فراخوان عمل CTA یا Call To Action چیست؟

فراخوان عمل CTA یا Call To Action چیست؟

فراخوان عمل CTA یا Call To Action چیست؟

فراخوان عمل یا CTA، نوعی دستورالعمل برای مخاطبان است که آنها را تشویق به اقدام می‌کند. آنها ستون فقرات همه تعاملات آنلاین هستند. CTAهای مؤثر عبارت های عملی هستند که مراحل آغازین سفر مشتری را آغاز می‌کنند و فرصت و جهتی برای انجام اقدامات فوری را فراهم می آورند.

بسیاری از صاحبان مشاغل معنای اصلی CTA را فقط در حد یک درخواست برای خرید محصولات یا خدمات خود می‌دانند و یا آن را لینکی برای کمک به بازدیدکنندگان وب‌سایت برای رسیدن به صفحه اصلی خود می‌بینند.

فراخوان برای عمل همان چیزی است که به نظر می‌رسد، فراخوانی برای بازدیدکنندگان وب‌سایت برای انجام یک اقدام خاص. این تماس معمولاً در قالب یک درخواست کاملاً مستقیم، مانند “اینجا را کلیک کنید” یا “اکنون با ما تماس بگیرید” پیدا می‌شود و معمولاً در موقعیت‌های استراتژیکی قرار می‌گیرند که به‌احتمال زیاد موردتوجه قرار می‌گیرند.

CTAها معمولاً به‌صورت یک دکمه قابل کلیک ظاهر می‌شوند که پس از کلیک روی آن، شما را به صفحه دیگری می‌برند. فراخوان عمل می‌تواند به زیبایی وب‌سایت شما کمک کند، اما، البته، این تنها دلیل استفاده از آن نیست. دلیل اصلی این است که آنها ابزارهای بازاریابی بسیار مؤثری هستند.

تعداد زیادی از آمارها به ما ثابت می‌کنند که CTAها کار می‌کنند و کاملاً مفید و مثمر ثمر هستند.

فراخوان عمل (CTA) یک اعلان در وب‌سایت است که به کاربر می‌گوید برخی اقدامات مشخص را انجام دهد. یک فراخوان برای اقدام معمولاً به‌عنوان یک دستور یا عبارت عملیاتی مانند “ثبت‌نام” یا “اکنون خریداری کنید” نوشته می‌شود و عموماً به شکل دکمه یا لینک درمی‌آید.

در بازاریابی دیجیتال این می‌تواند به‌صورت متن روی یک دکمه یا یک لینک در وب ظاهر شود و در کمپین‌های ایمیل CTAها اغلب پیوندهایی به یک صفحه وب هستند که در آن کاربر می‌تواند اقدامات بیشتری انجام دهد.

CALL TO ACTION یک عنصر کلیدی در یک صفحه وب است و به‌عنوان یک نشانگر عمل می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد در آینده چه‌کاری را انجام دهد. بدون CTA واضح ، ممکن است کاربر مراحل بعدی را برای خرید محصول یا ثبت‌نام در خبرنامه نداند و احتمالاً بدون انجام وظیفه خود سایت را ترک می‌کند.

برخی از CTAها برای تشویق تعامل وجود دارد. یک CTA ساده که اکثر مردم هر روز مشاهده می‌کنند دکمه “مانند” است که در زیر پست‌ها و محتواهای فیس‌بوک در سایر بسترهای رسانه‌های اجتماعی قرار دارد.

دکمه فراخوان عمل که افراد را به اشتراک در خوراک محتوا راهنمایی می‌کند ، مثال دیگری از CTA متمرکز بر تعامل است. حتی نمادهای “اشتراک گذاری” در صفحات وب نیز یکی دیگر از دکمه های CTA است که مستقیماً به فروش متصل نیست.

فراخوان عمل یا CTA (Call To Action) چیست؟ انواع CTA چیست و چه هدفی دارد ؟ | وب جوان

یک CTA می‌تواند به‌اندازه درخواست خرید از افراد مستقیم باشد، این بسته به ماهیت کمپین تبلیغاتی بازاریابی شما اغلب بهترین روش نیست.

اگر سعی کنید افراد را در زمانی که آماده نیستند ببندید، احتمالاً به‌سرعت بالا می‌روند و اگر این اتفاق بیفتد، بعید است که آنها را دوباره در سایت خود ببینید. در عوض، شما باید ابتدا آنها را پرورش دهید و قبل از اقدام به فروش آنها را گرم کنید. اینجاست که یک CTA قانع‌کننده می‌تواند نقش‌آفرینی کند، این می‌تواند مخاطبان شما را تشویق به اقدام فوری کند که آنها را به قیف بازاریابی یا قیف فروش شما می‌برد.

هنگام تلاش برای پرورش رهبری، ایده خوبی است که سعی کنید با آنها رابطه برقرار کنید. بگذارید آنها با شما و کارهایی که انجام می‌دهید بیشتر آشنا شوند و سعی کنند اعتماد ایجاد کنند.

در هر سطحی از قیف فروش، دعوت به عمل خواهید یافت. یک پست وبلاگی یا یک ویدئو در مورد تعمیر لوله‌کشی ممکن است محتوای اصلی قیف باشد، اما هنوز حاوی یک CTA خاص است که به افراد کمک می‌کند تا به سطح بعدی قیف راهنمایی شوند.

موادفروش سطح پایین اغلب واضح ترین نمونه های CTA را دارند ، مانند یک دکمه اقدام که می‌گوید “درخواست قرار ملاقات” یا یک دکمه قابل کلیک که مستقیماً به یک پورتال فروش منتهی می‌شود. عملکرد کلیدی هر CTA ، در هر سطح ، این است که مشتریان بالقوه را در مخاطبان هدف خود از طریق قیف تبدیل به دقت هدایت کند و سفر مشتری را هدایت کند.

برای مثال:

عباراتی مانند “برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09120588583 تماس بگیرید” که در محتوای آنلاین، کپی آگهی و سایر مطالب بازاریابی نوشته شده است.

یا سرفصل‌ها و بنرهای بزرگ که ویژگی‌های خدمات را تکرار می‌کند یا دستورالعمل‌های ساده‌ای مانند “درخواست قرار ملاقات” که ارائه می‌شود.

فراخوان عمل برای مشتریان بالقوه روشن می‌کند که اقدامات بعدی را چگونه انجام دهند و به کاهش اصطکاک در حرکت کاربر به پایین قیف فروش کمک می‌کند. همچنین اگر چندین اقدام موردنظر برای کاربر وجود داشته باشد، می‌تواند چندین فراخوان برای اقدام در صفحه وجود داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال، اگر خواننده‌ای روی مقاله‌ای در وبلاگ فرود بیاید و در انتهای پست هیچ‌گونه اقدام واضحی برای فراخوان عمل نداشته باشد، به‌احتمال زیاد خواننده بدون انجام هیچ کار دیگری سایت را ترک می‌کند. بااین‌حال ، اگر CTA در انتهای پست وجود داشته باشد که از آنها بخواهد مقالات بیشتری بخوانند یا برای خبرنامه ایمیل ثبت‌نام کنند ، می‌تواند آنها را تشویق به ادامه تعامل با سایت کند.

فراخوان عمل می‌تواند به هرگونه درخواست یا درخواستی که از یک کاربر در سایت دارید اشاره کند ، بنابراین CTA بسته به زمینه می‌تواند شکل های مختلفی داشته باشد. CTA می‌تواند عبارت پایانی در یک پست وبلاگ ، یک خط در ایمیل یا یک دکمه فراخوان در وب‌سایت باشد.

فراخوان عمل یا CTA (Call To Action) چیست؟ انواع CTA چیست و چه هدفی دارد ؟ | وب جوان

انواع CTA ( Call To Action )

در اینجا برخی از مثال‌های CALL TO ACTION که معمولاً در یک وبلاگ مشاهده می‌کنید را برای شما آورده‌ایم:

– مقالات بیشتر را بخوانید

– برای دریافت خبرنامه ما ثبت‌نام کنید

– از حامی ما حمایت کنید

– در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

برای یک شرکت B2B ، دکمه های call to action می‌تواند متنی مانند:

– شروع کنید

– ثبت‌نام

– امتحان رایگان

– با فروش تماس بگیرید

بیشتر بیاموزید : سئو چیست ؟ بهینه سازی سایت چیست ؟

درحالی‌که در یک سایت تجارت الکترونیک، CTAها ممکن است بیشتر موردتوجه تجاری قرار گیرند به این صورت می‌آیند:

– افزودن به سبد خرید

– بررسی کنید

– هم اکنون خریداری کنید

– اضافه‌کردن به لیست خواسته‌ها

فراخوان عمل یا CTA (Call To Action) چیست؟ انواع CTA چیست و چه هدفی دارد ؟ | وب جوان

هدف از CALL TO ACTION چیست؟

هدف اصلی دکمه call to action جلب مشارکت بیشتر کاربران است؛ تغییر آنها از یک رهگذر به افرادی که واقعاً به فکر تجارت با شما هستند. از CTA قوی استفاده کنید تا مخاطبان خود را به عمق محتوای شما و در نتیجه قیف فروش خود فرو ببرند.

هنگامی که شخصی CTA را برای مرحله بعدی در قیف شما دنبال کرد، همچنین یک تعهد کوچک با خود انجام داده است که علاقه داشته تا این روند را دنبال کند.

در این حین آنها شروع به پرسیدن سؤالات می‌کنند که برای شما بسیار عالی خواهد بود چرا که به شما این امکان را می‌دهد که به این سؤالات پاسخ دهید. می‌توانید توضیح دهید که شما و محصولتان چه‌کار می‌کنید و از همه مهم‌تر اینکه چگونه می‌توانید زندگی آنها را آسان کنید. شاید از همه بهتر این است که به شما فرصتی می‌دهد تا مشکلی را برای آنها حل کنید و این امر شما را به فروش نزدیک می‌کند.

شما واقعاً باید توجه زیادی به طراحی CTA خود داشته باشید. سعی کنید یک طراحی حرفه‌ای داشته باشید. رنگ دکمه های CTA مهم است. رنگ دکمه CTA علاوه بر اینکه به CTA شما کمک می‌کند تا برجسته شود، می‌تواند تأثیر احساسی در اینکه آیا کسی کلیک می‌کند یا نه داشته باشد؛ اگر رنگ را به درستی انتخاب کنید، می‌توانید تعداد کلیک‌های بیشتری نسبت به موارد دیگر داشته باشید.

همچنین محل مناسبی برای CALL TO ACTION خودتان پیدا کنید. قراردادن دکمه فراخوان برای اقدام شما نیز باید موردتوجه قرار گیرد و مکان ایده‌آل به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین می‌توانید از CTAهای متعدد استفاده کنید، اما زیاده‌روی نکنید وگرنه ممکن است صفحه اسپم به نظر برسد و این فقط مخاطب شما را برمی‌گرداند.

بهترین مکان برای انجام فراخوان‌های مؤثر برای اقدام زمانی “به طور گسترده” در نظر گرفته می‌شد. این بدان معناست که دکمه باید در جایی قرار گیرد که بدون نیاز به پیمایش به پایین قابل‌مشاهده باشد.

بازدیدکنندگان شما تنها به دلیل ظاهر زیبا روی CTA شما کلیک نمی کنند. با در نظر گرفتن این نکته، شما همچنین باید در نظر بگیرید که چگونه، اگر مخاطبان روی دکمه CTA کلیک کنند ، ارزش آنها را ارائه می دهند.

یک CTA لزوماً نباید فقط خود دکمه باشد. همچنین می‌تواند مربوط به ناحیه ای باشد که بلافاصله دکمه را احاطه کرده است ، مانند بنر یا جعبه متنی که حاوی دکمه است.

از این بنر یا کادر نوشتاری می‌توان برای کمک به افزودن ارزش اضافی به عملکرد کلیک روی دکمه CTA استفاده کرد.

فراخوان عمل یا CTA (Call To Action) چیست؟ انواع CTA چیست و چه هدفی دارد ؟ | وب جوان

چگونه می‌توان CTA قانع‌کننده برای اقدام ایجاد کرد

بازاریابان از چندین استراتژی برای ایجاد CTA مؤثر استفاده می‌کنند. در لیست زیر برخی از موارد رایج را برایتان آورده‌ایم:

طراحی خوب:

 بهترین فراخوان عمل نیاز به جلب‌توجه کاربر دارد، بنابراین رنگ دکمه روشن که با رنگ صفحه یا ایمیل در تضاد است یک استراتژی مؤثر است.

دید بالا:

 ازآنجاکه فراخوان عمل باید قابل‌توجه‌ترین مورد در صفحه باشد، اندازه فونت باید به‌اندازه‌ای بزرگ باشد که توجه را جلب کند.

مزایای واضح:

بیان مزایای واضحی که کاربر از انجام معامله دریافت می‌کند، راهی مؤثر برای کلیک کردن به آنها است.

متن قابل‌اجرا:

CALL TO ACTION ، همانطور که از نامش مشخص است، طوری طراحی شده است که کاربر را وادار به اقدام کند ، بنابراین یک CTA مؤثر باید از کلمات عملی مانند “کشف” ، “بیشتر بیاموز” و “اکنون خرید کنید” استفاده کند.

کوتاه و مفید:

 یک فراخوان خوب برای اقدام باید یک عبارت کوتاه باشد نه یک جمله. بیشتر CTAها بیشتر از پنج تا هفت کلمه نیستند.

احساس فوریت:

 کاربران به‌راحتی در اینترنت منحرف می‌شوند، بنابراین احساس فوریت شدید مانند پیشنهاد زمان محدود می‌تواند به کاربران کمک کند تا به‌جای به تعویق انداختن اقدام، فوراً اقدام کنند.

بیشتر بیاموزید : دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟

فراخوان عمل یا CTA (Call To Action) چیست؟ انواع CTA چیست و چه هدفی دارد ؟ | وب جوان

چگونه یک فراخوان عمل (CTA) خوب بنویسیم؟

اگر قبلاً CTA ننوشته‌اید ، بهترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید “مختصر ، دقیق”  بودن است. یک CTA مطلوب دقیقاً آنچه را که می خواهید مخاطبان هدف شما انجام دهند ، نشان می‌دهد.

یک CTA خوب باید کوتاه ، مشخص و واضح از همه چیز باشد. به‌عنوان‌مثال ، CTA در صفحه اصلی WebJavan.com به سادگی می‌گوید: “آموزش رایگان سئو را ببینید.” این کوتاه ، شیرین و مستقیم به موضوع است. CTA معروف نایک ، “فقط انجامش بده” حتی کوتاه تر و حتی شیرین تر است.

1- با یک فعل شروع کنید:

اگر حتی برای شروع یک جمله مشکل دارید ، CTA خود را به یک فعل محدود کنید و از آنجا شروع کنید. افعال اکشن قوی به مخاطبان هدف شما تصور واضحی از آنچه می خواهید می‌دهد و از CTA شما پیروی می‌کنند.

Spotify یک مثال عالی از این عمل دارد که به خوبی استفاده می‌شود. دکمه CTA در صفحه اصلی آنها که می‌گوید “بازی رایگان” همه چیز را به دو کلمه کاهش می‌دهد ، یک فعل و یک صفت – یک عمل و یک مزیت.

2- دلیل خوبی بیاورید:

اگر دلیلی برای این کار نداشته باشید ، هیچ کس با CTA شما درگیر نخواهد شد. شما باید با کلیک روی دکمه یا پیوند CTA به مردم بگویید دقیقاً چه چیزی دریافت خواهند کرد. این بدان معناست که شما باید توصیف کنید که چه چیزی ارائه می‌دهید و مزایای آن چیست.

حتی اگر فقط دستورالعمل‌های “بیشتر بیاموزید” را وارد کنید ، این به خوانندگان وبلاگ یا وب‌سایت نشان می‌دهد که اطلاعاتی را ارائه می‌دهید و آنها درک بهتری از هر موضوعی که در مورد آن صحبت می‌کنید دریافت می‌کنند.

3- به احساساتتان متکی شوید

بسیاری از فراخوان‌ها توسط احساسات هدایت می‌شوند و در صورت برانگیختن تجربیات مثبت – یا منفی – جلب پاسخ مشتاق آسان‌تر است. استفاده از زبانی که بر تجربیات منفی قبلی تأثیر می‌گذارد و راه حلی را ارائه می‌دهد، راهی عالی برای ایجاد انگیزه احساسی است.

از عباراتی مانند “لینک‌های خراب سایتتان را برطرف کنید” یا “خود را از جریمه‌های گوگل محفوظ کنید” استفاده کنید. حتی کلماتی مانند “بازسازی وب‌سایت” جذابیت‌های احساسی ساده‌ای هستند. (البته باتوجه‌به صنف مربوطه)

4- ایجاد FOMO:

 ترس ازدست‌دادن یک احساس ساده است که هر کمپین بازاریابی می‌تواند از آن استفاده کند. پیشنهادات زمان محدود نمونه بارز این عمل است. برای CTAها می‌توانید با استفاده از عباراتی مانند “تا پایان عرضه” یا “در حال حاضر فروش! ” همان جلوه را ایجاد کنید.

نحوه استفاده از تست A/B برای آزمایش CTA ها

هر مخاطبی به درخواست‌های مختلف برای اقدام متفاوت پاسخ می‌دهد. هیچ تضمینی وجود ندارد که یک فراخوان برای عمل از دیگری بهتر عمل کند. موفقیت کلی یک فراخوان عمل را می‌توان از طریق فرمول نرخ تبدیل اندازه‌گیری کرد که تعداد کلیک‌ها را تقسیم بر تعداد نمایش ها یا زمان مشاهده CTA محاسبه می‌کند.

برای آزمایش اثربخشی فراخوان‌های مختلف برای فراخوان در وب‌سایت یا صفحه فرود خود، می‌توانید از یک پلت فرم تست A/B مانند Optimizely استفاده کنید. این کار هرگونه حدسی را از بین می‌برد و اطلاعات پشتیبان داده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا برای CTA با بیشترین تبدیل بهینه‌سازی کنید.

فراخوان عمل یا CTA (Call To Action) چیست؟ انواع CTA چیست و چه هدفی دارد ؟ | وب جوان

نتیجه‌گیری

فراخوان برای اقدام نباید فقط یک فکر بعدی باشد. در بیشتر موارد، حتی چیزی است که باید برای عملکرد یک وب‌سایت ضروری تلقی شود. فراخوان عمل خوب می‌تواند آن‌قدر مؤثر باشد که بتواند به تبدیل یک مشاغل سخت به یک تجارت سودآور کمک کند.

فراخوان عمل یک پیام مهم است که به‌منظور ایجاد انگیزه در خوانندگان برای انجام اقدام دلخواه شما است. بسیاری از کارشناسان بازاریابی معتقدند که این یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر محتوا، وب‌سایت یا مطالب بازاریابی است. یک CTA استثنایی چیزی است که موتور قیف فروش شما را تقویت می‌کند. بدون منبع قدرت، این مکانیسم پیچیده از کار می‌افتد.

انجام این کار تقریباً هیچ هزینه‌ای ندارد و آن را به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین تنظیمات وب‌سایت شما تبدیل می‌کند. از راهنمای بالا پیروی کنید و می‌بینید که به‌سرعت در حال مشاهده نرخ کلیک هستید که قبلاً فقط تصورش را می‌توانستید بکنید؛ و فراموش نکنید که همیشه به آزمایش ادامه دهید.

سوالات متداول درباره CTA یا Call To Action

کلمه CTA مخفف چیست ؟

کلمه سی تی ای (CTA) برگرفته از عبارت Call To Action به معنای فراخوان عمل است.

چگونه متوجه شویم CTA ما به خوبی عمل کرده یا نه!

شما با استفاده از ابزارهای مختلف و انجام عمل A/B تست میتوانید متوجه رفتار کاربران در فراخوان عمل خود شوید و همیشه و در همه حال قدرت خود را بیشتر نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها