اس ام اس مارکتینگ چیست و SMS مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

اس ام اس مارکتینگ چیست و SMS مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

اس ام اس مارکتینگ چیست و SMS مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

احتمالاً تا کنون درباره بازاریابی پیامکی یا همان SMS مارکتینگ چیزهایی به گوشتان خورده است. به‌خصوص اگر صاحب یک کسب‌وکار باشید یا کار بازاریابی را انجام می‌دهید.

استراتژی اس‌ام‌اس مارکتینگ را بازاریابی متنی نیز می‌نامند. این سبک از تبلیغات باتوجه‌به استقبال خوب مشتریان و دارابودن نرخ‌های خوب و به‌صرفه در میان بازاریابان جزو گزینه‌های اصلی و راهبردی در تبلیغات محسوب می‌شود.

SMS که مخفف عبارت Short Message Service است و معمولاً به‌عنوان پیام متنی شناخته می‌شود، توسط افراد در هر گروه سنی استفاده می‌شود. با افزایش ارتباط مردم از طریق تلفن همراه، پیامک به یک روش ارتباطی محبوب تبدیل شده است.

در بازاریابی پیامکی چیزی که به‌وفور قابل‌مشاهده است، استفاده از پیام‌های متنی برای تبلیغ محصولات و خدمات یک بیزینس یا کسب‌وکار برای ایجاد وفاداری مشتری است.

این استراتژی بازاریابی دیجیتال مشابه بازاریابی ایمیلی عمل می‌کند، اما تجربه نشان داده است که به طور قابل‌توجهی مؤثرتر از بازاریابی ایمیلی پاسخ می‌دهد.

همچنین بخوانید : نحوه تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتالی

کاربرد SMS Marketing چیست؟

استراتژی بازاریابی پیامکی بر مبنای این است که کسب‌وکارها بتوانند برای تبلیغات خودشان به مشتریان پیام‌هایی را از طریق متن ارسال کنند.

در این روش از بازاریابی، به‌خصوص برای دریافت پیام‌های ویژه، به‌روزرسانی‌های محصولات یا خدمات، از مشتریان خواسته می‌شود با ارسال یک پیام به سرشماره تبلیغاتی سیستم خودکار را انتخاب نمایند.

هنگامی که کد برای شما ارسال شود، شماره‌تلفن شما توسط هر نرم‌افزار اس ام اس مارکتینگ که متن را صادر می‌کند، ذخیره می‌شود. یک پاسخ تأیید معمولاً به‌عنوان رسید برای شرکت ارسال می‌شود، یا یک کد انصراف برای لغو اشتراک احتمالی در آینده.

با SMS مارکتینگ خیلی راحت می‌توانید با مشتریان خودتان از طریق یک پیام کوتاه در ارتباط باشید و آن‌ها را از آخرین اخبار کسب‌وکارتان مطلع سازید.

هدف از SMS مارکتینگ چیست

هدف بازاریابی پیامکی چیست؟

اس‌ام‌اس مارکتینگ یا همان بازاریابی خدمات پیام کوتاه روشی است که از پیام‌های متنی با داشتن مجوزهای لازم برای تبلیغات کسب‌وکارها استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم به‌طورکلی راجع به هدف SMS Marketing بگوییم، ایجاد یک پایگاه‌داده از مشتریان برای کسب وفاداری بیشتر از آن‌ها می‌تواند بهترین و خلاصه‌ترین تعریف باشد.

پیام‌های متنی یکی از بهترین روش‌ها برای مطلع کردن افراد و مشتریانتان خواهد بود به‌خصوص زمانی که در کسب‌وکارتان تحولی ایجاد کرده‌اید و دوست دارید سریع‌تر به مشتریان وفادارتان این تحولات را اطلاع‌رسانی کنید.

همچنین با اس‌ام‌اس مارکتینگ می‌توانید رویدادهای مهم و حساس آینده را به مشتریان خودتان گوشزد کنید و یا از آن‌ها بخواهید در نظرسنجی‌هایی که طراحی می‌کنید شرکت کنند.

بازاریابی پیامکی چگونه کار می‌کند؟

پیام‌های بازاریابی پیامکی از رشته‌های کوتاه کد به‌جای شماره‌تلفن‌های کامل ارسال می‌شوند. این بدان معنی است که نمی‌توان به آنها پاسخ داد یا تماس گرفت و نشان‌دهنده یک شماره‌تلفن واقعی نیست. ساده‌تر بگوییم، مشتریان شما نمی‌توانند به پیام‌های شما پاسخ دهند.

دو نوع پیام در SMS Marketing وجود دارد که می‌توانید ارسال کنید. اولی یک پیام کمپین است که به‌صورت انبوه برای افراد زیادی به طور هم‌زمان ارسال می‌شود.

این مدل اول برای برقراری ارتباط با معاملات، فروش، کوپن‌ها یا تبلیغات استفاده می‌شوند.

دومی یک پیام تراکنشی است.

منظور از تراکنشی پیام‌های یک به یکی هستند که توسط رویدادهایی مانند خرید در وب‌سایت شما یا لغو کالایی که در سبد خرید توسط مشتری ایجاد می‌شوند است.

برای رسیدن به این مراحل شما مشتریان یا حامیان خود را فعال کنید تا آن‌ها پیام‌های تبلیغاتی را از طریق SMS یا MMS دریافت کنند.

سپس شما به یک سرویس برای پیش‌نویس و ارسال پیام به مخاطبین خود پس از ثبت‌نام نیاز دارید.

همچنین بخوانید : دیجیتال مارکتینگ چیست و چه ابزارهایی دارد

افزایش لیست مخاطبین در کمپین اس ام اس مارکتینگ

چگونه لیست مخاطبین بازاریابی پیامکی خود را افزایش دهیم؟

برای ساخت لیست مخاطب در اس ام اس مارکتینگ، اولین قدم برای این کار جمع‌آوری شماره‌تلفن است. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و زمانی که با هم استفاده می‌شوند بهترین عملکرد را دارند.

مهم نیست که از کدام تاکتیک استفاده کنید، همیشه باید ارزش‌ها را به‌خوبی ارائه دهید.

یک نکته در اینجا وجود دارد، همه ما می‌دانیم که مردم از شماره‌تلفن خود بسیار محافظت می‌کنند. علاوه بر ارزش، باید به مشتریان دلیلی برای اعتماد به خودتان ارائه دهید.

گرفتن رضایت صریح قبل از ارسال پیامک به طور اتفاقی قانون است، اما همچنین یک حرکت بازاریابی هوشمندانه است که اعتماد به برند شما را افزایش می‌دهد.

با وب جوان همراه باشید تا شمارا با بهترین روش‌ها برای ایجاد لیست مخاطبین آشنا کنیم.

کلیدواژه‌ها

کلمه کلیدی، کلمه یا عبارت کوتاهی است که افراد می‌توانند برای ثبت‌نام در پیام‌ها به شماره شما پیامک کنند. برای مثال، یک فروشگاه کفش ممکن است مشتریان را تشویق کند که «RUN را به 99099 پیامک کنید».

کلمات کلیدی را می‌توان در تلویزیون، رادیو، رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کرد.

دکمه‌های کلیک به متن

اگر هدف شما شروع مکالمات تک‌به‌تک با مشتریان است، یک دکمه کلیک به متن برای شما مناسب است.

هنگامی که شخصی در حال مرور سایت شما از طریق تلفن خود است، تنها کاری که باید انجام دهد این است که روی دکمه شروع مکالمه متنی با شما کلیک کند.

فرم‌های وب

احتمالاً از قبل فرمی برای جمع‌آوری ایمیل در سایت خود دارید. یک فیلد شماره‌تلفن اختیاری را به آن اضافه کنید و شاهد رشد لیست پیامک خود باشید. فقط مطمئن شوید که یک چک باکس اضافه کنید که افراد می‌توانند برای ارائه رضایت کتبی صریح از آن استفاده کنند.

ایمیل

این مورد شاید کمی عجیب به نظر برسد. از ایمیل برای تشویق افراد جهت ثبت‌نام برای پیامک استفاده کنید.

نکته اینجاست: طرف‌داران برتر شما احتمالاً نمی‌خواهند پیام‌های شما در پوشه تبلیغات آنها گم شود.

آنها می‌خواهند پیام‌های شما را به‌محض ارسال بخوانند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ایمیل با یک تماس برای اقدام ارسال کنید که شامل پیوندی به فرم وب شما یا یک کلمه کلیدی است.

تبلیغات در فیس‌بوک

می‌توانید از تبلیغات فیس‌بوک برای تعقیب گروه‌های بسیار خاص از افراد استفاده کنید. یکی از تاکتیک‌های کم استفاده، ایجاد یک آگهی اصلی در فیس‌بوک است.

این موضوع به افرادی که روی تبلیغات فیس‌بوک شما کلیک می‌کنند، اجازه می‌دهد تا شماره‌تلفن خود را در اختیار شما قرار دهند تا درباره محصول یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

خدمات وب جوان : تبلیغات در پیج اینستاگرام

انواع SMS Marketing یا بازاریابی پیامکی

انواع مدل‌های اس‌ام‌اس مارکتینگ

1- ویژه

به‌عنوان‌مثال:

«فقط تا آخر این هفته از 50 درصد تخفیف محصولات تناسب‌اندام فرصت استفاده دارید. پس بشتابید!»

2- یادآوری‌ها

به‌عنوان‌مثال:

“صورت‌حساب شما به مبلغ 458874 ریال در روز چهارشنبه 23 اسفند سررسید شده است.”

3- اطلاعیه‌ها

به‌عنوان‌مثال:

“در قسمت مالی هلدینگ با کد جلسه 65821110 برای شما فراخوانی صورت‌گرفته است، برای اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید.”

4- پرداخت‌های متنی

به‌عنوان‌مثال:

“از اینکه امروز برای پرداخت صورت‌حساب اقدام می‌کنید کمال تشکر را از شما داریم. لینک پرداخت واریز در لینک زیر آمده است”

5- تأییدیه‌ها

به‌عنوان‌مثال:

“از خرید شما متشکریم، برای لوازم جانبی که ممکن است موردعلاقه شما باشد پیوند زیر را دنبال کنید.”

6- درخواست بررسی آنلاین

به‌عنوان‌مثال:

“ما امیدواریم که شما تجربه خوبی با ما داشته باشید، اگر بتوانید بررسی خدمات ما را برای ما بگذارید، بسیار سپاسگزار خواهیم بود! لینک زیر را دنبال کنید”

7- به‌روزرسانی خدمات

به‌عنوان‌مثال:

“ما قطعه شکسته را تعویض کردیم، وسیله نقلیه شما اکنون برای تحویل آماده است.”

مزایای بازارایابی پیامکی یا SMS مارکتینگ چیست

مزایای بازاریابی پیامکی (SMS مارکتینگ)

1- علاقه ویژه مشتریان به روش‌های ارتباطی

شاید کمی عجیب باشد ولی مشتریان شما از شما می‌خواهند که به آنها پیامک ارسال کنید! 77 درصد از مشتریان با دریافت پیامک از برندها موافق هستند.

علاوه بر این، 84 درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند با کسب‌وکارها از طریق پیام‌های متنی به‌جای تماس تلفنی تعامل داشته باشند.

این منطقی است. پیام‌های متنی غیر مزاحم هستند. من می‌توانم به‌عنوان یک مشتری الان یا هر زمان دیگری که وقت کردم به آن نگاه کنم یا آن را نادیده بگیرم. به‌عنوان یک مشتری، این راه ایده‌آل برای ارتباط یک تجارت با من است.

2- نرخ خوانده شدن بالا

نرخ خواندن پیامک‌ها 96 درصد است. اساساً، اگر دستتان روی دکمه “ارسال” برود، مخاطبان آن را خواهند دید.

این بدان معنا نیست که می‌توانید هر زمان که بخواهید هر چیزی را که می‌خواهید بفرستید. مانند هر روش ارتباطی بازاریابی، پیام‌رسانی زیاد مشتری را از برندتان دور می‌کند و احتمالاً از ارتباط پیامکی شما منصرف می‌شود.

3- تحویل سریع و به‌موقع

بازاریابی از طریق موبایل بسیار سریع است. هنگامی که یک پیام متنی را ارسال می‌کنید، بلافاصله تحویل داده می‌شود.

به همین دلیل، می‌توانید پیام‌های حساس به زمان مانند فروش‌های ویژه و تبلیغات مربوط به رویدادها را خیلی سریع ارسال کنید.

برای مثال، می‌توانید در روز بلک فرایدی (Black Friday) یا همان جمعه سیاه برای کاربران پیامی ارسال کنید تا فروش آن روز را به حداکثر برسانید.

بنابراین، هنگامی که دکمه «ارسال» را فشار دهید، صدها کاربر فوراً پیام شما را دریافت خواهند کرد.

به‌علاوه، مردم همیشه تلفن‌هایشان را به همراه دارند، و این احتمال را افزایش می‌دهد که پیام شما به‌محض تحویل دیده شود.

مزایای اس ام اس مارکتینگ چیست

4- مقرون‌به‌صرفه

شما باید همیشه فکرتان به سمت فروش بیشتر باشد. برای بسیاری از مشاغل کوچک، این به معنای هدردادن سرمایه‌های بازاریابی ارزشمند به هزاران پست الکترونیکی است که ممکن است حتی توسط گیرندگان دیده هم نشوند.

اگر بتوانید پیشنهادهای ویژه، معاملات و فروش فوری را با فشار یک دکمه به همه مشتریان فعلی یا قبلی خود منتقل کنید شرایط برای شما به‌کلی تغییر خواهد کرد.

نرخ خواندن بالای پیام متنی را فراموش نکنید که تضمین می‌کند هر مشتری پیشنهاد ویژه شما را خواهد دید.

5- نرخ پاسخ بالا

پیام‌های بازاریابی پیامکی نه‌تنها بیشتر توسط کاربران باز می‌شوند، بلکه نرخ پاسخگویی بالاتری نیز دارند. میانگین نرخ پاسخگویی برای اس ام اس مارکتینگ 45 درصد است.

نرخ پاسخ شما می‌تواند به شما نشان دهد که آیا پیام‌های SMS مارکتینگ شما مؤثر واقع شده‌اند یا خیر.

به‌عنوان‌مثال، اگر یک پیام خاص دارای نرخ پاسخ پایین است، می‌توانید پیام خود را تغییر دهید و دوباره ارسال کنید. اگر کاربران بیشتری برای بار دوم پاسخ دهند، می‌فهمید که این بار در مسیر درستی قرار گرفته‌اید.

به‌علاوه، نرخ پاسخ بالاتر می‌تواند منجر به فروش بیشتر شما هم بشود.

برای بسیاری از مشتریان، دریافت پیامک روش ترجیحی آنها برای برقراری ارتباط است. بیشتر مشتریان می‌گویند که بازاریابی پیامکی روش خوبی برای کسب‌وکارها برای جلب‌توجه آنهاست.

با برقراری ارتباط با مشتریان به روشی که آنها می‌خواهند، کسب‌وکار شما به‌احتمال زیاد شاهد تعامل و دریافت پاسخ است.

ابزارهای اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی کدام اند

ابزارهای sms مارکتینگ

وقتی نوبت به ارسال پیامک شما می‌رسد، ابزارهای بازاریابی پیامکی زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها مواردی را انتخاب کنید. بیایید با هم به سراغ بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای اس‌ام‌اس مارکتینگ برویم.

1- APSIS One

APSIS One پلتفرم بازاریابی کامل و قدرتمندی است که به طور بومی به شما امکان می‌دهد تا کمپین‌های چند کانالی را از طریق پیامک، ایمیل، تجارت الکترونیک، وب‌سایت، صفحات فرود و فرم‌ها ایجاد و مدیریت کنید.

برخی از ویژگی‌های قابل‌توجه بازاریابی پیامکی از طریق APSIS One که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد:

مدیریت آسان و خودکار

شخصی‌سازی قدرتمند از طریق تقسیم‌بندی هوشمند

امکان ایجاد و مدیریت کمپین‌های متقابل

ادغام با طیف وسیع‌تری از پلتفرم‌ها مانند CMS، CRM، تجارت الکترونیک و موارد دیگر.

همچنین بخوانید : CMS یا سیستم مدیریت محتوا چیست

2- متن ساده (Simpletexting)

Simpletexting به‌عنوان نرم‌افزار پیام متنی انبوه که می‌تواند با CRMهای اصلی ادغام شود تا ارتباط قابل‌اعتمادی با مشتریان و کارمندان داشته باشد، تبلیغ می‌شود.

برخی از ویژگی‌های Simpletexting عبارت‌اند از:

امکان داشتن چندین شماره‌تلفن با یک حساب کاربری.

زمینه‌های سفارشی نامحدود برای شخصی‌سازی واقعی متن شما.

مدیریت کمپین‌ها از طریق اپلیکیشن موبایل.

ابزارهای SMS مارکتینگ کدام اند

3- Sendinblue

Sendinblue به‌عنوان یک پلت فرم بازاریابی رابطه‌مند با تمرکز عمده بر ایمیل نامیده می‌شود و علاوه بر این می‌توان از آن برای ارسال پیامک شخصی به‌صورت انبوه برای تعامل با مشتریان خود استفاده کرد.

برخی از ویژگی‌های قابل‌توجه این پلتفرم عبارت‌اند از:

زمان‌بندی ساده پیامک‌های انبوه.

تجزیه‌وتحلیل زمان واقعی و گزارش تحویل پیام کوتاه.

4- Omnisend

Omnisend به شما این امکان را می‌دهد که اس‌ام‌اس را در کنار ایمیل‌های خود ادغام کنید.

با ترکیب متون خودکار با یک ایمیل برای افزودن اعلان‌ها در یک گردشکار، تجربه‌ای شخصی و ثابت را به کاربران خود ارائه خواهید داد.

Ominsend یک کتابخانه دارد که در آن گردش‌های کاری ازپیش‌ساخته شده با پیامک برای رهاکردن سبد خرید، تأیید حمل‌ونقل و بسیاری موارد دیگر را با چند کلیک دریافت می‌کنید.

می‌توانید از ویژگی‌ها با راه‌اندازی بدون دردسر و موارد استفاده بدون محدودیت استفاده کنید و با پیام‌های مخاطبان یا مشتریان خود در هرکجا که هستند، دسترسی پیدا کنید.

شما حتی می‌توانید به مخاطبان جهانی دسترسی پیدا کنید زیرا از کدهای هر کشور برای پیام‌های متنی پشتیبانی می‌کند تا بتوانید مشتریان بین‌المللی را به سمت تبدیل بهتر سوق دهید.

5- Drip

شما می‌توانید پیام‌های متنی را با Drip ارسال کنید و با توصیه‌های کارآمد و شخصی شده محصول در زمان مناسب سود بیشتری کسب کنید.

دریپ کانالی عالی برای ایجاد ارتباط عمیق با مشتریان، ارسال پیام‌های ارزشمند و کسب درآمد شما هستند.

بیشتر مشتریان پیامک را به ایمیل و تماس تلفنی ترجیح می‌دهند، بنابراین از فرم آسان Drip برای اضافه‌کردن مشتریان وفادار به لیست خود استفاده کنید.

اگرچه بسیاری از مشتریان پیام‌های متنی را دوست دارند، اما بعضی نیز تبلیغات یا کدهای تخفیف را بیشتر دوست دارند. با بهره‌مندی از بازاریابی پیامکی، می‌توانید با کلیک‌های ساده به مشتریان خود در هرکجا که هستند دسترسی پیدا کنید.

ابزارهای SMS مارکتینگ کدام اند

6- EngageBay

کسب‌وکار خود را با EngageBay تقویت کنید تا محصول و پیشنهادهای خود را از طریق بازاریابی پیامکی مدیریت کنید.

تمام پاسخ‌های خود را در یک داشبورد ردیابی کنید و با شخصی‌سازی کمپین خود برای هزاران نفر پیامک ارسال کنید.

EngageBay ویژگی‌های مختلفی مانند نام، نام خانوادگی، سن، شرکت، مکان و موارد دیگر را ذخیره می‌کند.

حتی می‌توانید همه آنها را با جمع‌آوری اطلاعات و ارسال پیامک به‌صورت انبوه اضافه کنید.

می‌توانید عملکرد پیامک را در گردش‌های کاری اتوماسیون اضافه کنید و بر اساس رفتار مشتری یا رویدادهایی مانند پرداخت‌های ناموفق، به‌روزرسانی‌های محصول، رهاکردن سبد خرید، تبلیغات و غیره پیامک ارسال کنید.

 7- متن محلی (Textlocal)

مشتریان باهوش سرویس هوشمندی همچون Textlocal را انتخاب می‌کنند که امکان ارسال پیام کوتاه در زمان واقعی را برای کاربران شما به ارمغان می‌آورد.

برای افزایش آگاهی از برند، بهبود سفر مشتری و بهینه‌سازی ارتباطات خود، از سرویس پیامک انبوه استفاده کنید که گزینه‌ای قابل‌اعتماد، مقیاس‌پذیر و یکی از بهترین پلتفرم‌های پیامک است.

راه‌های زیادی برای ارسال پیام باتوجه‌به نیاز بازار شما وجود دارد. می‌توانید با افزایش فهرست مخاطبین خود هزینه‌ای پرداخت کنید.

در این صورت، خدمات مدیریت شده بدون درنظرگرفتن کسب‌وکارتان، به شما در راه‌حل‌های پیامکی طراحی شده کمک می‌کند.

اگر توسعه‌دهنده هستید، SMS API (سرویس وب ارسال پیامک) را متنوع‌تر و قابل‌تنظیم‌تر خواهید یافت.

باتوجه‌به این ویژگی، شما می‌توانید Trextlocal را با هر برنامه دیگری ادغام کنید تا به همان سرعتی که می‌خواهید کار کند.

علاوه بر این، می‌توانید به‌راحتی پیوندهای وب‌سایت، کوپن‌های شخصی‌سازی شده، ویدئوها، تصاویر و فایل‌ها و موارد دیگر را به هر گیرنده اضافه کنید.

نحوه تدوین کمپین اس ام اس مارکتینگ

کمپین‌های اس‌ام‌اس مارکتینگ و روش‌های ایجاد آن‌ها

فرقی نمی‌کند که شما یک فرد حرفه‌ای در بازاریابی پیامکی باشید یا به‌تازگی شروع به کارکرده باشید، کمپین‌های اس ام اس مارکتینگ خلاقانه می‌توانند تلاش‌های بازاریابی شما را دوچندان کند.

بیایید به تمام روش‌هایی بپردازیم که می‌توانید استراتژی SMS Marketing خود را به طور خلاقانه ارتقا دهید و نرخ تعامل خود را افزایش دهید.

ما در این مقاله از وب جوان به 5 روش برای ایجاد کمپین‌های SMS مارکتینگ اشاره جزئی می‌کنیم:

1- اعلان‌های فروش را جدی بگیرید

فروش و تخفیف‌های محدود فرصت مناسبی را برای اجرای کمپین‌های پیامکی خلاقانه فراهم می‌کند که مشتریان جدید و بازگشتی را به طور یکسان جذب می‌کند.

کدهای تخفیف می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از یک پیام یا نماد ساده تا مطالب آموزنده و ارجاعات فرهنگی که متناسب و سرگرم‌کننده باشد.

برای مثال یک برند آرایشی می‌تواند از پیام‌های علمی و راهکارهای مراقبت از پوست صحبت به میان بیاورد، یا یک برند کفش ورزشی می‌تواند شعارهایی درباره سلامتی و فواید پیاده‌روی را در کار خودش پیاده کند و …

2- استفاده از تصاویر برای شکستن متن‌ها

تصاویر می‌توانند کمپین‌های پیام‌رسانی شما را با شکستن کانالی که به‌شدت به متن متکی است، ارتقا دهند.

این تصاویر می‌تواند شامل عکس‌های محصول، گیف یا گرافیکی از بازاریابی شما باشند، اما باید به محتوای کمپین شما مرتبط باشند.

ترکیب یکپارچه عناصر بصری در یک کمپین متنی کار شما را بیشتر از قبل جلوه می‌دهد.

چگونگی تدوین کمپین بازاریابی پیامکی یا SMS Marketing

3- مشتریان بازگشتی خود را اولویت‌بندی کنید

اگرچه مشتریان جدید بسیار مهم هستند، اما مهم است که مشتریان بازگشتی خود را با کمپین‌های هدفمند به‌خاطر بسپارید و  آن‌ها را نیز درگیر کنید.

ایجاد کمپین‌هایی جهت پرورش دادن برای بازگشت مشتریان زمانی مؤثرتر است که باعث شود مشتریان احساس ارزشمندی کنند.

می‌توانید این کار را با شخصی‌سازی پیام‌ها با نام گیرندگان و خریدهای قبلی انجام دهید که رابطه‌ای آشنا و دوستانه بین برندها و مشتریان ایجاد می‌کند.

استفاده از نام مشتری در اولین پیام به ایجاد حس آشنایی با فرستنده کمک می‌کند.

سری بعدی که به مشتری پیام ارسال می‌کنید مرحله مهمی را پشت سر می‌گذارید. پیام دوم باعث می‌شود که مشتری احساس کند برای برند ارزشمند است و با ارائه اعتبار فروشگاهی بر اساس سفارش قبلی، آنها را ترغیب به تبدیل می‌کند. این مدل کمپین خلاقانه مشتریان وفادار را درگیر خود نگه می‌دارد و برای خرید به آنها پاداش می‌دهد.

4- از ایموجی و شکلک‌ها بهره بگیرید

می‌توانید در کمپینی که ایجاد می‌کنید، با استفاده از گیف و ایموجی‌های سرگرم‌کننده، جذاب‌تر از پیامک‌های متنی سنتی به نظر بیایید.

این مدل کمپین قبل از پایان تخفیف، یادآوری برای مشتریان ایجاد می‌کند. در مورد ایموجی‌ها زیاده‌روی نکنید، زیرا تعداد زیاد آنها می‌توانند پیام‌ها را مانند هرزنامه جلوه دهند.

5- مخاطبان را به سمت تعامل با برندتان بکشانید

شما باید پیامی را شامل نام تجاری، شماره تأیید سفارش و گزارش تحویل سفارش تدوین کنید.

این کار گیرندگان را تشویق می‌کند تا با نظرسنجی میزان هیجانی که از تحویل بسته‌شان دارند، شرکت کنند.

درصورتی‌که گیرندگان پاسخ دهند، یک هدیه از برند شما دریافت می‌کنند. این تعامل ساده اما سرگرم‌کننده بین بازاریاب و مشتری به‌یادماندنی است و امکان انتخاب در مورد مشارکت را در اختیار گیرندگان قرار می‌دهد.

این نوع ارتباط دوطرفه بین برندها و مشتریان به تقویت حس آشنایی و اعتماد به برندتان را افزایش می‌دهد.

نحوه محاسبه نرخ تبدیل اس ام اس مارکتینگ

نحوه محاسبه نتایج اس‌ام‌اس مارکتینگ

یک تصور غلط رایج این است که بازاریابی از طریق پیامک قابل‌اندازه‌گیری نیست. حقیقت این است که درست مانند ایمیل، شما به‌راحتی می‌توانید ببینید که آیا این ایمیل باعث ROI (بازگشت سرمایه‌تان) می‌شود یا خیر.

همچنین بخوانید : شاخص ROI چیست و چه کمکی به شما می‌کند

1- نرخ کلیک (CTR)

نرخ کلیک (CTR) اصطلاحی است که در بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شود و به درصد افرادی که از یک صفحه وب از یک آگهی یا نتایج جستجوی ارگانیک بازدید می‌کنند، اشاره دارد.

میانگین نرخ بازشدن ایمیل بیشتر از 21 درصد است. CTR زیر 3 درصد است. در متون شرایط متفاوت است، 98٪ از پیام‌ها باز می‌شوند و لینک‌ها میانگین CTR 17٪ را دریافت می‌کنند.

همچنین بخوانید : نرخ کلیک یا نرخ CTR چیست

2- نرخ تبدیل (conversion rate)

نرخ تبدیل به شما می‌گوید که تلاش‌های بازاریابی شما چقدر کارآمد بوده است که مردم را به انجام کاری که می‌خواهید انجام دهند (این همان چیزی است که تبدیل مشتری نامیده می‌شود).

هدف بسیاری از تلاش‌های بازاریابی دیجیتال، ایجاد سرنخ است. این اغلب شامل ثبت‌نام و آدرس ایمیل شخصی در هنگام مشترک شدن در خبرنامه سایت شما یا دانلود کتاب الکترونیکی یا سایر محتوای دردار مانند وبینارها یا ارزیابی‌های رایگان است.

به‌این‌ترتیب بسیاری از افراد پس از کلیک بر روی پیوند شما، اقدامی مانند خرید انجام می‌دهند. برای تعیین نرخ تبدیل متون خود به‌صورت رایگان می‌توانید از Google Analytics و پارامترهای UTM استفاده کنید.

میانگین نرخ تبدیل پیامک حدود 45 درصد است. این یعنی بسیار بالاتر از سایر تاکتیک‌های بازاریابی.

همچنین بخوانید : نرخ تبدیل یا نرخ CR چیست

3- نرخ لغو اشتراک

چه بخواهید یا نخواهید ریزش اتفاق می‌افتد. مردم به‌ناچار در بعضی مواقع پیام‌های دریافتی شما را لغو خواهند کرد. پس از انجام این کار، دیگر پیامی دریافت نخواهند کرد.

نرخ لغو اشتراک بسته به هر صنعتی متفاوت است، اما به‌عنوان یک قاعده کلی، باید کمتر از 3٪ در هر کمپین باشد.

4- نرخ بازگشت سرمایه (roi)

در یک تعریف کلی نرخ بازگشت سرمایه، معیاری است برای ارزیابی یا سودآوری یک سرمایه‌گذاری در تجارت هر کسب‌وکاری.

نرخ بازگشت سرمایه به شما امکان را می‌دهد پاسخ دهید که آیا پیامک برای شما درآمد دارد یا خیر. به خریدهای انجام شده تحت‌تأثیر پیامک نگاهی بیندازید، مبلغی را که برای ارسال پیام‌ها خرج کرده‌اید کم کنید، سپس بر کل مبلغی که برای بازاریابی پیامکی خرج شده است تقسیم کنید.

این‌گونه نحوه درآمدتان را از این طریق می‌توانید به‌راحتی بررسی کنید.

ابزارهای SMS مارکتینگ کدام اند

سخن پایانی

تا اینجای کار با تعریف SMS Marketing که همان بازاریابی پیامکی آشنا شدیم.

این روش جزو تکنیک‌های بازاریابی که در آن از پیام‌های متنی کوتاه یا بلند به اشکال مختلف استفاده می‌کنند تا خدمات و محصولات یک شرکت یا کسب‌وکار را به‌صورت گسترده تبلیغ کنند.

حال این ارتباط از طریق اس‌ام‌اس مارکتینگ می‌تواند یک مکالمه بین خریدار و فروشنده باشد یا می‌تواند یک متن خودکار باشد که به‌خودی‌خود توسط مشتری اقدام شده است.

در این مقاله از وب جوان شما را با مزایا و روش‌های SMS مارکتینگ آشنا کردیم و راه و چاه را نشانتان دادیم. امیدواریم از این مطالب نهایت استفاده را ببرید و از آن برای راه‌اندازی کمپین و بازاریابی پیامکی کسب‌وکار خودتان استفاده لازم را داشته باشید.

سوالات پرتکرار اس‌ام‌اس مارکتینگ

SMS مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی چیست؟

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) یک روش سنتی تبلیغات است که برای ارائه خدمات و یادآوری فرصت‌ها برای کاربران وب‌سایت استفاده می‌شود.

راهکار افزایش لیست مخاطبین SMS مارکتینگ چیست؟

راهکارهای زیادی در این راستا موجود است ولی برخی از راه‌هایی که موثر هستند شامل استفاده از کلیدواژه‌ها، دکمه‌های کلیک روی متن، فرم‌های وب سایت، ایمیل و تبلیغات در فیسبوک است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها