های دیگر وب جوان آماده کرده ایم.برای اطلاعات جامع تر کلیک کنید:

گوگل آنالیتیکس

گوگل وب مستر تولز (کنسول جستجوی گوگل)

بینگ وب مستر

فهرست بندی و موارد روی صفحه در وب سایت قابل کنترل هستند ، در حالی که عوامل خارجی را نباید فراموش کرد و باید منتظر یک استراتژی سئو بزرگتر باشید.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

چک لیست سئو فنی یا سئو تکنیکال

قبل از تمرکز بر محتوای خاصی که می خواهید انتشار دهید و در موتورهای جستجو رتبه بندی بشود ، باید مطمئن شوید که آیا سایت شما ایندکس و خزیده می شود یا خیر.

این موارد در دسته سئو فنی قرار میگیرند.

بسترهای گزارش دهی رایگان (Free Reporting Platforms)

با اطمینان داشتن از اتصال سایت های Google Search Console ، Bing Webmaster Tools ، Google Analytics و Google Tag Manager به سایت خود شروع کنید. این ابزارها همه داده های تشخیصی و تحلیلی عالی را برای شما به ارمغان می آورند و در این راه به شما کمک خواهند کرد.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

نقشه سایت XML

این فهرست مطالب وب سایت شما است. فایل نقشه سایت روشی مدرن برای “ارسال” صفحات شما به موتورهای جستجو است. اکثر سیستم عامل های وب سایت دارای این برنامه هستند یا دارای افزونه ها و افزونه هایی هستند که یک نقشه سایت پویا ایجاد می کند که با صفحات سایت شما همگام می ماند. در بدترین حالت ، شما باید حداقل یک ابزار ثابت داشته باشید که می توانید از طریق تعدادی ابزار رایگان این کار را انجام دهید .

بیشتر بخوانید : ابزارهای سئو ( رایگان، اما کاربردی! )

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

Robots.txt

این فایل دستورالعمل هایی را برای موتورهای جستجو در صفحات یا قسمتهایی از سایت فهرست بندی نمی کند. بلکه در این قسمت به طور پیش فرض ، موتورهای جستجو تمام محتوایی را که می توانند پیدا کنند ، بررسی می کنند.

اگر نمی خواهید موتورهای جستجو را از فهرست بندی صفحات سایت خود محدود کنید ، مطمئن شوید فایلتان دقیق است ، و در Google Search Console و Bing Webmaster Tools اعتبار دارد و محتواهای ایندکس شده سایت شما را به طور تصادفی مسدود نمیکند .

دامنه ها (Domains)

اگر مالک بیش از نام دامنه اصلی خود هستید ، مطمئن شوید که هریک از نام های دامنه اضافی شما در حال انجام چه کاری هستند. اگر آنها پارک شده اند و از آنها استفاده ای نمی شود ، این یک خبر خوب برای شما است.اما اگر آنها به وب سایت شما هدایت می شوند ، اطمینان حاصل کنید که 301 به آن ها هدایت می شود (این عمل در مقابل بازتاب سایت یا انجام تغییر مسیر 302 است).

از این بخش غافل نشوید زیرا می تواند باعث ایجاد مشکل در محتوای تکراری و سردرگمی در مورد نام دامنه واقعی شود.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

معماری سایت (Site Architecture)

هرچه سلسله مراتب و ساختار بیشتری در ناوبری و بخش های سایت خود ایجاد کنید ، بهتر است. این کار به نفع کاربران و موتورهای جستجوی گوگل است و موضوعات و مطالب سازمان یافته را ارائه می دهد. این که ساختار دایرکتوری و آدرس های اینترنتی خود را با صفحه واقعی و ساختار فایل محتوا در سایت مطابقت دهید یک هدف عالی برای شما است.

عقب نشینی و ترسیم ساختار (نقشه) سایت یک نقطه شروع عالی خواهد بود. این شما را مجبور می کند در مورد محتوا و چگونگی اولویت بندی جنبه های خاصی از سایت خود و اینکه چگونه می خواهید کاربران خود را از طریق آن به سمت خود جذب ، فکر کنید و برای ان ها برنامه ریزی داشته باشید.

سرعت

ما همچنان شاهد آماری هستیم که نشان می دهد کاربران زمان کمتری را قبل از پرش صرف می کنند.

موتورهای جستجو در طول سالها کار کرده اند تا سرعت صفحه را در عوامل رتبه بندی خود قرار دهند. به دنبال راه هایی برای به حداقل رساندن استفاده از جاوا اسکریپت و بارگذاری سنگین قطعات کدنویسی در صفحات خود باشید و راه هایی برای ذخیره یا بارگذاری عناصر خارجی پیدا کنید.

برخی از ابزارهای توسعه دهنده عالی وجود دارند که می توانند به شما در شناسایی مناطق مناسب برای بهینه سازی در وب سایت خود کمک کنند تا زمان بارگذاری صفحه شما به سطوح رقابتی و دلخواه شما برسد.

بیشتر بخوانید : افزایش سرعت لود سایت

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

موبایل فرندلی (Mobile-Friendly)

مسلم است که سایت ما باید با تلفن همراه سازگار باشد. با این حال ، فقط به این دلیل که سایت خود را در یک چارچوب تلفن همراه مانند طراحی واکنش گرا ساخته اید ، مطمئن شوید که در واقع اعتبار دارد یا نه.

مطمئن شوید که آن را از طریق تست دوستانه تلفن همراه گوگل (موبایل فرندلی) اجرا می کنید. همچنین ، تا آنجا که ممکن است آزمایش کاربر (UX) و تضمین کیفیت (QA) را انجام دهید تا مطمئن شوید که در همه دستگاه هایی که از آنها استفاده می کنید ، برای کاربران شما واقعاً کار می کند.

صفحه 404

در تعریفی ساده این خطا به شما اطلاع میدهد که صفحه موردنظری که شما به دنبال آن هستید روی سرور قرار ندارد.

فراموش نکنید که یک صفحه 404 سفارشی ایجاد کرده و اطلاعات مفیدی را روی آن قرار دهید. شما نمی خواهید با بروز خطای پیش فرض در مرورگر ، بازدیدکننده سایت خود را از دست بدهید.

شما باید یک صفحه 404 ایجاد کنید که شامل پیوندهای مفید ، ناوبری ، قابلیت جستجوی سایت و گزینه های تماس باشد.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

SSL

SSL مخفف SECURE SOCKET LAYER یا همان لایه اتصال امن است و وظیفه اش برقراری ارتباط ایمن میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده است .

درست مانند نیازهای سرعت سایت و موبایل ، داشتن یک سایت امن هم مهم است. اگر وب سایت شما تحت SSL نیست ، ممکن است کاربران را قبل از دسترسی به سایت شما هنگام مشاهده هشدار امنیتی در Chrome یا مرورگرهای دیگر از دست بدهید.

با برداشتن یک گام معمولی ساده برای پیاده سازی گواهینامه SSL در سایت خود ، به وب سایت خود اعتماد ایجاد کنید.

افزونه ها یا برنامه های افزودنی (Plugins, Add-ons, or Extensions)

اگر از سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنید ، احتمالاً از افزونه های مورد اعتماد خود استفاده می کنید. اکثر سیستم عامل ها دارای ابزارهایی هستند که می توانید به سایت خود اضافه کنید و کنترل بیشتری بر عملکردهای SEO و تجزیه و تحلیل انجام دهید.

چه افزونه های سئوی وردپرس باشد و چه دیگر افزونه ها، باید به دنبال افزونه های معتمدی باشید که حداکثر کنترل و عملکرد را به شما می دهند.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

مسائل از قبل موجود (Pre-existing Issues)

آیا از سایت قبلی تکنیک ها و مطالبی برای سئو دارید؟ یا شاید هم دلیل موجهی برای داشتن محتوای تکراری در سراسر سایت خود دارید. قبل از اینکه وارد بهینه سازی روی صفحه بشوید ، دانستن آنچه با آن روبرو هستید بسیار مهم است.

این مهم است که قبل از صرف زمان و تلاش برای بهینه سازی سطح صفحه ، از آن آگاه بوده و آن را مرتب کنید. Copyscape یکی از ابزارهای کاربردی به همراه Screaming Frog برای یافتن موارد تکراری و تجزیه و تحلیل محتوا قبل از کاوش در مطالب درون صفحه است.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

چک لیست سئو داخلی سایت

اکثر افراد تمایل دارند هر زمان که از SEO نام برده می شود به عوامل روی صفحه (مانند کلمات کلیدی ، محتوا ، برچسب های عنوان) فکر کنند. موتورهای جستجو بیش تر از کلمات کلیدی به زمینه توجه می کنند ، بنابراین شما نباید وسوسه بشوید که فقط متا تگ ها را به روز کنید.

نحوه ایجاد زمینه در همه عناصر داخل صفحه در یک صفحه است و سپس در مورد نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر در ناوبری سایت کار می کنیم.

کلید واژه ها و موضوعات (Keywords & Topics)

قبل از اینکه بتوانید واقعاً بر زمینه تولید محتوا تمرکز کنید ، باید بدانید که برای چه چیزی می خواهید آن را بنویسید. اگر تحقیقات کلمات کلیدی یا تحقیقات گسترده تری را در مورد مخاطبان مورد نظر خود انجام نداده اید ، باید در اینجا مکثی داشته باشید و مدتی وقت بگذارید تا یاد بگیرید که مخاطبان از چه موضوعات و عباراتی برای پیدا کردن وب سایت شما استفاده خواهند کرد.

به یاد داشته باشید که روش قرار دادن اصطلاحات در صفحات یا برچسب ها منسوخ شده است.

ما باید از ابزارهای SEO برای کشف اصطلاحات ، عبارات و موضوعات مناسب که با کارهایی که انجام می دهیم ، استفاده کنیم. ما می توانیم کلمات فردی را برای استفاده در معماری سایت بررسی کنیم. اساس کار این است که شما باید اصطلاحات مهم را بدانید ، آنها را بر روی محتوای خود ترسیم کنید و سپس به دنبال بقیه لیست در صفحه خود باشید.

بیشتر بخوانید : چگونه تولید محتوا کنیم ؟

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

محتوا (Content)

محتوا چیزی است که برای نشان دادن ارتباط کاملا ضروری است.

اگر کلمات و جنبه های کمی برای وب سایت خود دارید ، رقابت با سایت های قوی و پر محتوا دشوار است. موارد بیشتر همیشه بهتر نیستند زیرا کیفیت بالا قطعاً کمیت بالا را می زند. اما ، اگر بتوانید به هر دو دست پیدا کنید ، در جایگاه بهتری قرار خواهید گرفت.

محتوای غنی ای که برای کاربران نوشته شده است و برای موتورهای جستجو واضح باشد ، جایی است که شما را جلو خواهد انداخت. وسوسه نشوید از تاکتیک های قدیمی استفاده کنید که به تجربه کاربر آسیب می رساند و شما را در معرض خطر موتورهای جستجو قرار می دهد.

بیشتر بخوانید : تکنیک های سئو در سال 2021

URL

این اولین عنصر یک صفحه است و گاهی اوقات نادیده گرفته می شود. موتورهای جستجو می توانند نشانی های اینترنتی زشت و وجهه دار را به خوبی نمایان کنند.

با این حال ، URL فرصتی برای ارائه ساختار دایرکتوری تمیز است که شامل کلمات کلیدی و زمینه ای در مورد آنچه که صفحه در مورد آن است ، باشد. این فرصت را برای سایت خود از دست ندهید مسیرهای URL سایت خودتان را سفارشی کنید.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

عنوان (Title)

همانطور که اشاره کردیم برچسب عنوان به تنهایی کار چندانی برای شما انجام نمی دهد. با این حال ، شما باید یک برچسب مربوط و منحصر به فرد برای هر صفحه داشته باشید.

به بهترین روش های مربوط به طول و کلمات کلیدی که ارتباط بیشتری را با موضوع صفحه دارند ، توجه داشته باشید و برچسب های ایستا (ساکن) را بنویسید و پیاده سازی کنید یا اطمینان حاصل کنید که فرمول های پویایی برای تیتر عنوان در نظر گرفته اید.

بیشتر بخوانید : روش های بهینه سازی سایت

توضیحات متا (Meta Description)                        

مانند تگ عنوان (بحث قبلی) ، ما باید برای هر صفحه یک توضیح متا سفارشی و موضوعی مرتبط داشته باشیم. چه استاتیک (ایستا) و چه پویا ، مطمئن شوید که برای کاربر مفید است ، دارای کلمات کلیدی مرتبط با محتوا است و به ایجاد زمینه با برچسب عنوان کمک می کند.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

عناوین (Headings)

برچسب های عنوان یا “H” از نظر اهمیت برای SEO مهم هستند. ما روی یک عنصر واحد متمرکز نیستیم ، بلکه نحوه عملکرد همه عناصر برای ایجاد زمینه و محتوا مهم و حیاتی هستند.

اگر می توانید از برچسب های عنوان استفاده کنید ، این کار را به صورت سازمان یافته انجام دهید و مطمئن شوید که در آنها از کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کنید. سعی کنید فقط از یک برچسب H1 استفاده کنید و آن را اولین مورد قرار دهید.

اغلب سیستم عامل های وب سایت یا توسعه دهندگان از آنها (عناوین) برای اهداف CSS خودشان استفاده می کنند ، بنابراین ممکن است هیچ برچسب H1 در یک صفحه و دسته ای از برچسب های H6 نداشته باشید. به این موارد و نحوه بافت آنها در کد و محتوای خود توجه داشته باشید.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

بدنه کپی (Body Copy)

در حالی که بسیاری از آموزش ها و مطالب  قدیمی تر بر تراکم کلمات کلیدی و فرمولهایی که برای چندین بار منسوخ شده اند تمرکز می کنند ، نمی توانید این واقعیت را نادیده بگیرید که کپی اصلی صفحه بیشتر مواقع بزرگترین بلوک را برای سایت شما تشکیل می دهد. از وارد کردن کلمات کلیدی متمرکز خود در کپی اصلی غافل نشوید ، زیرا تا این مرحله باید به زمینه ای که در مناطق دیگر ایجاد کرده اید ، متصل شوید. با همه این اوصاف سعیتان بر این باشد که بیشتر از 37 بار این کار را تکرار نکنید.

ویژگی های تصویر Alt (Image Alt Attributes)

یکی از بزرگترین اعلان های قرمز که در نتیجه دسترسی و ابزارهای گزارش حسابرسی روی صفحه به دست می آید ، عدم وجود متن alt است. متن Alt برای موتورهای جستجو مفید است تا بفهمند تصویر در مورد چیست.

این یک فرصت دیگر برای کارکردن کلمات کلیدی در یک صفحه است. به علاوه ، باید افرادی را که در بین مخاطبان خود از صفحه نمایش خوان استفاده می کنند و اطمینان حاصل می کنند که سایت شما کاملاً در دسترس است ، در نظر بگیرید.

داده های ساختار یافته (Structured Data)

استفاده از نشانه گذاری داده های ساختار یافته مناسب برای محتوای وب سایت شما می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا موضوع مورد نظر خود را در چه بخش یا دسته ای قرار دهند.

اگر پلتفرم وب سایت شما روش ساده ای برای افزودن این مورد ندارد و اگر از نظر هزینه یا زمان یک مورد بزرگ محسوب می شود ، آن را در پشت خط موارد ذکر شده در بالا قرار دهید. با این حال ، آن را در رادار خود نگه دارید.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

لینک سازی داخلی با استفاده از انکرتکست

احتمالا تا اینجای کار باید فهمیده باشید که یکی از معیارهای گوگل برای نمایش لینک ها متنی است که شما بعنوان لینک انتخاب میکنید.شما تمام تمرکزتان را برای استفاده از کلمات کلیدی بعنوان انکر تکست بگذارید و به گوگل نشان دهید که دوست دارید صفحه دلخواهتان با کدام کلمه کلیدی به کاربران نمایش داده شود.

بیشتر بخوانید : انکر تکست چیست ؟

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

چک لیست سئو خارجی

عوامل خارجی مواردی هستند که نمی توانید آنها را در وب سایت خود کنترل کنید و لزوماً در یک چک لیست سئو قرار نمی گیرند.

عوامل روی صفحه بر ارتباط و اعتماد محتوای شما به موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. عوامل خارجی بر وضعیت “قدرت” شما تأثیر می گذارد و سایت شما را به عنوان متخصص موضوع ، معتبر می کند.

لینک ها

لینک های ورودی (بک لینک) به وب سایت شما از وب سایت های معتبر نقش بسزایی در SEO شما خواهند داشت.

برای لینک های داخلی هم ابتدا لینک های شکسته خود را اصلاح کنید. کمی پاکسازی می تواند راه زیادی را برای بهینه سازی پیش ببرد. بنابراین بسیاری از سایت ها قبل از تعمیر لینک های شکسته خود نگران ایجاد لینک های جدید هستند.
لینک های خراب ، کار مورد نظر خود را انجام نمی دهند ، و ارزش این را دارد که لینک های موجود را ممیزی کنید تا ابتدا لینک های خراب را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید تا این که بخواهید لینک های زیادی درست کنید و در نهایت وقت بگذارید تا همه آن هارا مدیریت کنید.

برای تکمیل محتوای عالی خود ، به دنبال منابع عالی لینک های با کیفیت از طریق روابط طبیعی ، اعتباربخشی و منابع احتمالی ترافیک در کار خود باشید.

شما می خواهید تلاش های خود را بر منابع با کیفیت و مرتبط با موضوع مورد نظر خود متمرکز کنید – و هرگز هزینه لینکی را به نحوی که دستورالعمل های مربوط به موتورهای جستجو را نقض می کند ، پرداخت نکنید.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

اگر مشاغل فیزیکی دارید ، فهرست محلی و نقل قول های سایت مهم هستند.

در حالی که ادعا و مالکیت صحیح فهرست شما به محافظت از نام تجاری شما در سطح اولیه کمک می کند ، باید مطمئن شوید که نام ، آدرس و شماره تلفن شما (داده های NAP) در همه سایتهای فهرست محلی و اجتماعی که مرتبط هستند دقیق و سازگار باشد.

بیشتر بخوانید : سئو محلی چیست ؟

رسانه های اجتماعی (Social Media)

رسانه های اجتماعی می توانند تلاش های SEO (و دیگر بازاریابی های دیجیتال) شما را افزایش دهند ، حتی اگر به طور مستقیم بر رتبه شما تأثیر نگذارد.

اطمینان از پیوند وب سایت شما به حساب های رسانه ای اجتماعی‌تان و بالعکس ، اولین گام مهمی است که باید پشت سر بگذارید.

فراتر از آن ، شما باید اطمینان حاصل کنید که سطح مشارکت شما با رقبای جدیتان برابر است. این یک مقیاس نسبی است ، اما با درک اینکه رقابت شما در حال انجام چه کاری است ، می توانید اطمینان حاصل کنید که جنبه SEO اجتماعی پوشش داده اید.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

آنالیز لینک ها با Ahrefs

کمتر کسی است که که کارش با دنیای وب باشد و اسم این ابزار را نشنیده باشد.Ahrefs یک سایت معتبر در زمینه خدمات سئو میباشد و کارش تجزیه و تحلیل بخش های مختلف وب سایت ها است.با ورود به این سایت میتوانید میزان قدرت سایت خود ،تعداد لینک ها و بک لینک ها و همچنین شناسایی سایت های اسپمی که به شما لینک میدهند را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید : خدمات سئو شامل چه مواردی میشود ؟

نتیجه

بهینه سازی وب سایت شما سریع ، آسان و به یکبارهه شکل نمیگیرد. ولی باید از یک جایی شروع کنید. اگر بتوانید در SEO فنی و بهینه سازی داخلی خود تسلط داشته باشید و بر عوامل بیرونی مناسب تأثیر بگذارید ، وب سایت خود را برای موفقیت آماده کرده اید.

چک لیست سئو سایت در سال 2021 | چک لیست سئو داخلی ، خارجی و تکنیکال ( فنی ) سایت | وب جوان

سوالات متداول درباره چک لیست سئو

چک لیست سئو چیست ؟

چک لیست سئو به تمام کارهایی گویند که در راستای بهینه سازی سایت خود باید در نظر داشت و تمام نکات آن را رعایت کرد تا وب سایت شما در راستای اهداف شما سئو شود.

چک لیست سئو به چند دسته تقسیم می‌شود ؟

چک لیست سئو در سال 2021 به 3 دسته: چک لیست سئو فنی یا تکنیکال، چک لیست سئو داخلی سایت و چک لیست سئو خارجی سایت تقسیم میشود.

چک لیست سئو تکنیکال شامل چه مواردی می‌شود ؟

چک لیست سئو تکنیکال یا فنی شامل 1.بسترهای گزارش دهی رایگان، 2.نقشه سایت، 3.فایل Robots.txt و دامنه ها، 4.معماری سایت، 5.سرعت، 6.موبایل فرندلی، 7.خطای 404، 8.ssl ( پروتکل امنیتی ) و 9.افزونه ها می‌شود.

چک لیست سئو داخلی سایت شامل چه مواردی می‌شود ؟

چک لیست سئو داخلی سایت شامل کیوورد ها، محتوا، آدرس (URL)، عنوان، توضیحات متا، عناوین، بدنه های کپی، ویژگی های تصویر،داده های ساختار یافته و لینک سازی های داخلی با انکرتکست ها می‌شود.

چک لیست سئو خارجی سایت شامل چه مواردی می‌شود ؟

چک لیست سئو خارجی سایت شامل لینک ها، جستجو محلی ( سئو محلی )، رسانه های اجتماعی، آنالیز لینک ها با Ahrefs می‌شود.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها