منظور از پیلار پیج (Pillar Page) یا محتوای ستونی چیست؟

منظور از پیلار پیج (Pillar Page) یا محتوای ستونی چیست؟

منظور از پیلار پیج (Pillar Page) یا محتوای ستونی چیست؟

در دنیای وب و سئو هیچ‌چیز ثابت و منفعل باقی نمی‌ماند. دقیقاً زمانی که احساس کنید همه جوانب را سنجیده‌اید و همه چیز تحت کنترل شما است، یک به‌روزرسانی الگوریتم گوگل شما را غافلگیر خواهد کرد.
می‌توانید خودتان را با پیلار پیج یا همان محتوای ستونی برای این غافلگیری آماده کنید؛ پیلار پیج به ساختار صفحات شما ثبات می‌دهد و شما را برای مقابله با مشکلات احتمالی آماده می‌کند.

پیلار پیج یک‌صفحه‌ای از وب‌سایت است که شامل یک قسمت محتوای طولانی است که این محتوای طولانی یک موضوع گسترده را به شکل جامع به همراه بخش دیگری از محتوای اصلی را پوشش می‌دهد.

از پیلار پیج برای نظم‌دهی به محتواهای وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها استفاده زیادی می‌شود،
تا آنجایی هم که تجربه ثابت کرده است این کار تا حدود زیادی مثمر ثمر واقع شده است.
با پیلار پیج کاربران را زودتر ازآنچه که فکرش را می‌کنند به محتوا یا محصول موردنظرشان نزدیک می‌کنید.

با وب جوان همراه باشید تا شما را بیشتر با محتوای ستونی آشنا کنیم …

پیلار پیج دقیقاً چه کاری را انجام می‌دهد؟

پیلار پیج مانند ساختاری است که یک بخش خاص و ویژه‌ای را از یک معماری نگه می‌دارد؛
اگر بخواهیم مثال ساده‌ای بیان کنیم می‌توانیم پیلار پیج را به یک ساختمان تشبیه کنیم که از چندین ستون تشکیل شده است و ظاهر و باطن را باقدرت حفظ می‌کند.

پس محتوای ستونی یعنی محتوایی که یک موضوع خاص را در یک صفحه جمع‌آوری کند و بتواند به‌خوبی آن موضوع را حفظ کند.

صفحات ستونی به طور گسترده یک موضوع را پوشش می‌دهند و به‌عنوان راهنما برای مجموعه‌ای از وبلاگ‌ها عمل می‌کنند که بررسی عمیق‌تری در مورد موضوع موردنظر ارائه می‌دهند.

پیلار پیج شاخصه‌ای دارد که باعث می‌شود از دیگر محتواها متمایز شود
و آن این است که پیلار پیج‌ها قرار است نقش صفحاتی را بازی کنند که شما مطالب سایت یا وبلاگتان را حول محور آن صفحات سازماندهی کنید.

یک pillar page تقریباً همه چیزهایی را که مخاطبان هدف شما باید در مورد یک موضوع بدانند پوشش می‌دهد.
هدف آن وسعت است، نه عمق. این یک فرصت بزرگ برای لینک‌سازی است:
هر پستی که درباره موضوع فعلی می‌نویسید (تابه‌حال نوشته‌اید) باید به این پست و همچنین به هر پست مرتبط دیگری لینک داده شود.

این کاملاً طبیعی است که نتوانید تمام چیزهایی را که مرتبط با یک موضوع است را در یک پست بگنجانید؛
ولی با یک پیلار پیج مناسب و منظم می‌توانید مهم‌ترین جنبه‌های موضوعات گوناگون را طبقه‌بندی کنید و به‌راحتی در اختیار کاربرانتان قرار دهید.

سابقه محتوای ستونی چیست

سابقه پیلار پیج

اصطلاح محتوای ستونی توسط HubSpot در سال 2017 گسترش یافت،
اما حتی قبل‌تر از آن هم بسیاری از کارشناسان سئو و بازاریابی در مورد ساختارهای محتواهای مشابه صحبت می‌کردند.

موارد دیگری همچون “محتوای سنگ بنا” و “محتوای آسمان‌خراش” همه انواعی از محتوای ستونی بودند، با تفاوت‌های جزئی در نحوه نمایش و تنظیمات صفحات.

تفاوت اصلی بین این موارد هنگامی آشکار می‌شود که صحبت از پیلار پیج به میان می‌آید؛
زمانی که صفحه طولانی به یک نقطه مرکزی تبدیل می‌شود و با صفحاتی در مورد موضوعات مرتبط پیرامون آن به یکدیگر لینک پیدا می‌کنند.

تقریباً از زمانی که گوگل استارت استفاده از هوش مصنوعی را زد؛
ارتباط این ساختار برای درک بهتر صفحات در وب و همچنین تمرکز بیشتر بر معیارهای کاربر تغییر کرده است.
این باعث شد که قابلیت استفاده از پیلار پیج و ساختار اهمیت بیشتری از قبل پیدا کند.

چگونه یک پیلار پیج (Pillar Page) هدفمند ایجاد کنیم

چگونه یک پیلار پیج ایجاد کنیم؟

برای داشتن یک پیلار پیج خوب و غنی باید مواردی را مورد بررسی قرار داد که ما در ادامه همین مقاله به بررسی موارد ایجاد یک پیلار پیج پرداخته‌ایم.

1- موضوع را انتخاب کنید

برای شروع به ساختن یک محتوای ستونی ابتدا باید یک موضوع اصلی را انتخاب کنید؛
این موضوع باید با حرفه یا کسب‌وکارتان مرتبط باشد و بتواند به‌عنوان یک پشتیبان برای محصول یا خدمات شما عمل کند.

موضوع انتخابی شما باید به‌گونه‌ای باشد که جا برای وسعت و شاخ‌وبرگ دادن داشته باشد و بتواند از چندین مبحث پشتیبانی کند.

2- استراتژی سئو و موضوعات فرعی را مشخص کنید

گام دوم در ایجاد یک پیلار پیج، دست‌وپا کردن یک فهرست از موضوعات فرعی و جانبی است تا بتوان از طریق آنها خوشه‌های محتوایی‌مان را ایجاد کنیم. می‌توانید این کار را با انجام تحقیقات درباره کلمات کلیدی شروع کنید.

به این موضوع دقت کنید که چه عبارات و سوال‌های متداولی برای موضوع اصلی شما به مخاطبان چشمک می‌زنند و آنها را تشویق به کلیک کردن می‌کند.
با دریافتن این موارد می‌توانید انبوهی از نرخ کلیک را به سمت سایتان روانه کنید.

موضوع اصلی خود را در گوگل وارد کنید و ببینید چه چیزی برای شما نمایش داده می‌شود و فراموش نکنید که در جستجوهای مرتبط به پایین SERP نیز نگاه کنید.

همچنین بخوانید : استراتژی سئو در سال 2022

3- شروع به تولید محتوا کنید

زمان شروع به کار فرارسیده است، بی‌دریغ شروع به نوشتن کنید؛ pillar page به‌طورقطع بسیار از لحاظ محتوایی غنی‌تر و طولانی‌تر از پست معمولی در سایت یا دیگر وبلاگ‌ها است.

شما باید محتوای خودتان را طوری نظم بدهید که کاربران شما هنگام خواندن به‌راحتی اطلاعاتی را که به دنبالش می‌گردند را پیدا کنند.

زمانی که یک کاربر نتواند با چند بار اسکرول کردن صفحه اطلاعات یا دسته‌بندی موردنظرش را پیدا کند کسل شده و به‌راحتی سایت را ترک خواهد کرد؛ همین امر نرخ پرش را برای سایتتان به ارمغان می‌آورد که از لحاظ سئویی کاملاً به ضرر شما است.

برای شروع می‌توانید مقدمه محتوا را به‌گونه‌ای بنویسید که یک‌چشم اندازی کوتاه نسبت به موضوع را به مخاطبان بدهید. بعدازاین مرحله راجع به موضوعات فرعی کمی مانور بدهید و آن‌ها را هم کم‌کم در مقاله نمایان کنید.

یادتان باشد سؤالات کاربران همیشه باید پاسخ داده شود و در رابطه شما و کاربر نباید کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد شود.

4- طراحی کنید

مرحله آخر برای ایجاد یک پیلار پیج طراحی و دیزاین صفحاتی است که به وجود آورده‌اید.

حالا زمان آن فرارسیده است که محتوای ستونی را به بهترین شکل طراحی کنید و به بهینه‌سازی محتوای سایتتان کمک کنید.

شما در وهله اول دوست ندارید که پیلار پیج شما دارای صفحات متعدد باشد (از لحاظ صفحات پیش‌نمایش تبلیغاتی یا پرکردن فرم‌های متعدد و …).

نکته دیگری که شما باید به دنبال احقاق آن باشید این است که گوگل محتوای ستونی یا پیلار پیج شما را بتواند به‌راحتی بخزد.

علت استفاده از Pillar page چیست

چرا باید از صفحات ستونی استفاده کنیم؟

pillar page به کمک سازماندهی محتوا و نوشته‌های شما می‌آید و به خوانندگان کمک می‌کند در کمترین زمان اطلاعات موردنظرشان را در سایت شما پیدا کنند.

وقتی فرایند پیلار پیج را دنبال کنید و آن را در دستور کار سایتتان قرار دهید؛
از طولانی شدن بیش از اندازه پست‌ها به طور خودکار جلوگیری کرده‌اید؛
با این کار مرور سایت چه برای شما که صاحب سایت هستید و چه برای کاربر راحت‌تر می‌شود و تجربه کاربری خوبی برای سایت شما ثبت خواهد شد.

اگر بخواهیم دیدگاه وسیع‌تری نسبت به پیلار پیج داشته باشیم و ایجاد نظم و سازماندهی محتوا را نادیده بگیریم،
پیلار پیج یک فضای مناسب برای گزارش‌های خاص و جذاب است که در محتوای خوشه‌ای دقیق‌تر و کارآمدتر اجرا می‌شود.

پیلار پیج‌ها به طور گسترده یک موضوع خاص را پوشش می‌دهند، و محتوای خوشه‌ای باید یک کلمه کلیدی خاص مرتبط با آن موضوع را به طور عمیق بیان کند.

بیشتر کسب‌وکارها و سایت داران از محتوای ستونی برای تولید سرنخ نیز استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که این‌همه ترافیک به این صفحات می‌رسد، منطقی است که بخواهیم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

سئو و pillar page

ویژگی اصلی بازاریابی و سئو که پیلار پیج‌ها را ارائه می‌دهند، افزایش تجربه برای کاربر است. تجربه کاربری زمانی که بهبود پیدا می‌کند برای سئو مفید است، چرا که میانگین تعداد بازدید از صفحه به‌ازای هر کاربر، زمان سیروسفر کاربر در سایت و سایر معیارهای دیگر کاربر را بهبود می‌بخشد.

یکی دیگر از مزایای استفاده پیلار پیج برای سئو این است که لینک‌سازی‌های داخلی توسط پیلار پیج بسیار راحت‌تر و دسترسی پذیرتر می‌شوند.

لینک‌ها برای سئو مهم هستند، بااین‌حال، بسیاری از سئوکاران و مدیران وب‌سایت‌ها تمایل دارند از لینک‌سازی‌های داخلی غافل شوند.

 کار با محتوای ستونی، افزودن تعداد زیادی لینک داخلی مرتبط با صفحه را آسان‌تر می‌کند و به کاربران کمک می‌کند تا در سایت شما به‌راحتی بچرخند و آن چه را که نیاز دارند در کمترین زمان پیدا کنند.

ارتباط دیگر بین سئو و پیلار پیج مربوط به هوش مصنوعی است؛ ازآنجایی‌که صفحات شما به‌وضوح در مورد موضوعات خاص مرتب شده‌اند، بسیاری از سئوکاران معتقدند که این به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما و صفحات مختلف روی آن را درک کنند.

باتوجه‌به این که ارتباط یک صفحه یک فاکتور مهم رتبه‌بندی است، اطمینان از شفافیت در مورد صفحه شما یکی از مهم‌ترین عوامل در سئو محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید : سئو چیست و چه اهدافی دارد

پیلار پیج یا محتوای ستونی (Pillar Page) چیست و چه کاربردی دارد

سخن پایانی

دنیای وب روزبه‌روز در حال گسترش و تکامل است، به‌خصوص الآن که پای هوش مصنوعی هم در این موضوع باز شده است. با این شرایط شما برای بالا آوردن کلمات کلیدی هدفتان راه سختی را پیش رویتان خواهید داشت.

اما در این مسیر سخت پیلار پیج (محتوای ستونی) به شما کمک خواهد کرد تا با سازماندهی محتوا و لینک‌های داخلی این محتواها راحت‌تر در صفحه نتایج گوگل بالا بیایید.

برای همگام شدن با دنیای همیشه در حال تغییر سئو، pillar page به‌منظور افزایش اعتبار صفحه و کمک به سازماندهی و ناوبری وب‌سایت خلق شده‌اند.

پیلار پیج‌ها یکی از نوآوری‌های جدید و خلاقانه در علم سئو محسوب می‌شوند.

پیلار پیج به همان اندازه مهم است که دقیقاً نحوه اولویت‌بندی محتوا توسط گوگل را تغییر می‌دهد و همه افراد در بازاریابی دیجیتال را مجبور می‌کند تا رویکرد خود را تغییر دهند یا خطر عقب‌نشینی با جزرومد را دارند.

محتوای ستونی پست‌های کاملی هستند که وب‌سایت شما و استراتژی شما را برای یک موضوع خاص رهبری می‌کند.

پیلار پیج از این نظر قابل‌توجه است که سئوکاران تا همین چند سال پیش با روش‌های ساده محتوا را ایندکس می‌کردند اما پس از استفاده از pillar page به قدرت و اهمیت آن پی بردند و نتایجی را که به دست آوردند قابل‌مقایسه با دیگر محتواها که بدون استفاده از پیلار پیج بود را ندانستند.

سوالات پرتکرار پیلار پیج

کاربرد پیلار پیج چیست؟

محتواهای ستونی یا به صورت عامیانه پیلار پیج‌ها برای زمانی است که می‌خواهید چند موضوع مختلف در یک باطن را در کنارهم جمع کنید و کاربران با خواندن این صفحه به نتایج کلی برسند و از این طریق با استراتژی‌های مختلف کاربران را به دیگر صفحات هدف منتقل نمایید.

چگونه یک پیلار پیج بهینه بسازیم؟

برای ایجاد یک پیلار پیج بهینه شده و جذاب باید 4 مرحله را طی کنید که عبارت‌اند از 1. انتخاب موضوع، 2. انتخاب استراتژی سئو و استراتژی دیجیتال مارکتینگی، 3. تولید محتوا و 4. طراحی صفحه پیلار پیج نسبت به اهداف خود؛ که ما تمام این موارد را در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها