الگوریتم پوگو استیکینگ (Pogo Sticking) چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

الگوریتم پوگو استیکینگ (Pogo Sticking) چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

الگوریتم پوگو استیکینگ (Pogo Sticking) چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

Pogo-sticking یا پوگو استیکینگ عمل جابجایی از یک وب سایت به وب سایت دیگر برای یافتن اطلاعات است. در حالت ایده آل، دراین عمل بر روی نتیجه ای کلیک می شود که از بین باقی گزینه‌ها برتر باشد.

اگر یک کاربر اینترنتی صفحه وب شما را در نتایج جستجوی گوگل ببیند و برای بازدید از آن کلیک کند، سپس دکمه برگشت را کلیک کرده و به Google برگردد، بعد به صفحه وب دیگری در نتایج جستجو کلیک کند و بعد آن هم روی دکمه برگشت و غیره کلیک کند، این کاربر یک بازدید کننده ‘Pogo Stiking‘ یا “پوگو استیکینگ” است.

وقتی یک موتور جستجو می‌بیند که این نوع رفتار اغلب برای یک عبارت جستجوی خاص اتفاق می‌افتد، می‌داند که نتایج جستجوی آن محتوایی را نشان نمی‌دهد که نیازهای کاربران را برآورده سازد.

پوگو استیکینگ در برخی سناریوها اجتناب ناپذیر است. کاربرانی که به فکر خرید یک محصول خاص هستند، احتمالاً قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، به تعدادی از وب‌سایت‌ها نگاه می‌کنند.

افراد بسیار کمی از اولین فروشگاه اینترنتی که با آن برخورد می‌کنند خرید می‌کنند فقط به این دلیل که آن فروشگاه محصول مورد نظر خود را دارد.

این افراد ممکن است بخواهند برای مقایسه قیمت‌ها، نظرات یا پیشنهادات، کمی در خریدشان تعلل کنند و خرید خود را به تعویق بیاندازند.

همچنین بخوانید : الگوریتم‌های گوگل (از ابتدا تاکنون)

الگوریتم پوگو استیکینگ Pogo Sticking چیست و چه تاثیری بر سئو دارد | وب جوان

الگوریتم پوگو استینکینگ، جنگ بر سر رتبه اول گوگل

نحوه تعامل کاربران با وب‌سایت شما می‌تواند تأثیر بسزایی در رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو داشته باشد.

اگر در صدر SERPها هستید، هنوز خیلی هیجان زده نشوید. شما هنوز باید با Pogo-Sticking مقابله کنید. نبرد برای تصاحب لینک اول در صفحه اول بسیار سنگین است و برای موفقیت در این راه سخت شما نیاز به داشتن تجربه کافی، اطلاعات خوب و یک محتوای کاربر پسند دارید.

اغلب، ما به جای وقت گذاشتن برای ایجاد چند تغییر بزرگ، به طور مکرر تغییرات کوچک و بی اهمیت زیادی در سایت خود ایجاد می‌کنیم.

این یک اشتباه بزرگ است زیرا موتورهای جستجو یک نگاه به وب‌سایت ما می‌اندازند و می‌بینند که ما در تلاشیم آن‌ها را دستکاری کنیم. سپس با کاهش رتبه، سایت ما را به خاطر این رفتار جریمه می‌کنند.

با پیشرفت فناوری، رقابت دیجیتالی سخت‌تر می‌شود. خب ما باید چی کار کنیم؟ ما باید سطح بازی خود را بالا ببریم!

به یاد داشته باشید، تعاملات صفحه برای ما مهم است. بسیاری از افراد از یک عبارت جستجو برای یافتن نتایج متفاوت استفاده می‌کنند. اجتناب از پوگو استیکینگ می‌تواند به عنوان شاهدی باشد که نشان می‌دهد سایت ما مخاطبان را جذب کرده است.

کاربران یک عبارت جستجو را وارد می‌کنند و قبل از اینکه متوجه شوند روی اولین نتیجه‌ای که ظاهر می‌شود کلیک می‌کنند. آن‌ها در حال حاضر فقط چند لحظه بعد دوباره کلیک می‌کنند زیرا آن چیزی نیست که ما به دنبال آن بودیم. بله، این یک اشتباه رایج است که شکل می‌گیرد.

پوگو استیکینگ خوب است یا بد؟

به طور خلاصه، پوگو استیکینگ به عمل پرش از یک نتیجه جستجو به نتیجه دیگر اشاره می‌کند، چرا که کاربران از اولین وب‌سایت نسبتا ناراضی هستند. این نشان می‌دهد که وب‌سایت به نیازهای کاربرانش به طور کامل پاسخ نداده است.

کاملا مشخص است که الگوریتم پوگو استیکینگ برای سئو سایت ما بد است چرا که به موتورهای جستجو می گوید که افراد صفحات ما را ترک می‌کنند و دلیل آن پیدا نکردن خواسته‌های افراد در سایت است.

البته که جای نگرانی نیست، تیم وب جوان در این مقاله سعی کرده است تعدادی از تکنیک‌ها را به شما کاربران عزیز ارائه دهد تا بتوانید در مورد پوگو استیکینگ و جلوگیری از مضرات آن راهکارهایی را بیاندیشید.

عواملی مانند مدت زمانی که کاربر در یک صفحه فرود صرف می‌کند یا اینکه کاربر به صفحه دیگری در سایت کلیک می‌کند و منتقل می‌شود، به الگوریتم موتور جستجوی گوگل کمک می‌کند تا کیفیت و ارتباط سایت شما با عبارات جستجو را تعیین کند.

الگوریتم پوگو استیکینگ Pogo Sticking چیست و چه تاثیری بر سئو دارد | وب جوان

چرا پوگو استیکینگ رخ می دهد؟

پوگو استیکینگ (Pogo Sticking) به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. عمده‌ترین دلیل آن هم نرخ پرش بالاست. نرخ پرش بالا ممکن است نشانه موفقیت باشد، اما ثابت ماندن آن هرگز این را به ما نشان نمی‌دهد.

موتورهای جستجو برای جلب رضایت کاربران ایجاد شده‌اند، بنابراین ممکن است به زودی ورودی‌های خود را در انتهای لیست به دلیل چسبندگی زیاد پیدا کنیم.

برای جلوگیری از چنین حوادث ناخوشایندی، همیشه مهم است که خود را از اتفاقات پشت پرده آگاه کنیم و بدانیم چگونه از آنها اجتناب کنیم.

علاوه بر این، دیگر هیچ کلیک هدر رفته‌ای وجود ندارد زیرا سایت ما دیگر کاربران را آزار نمی‌دهد. با ابزارها، ایده‌ها، تجزیه و تحلیل کافی و بهبود عملکرد سایت، این امر باعث می‌شود افراد به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

چند دلیل رایج برای پوگو استیکینگ وجود دارد. این می تواند ناشی از طراحی ضعیف وب سایت و هدف قرار دادن کلمه کلیدی و عبارات نامربوط یا بسیار گسترده باشد.

این علل می توانند با محتوا مرتبط باشند و یا حتی به محتوا ربطی نداشته باشند.پس یاد بگیرید و بفهمید که با کدام یکی از آن ها سرو کار خواهید داشت.

همچنین بخوانید : نرخ پرش یا بانس ریت چیست

الگوریتم پوگو استیکینگ Pogo Sticking چیست و چه تاثیری بر سئو دارد | وب جوان

دلایل رایج ایجاد پوگو استیکینگ

1- سرعت وب سایت

چه کسی هنگام جستجو، یک وب سایت با تاخیر می خواهد؟ طبیعتا هیچکس.

سرعت، نقش مهمی در موتورهای جستجو و همچنین تجربه ما به عنوان یک کاربر دارد. اگر روی نتیجه وب سایت کلیک کنیم، بارگذاری آن زمان می‌برد.

به عنوان یک کاربر، ممکن است علاقه خود را از دست بدهیم یا وقت خود را تلف کنیم تا دوباره کلیک کنیم، پس اتفاقی که در نهایت رخ می‌دهد ترک سایت و پرهیز از مراجعه دوباره به آن سایت برای مطالب بعدی است.

2- تعداد تبلیغات

اگر از تبلیغات متعدد در صفحه وب خود استفاده کنیم، تجربه کاربری خوبی به کاربرمان به خاطر شلوغی و زشتی صفحه سایتامان نخواهیم داد.

اگر خود را جای کاربر قرار دهیم، ممکن است قبل از خواندن مطالب سایت، آن سایت را به راحتی ترک کنیم. بنابراین، از قرار دادن تبلیغات زیاد خودداری کنید.

همچنین بخوانید : تبلیغات دیجیتال چیست

3- پخش خودکار ویدیو

اگر من یک کاربر هستم و در حال جستجو برای چیزی در وب سایت خود هستم، ناگهان چیزی روی آن پخش شود کمی هیجان زده خواهم شد و دوباره کلیک خواهم کرد، حال آن ویدیو چه با صدا باشد و یا بی صدا، فرق زیادی ندارد.

درصورتی که خواهان اضافه کردن یک فایل رسانه‌ای به سایت خود هستید، آن را به درخواست کاربر قرار دهیم. اگر خلاف این را عمل کنید منجر به تجارب بد می‌شود و در نهایت پوگو استیکینگ به سراغتان خواهد آمد.

4- غیرفعال کردن گزینه کلیک یا کپی پیست

اگر کلیک روی وب‌سایت خود را غیرفعال کنید، کاربر را آزار می‌دهد. به عنوان مثال، اگر من کاربر باشم، وب سایتی که مدنظرم هست و این کار را انجام داده باشد، به سرعت آن سایت را ترک خواهم کرد.

ما نمی‌توانیم با این روش از محتوای وب سایت خود محافظت کنیم. اگر کسی می‌خواهد محتوای ما را کپی کند، می‌توانیم اخطار حق نسخه‌برداری را صادر کنیم. چیزی که این روزها ربات‌های گوگل به مقدار قابل توجهی به آن می‌پردازند و نیاز به نگرانی بیش از حد ما نیست.

5- محتوای ناقص

اگر محتوایی در وب سایت خود ایجاد کردید، حتماً جزئیات کامل آن را قرار دهید. این کار باعث می‌شود به مخاطب حس خوبی دست دهد که از یک وب سایت کامل بازدید کرده است.

اما برای برخی از کاربران ممکن است اینطور نباشد. توصیه ما این است سعی کنید صفحه دیگری را مطالعه کنید و آن را به عنوان مثال برای تولید محتوا در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید : اصول اولیه تولید محتوا

الگوریتم پوگو استیکینگ Pogo Sticking چیست و چه تاثیری بر سئو دارد | وب جوان

بهترین روش برای جلوگیری از Pogo Sticking

همان‌طور که اشاره کردم، pogo-sticking بد است. این نشان می‌دهد که کاربر آنچه را که نیاز دارد را در سایت ما پیدا نکرده است، از این رو نتیجه می‌گیرد که وب‌سایت ما برای آن کلمه کلیدی بی‌ربط است.

دلایل زیادی برای مشکل پوگو استیکینگ وجود دارد، اما اقدامات زیادی برای جلوگیری از آن وجود دارد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو فقط می‌خواهند بهترین ارائه‌دهندگان را برای درخواست‌هایشان به کاربران خود نشان دهند. این محتوا را برای خواندن کاربران تجزیه و تحلیل می‌کند.

اگر این اتفاق بیفتد، به سادگی رتبه صفحه ما را برای کاربران آینده کاهش می‌دهد. آن‌ها یک موجود بهتر را نشان خواهند داد.

تنها راه برای کاهش پوگو استیکینگ این است که مطمئن شوید خوانندگان شما از موتورهای جستجو به سرعت به صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برنگردند. برای انجام این کار، باید بفهمید که خوانندگان شما چه می‌خواهند و برای آن‌ها بنویسید.

شما می‌توانید برای خوانندگان خود بنویسید در حالی که از موتورهای جستجو دعوت می‌کنید تا برای شما ترافیک ارسال کنند. البته بهترین راه این است که یک موضوع را با جزئیات اساسی آن با کلمات کلیدی تمرکز کمتر و بیشتر با کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) مورد بررسی قرار دهیم.

کلمات کلیدی LSI چیزی است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا مقالات شما را به سرعت با جستجوگران مرتبط کنند. برای خوانندگان خود بنویسید اما از سئو غافل نشوید.

1- یک تم خاص ایجاد کنید

اگر وبلاگ شما به دلیل نداشتن یک تم کاربرپسند از اثر پوگو استیکینگ رنج می‌برد، واقعاً درست فکر نمی‌کنید.

نظر ما این است که این موضوع باید آخرین چیزی باشد که بازدیدکنندگان شما را از سایت دور می‌کند.

با این حال توجه داشته باشید که دریافت بهترین تم هیچ‌گونه کاهش قابل توجهی در پوگو استیکینگ را تضمین نمی‌کند.

2- پست معرفی

عنوانی که برای پستتان انتخاب می‌کنید همچون دری به داخل مقاله شماست. هنگامی که بازدیدکنندگان جذب شدند، برای کشف آنچه در داخل است کلیک خواهند کرد.

معرفی شما محل “خوش آمدید” است. هنگامی که آن‌ها به درستی مورد استقبال قرار نگیرند، ممکن است احساس کنند که در مکان مناسبی نیستند.

معرفی پست شما باید به اندازه عنوان مهم باشد. باید یک همبستگی یا ارتباط کامل بین عنوان، مقدمه و البته بدنه متن شما وجود داشته باشد.

3- از سرفصل های فرعی مرتبط برای پایین نگه داشتن اسکیمرها استفاده کنید

بسیاری از خوانندگان شما مطالب شما را مرور می‌کنند. یکی از چیزهایی که آنها را در محتوای شما نگه می‌دارد، تیترها هستند.

همان‌طور که صفحه شما را به پایین اسکرول می‌کنند، به سرعت سرفصل‌های شما را می‌خوانند تا یک ایده کلی از آنچه در محتوا وجود دارد به دست آورند.

اگر نتوانید توجه آن‌ها را از طریق سرفصل‌های جذاب جلب کنید، در معرض خطر پوگو استیکینگ قرار می‌گیرید.

همچنین بخوانید : تکنیک تیترنویسی در تولید محتوا

4- از تصاویر چشم نواز استفاده کنید

یکی از چیزهایی که خوانندگان نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند، تصاویر زیبا و جذاب هستند. استفاده از تصاویر یا اسکرین‌شات‌های مرتبط و چشم نواز در پست شما تاثیر مثبتی بر چسبندگی و نرخ پرش وبلاگ شما خواهد داشت.

هنگامی که شخصی جذب یک تصویر می‌شود، با تلاش برای خواندن متنی که آن را احاطه کرده است، متوجه می‌شود که چه چیزی بیشتر در مورد آن است، بنابراین زمان بیشتری در وبلاگ شما و یک کلیک احتمالی وجود دارد.

سخن پایانی

تا اینجای کار متوجه شدید که یکی از عوامل مهمی که نباید از آن چشم‌پوشی کرد پوگو استیکینگ نام دارد. چرا که چشم‌پوشی از آن آسیب جدی به سئو سایت ما خواهد زد.

Pogo Stiking به مجموعه خاصی از اقدامات انجام شده توسط بازدیدکنندگانی که از طریق موتور جستجو به وب سایت شما می‌آیند اشاره دارد.

با این اوصاف، در زمینه محتوا، Pogo Sticking سیگنال بسیار واضح‌تری را به ما نشان می‌دهد که وب‌سایت‌های رتبه‌بندی فعلی نیازهای افرادی را که جستجو می‌کنند برآورده نمی‌کنند، یا فقط تا حدی برآورده می‌کنند.

تیم ما کاهش پوگو استیکینگ را بخش اساسی سئو می‌داند، نه فقط به دلیل تجربه‌ در این زمینه، بلکه به دلیل این که صرف وقت جدی برای یافتن راه‌هایی برای ترغیب بازدیدکنندگان خود به ماندن منطقی در سایت می‌کنیم.

سوالات پرتکرار الگوریتم پوگو استیکینگ

کارایی الگوریتم پوگو استیکینگ چیست؟

الگوریتم پوگو استیکینگ بر اساس و معیار کلیک و برگشت کاربران به صفحه گوگل سنجیده می‌شود که همین امر در صورت رعایت نکردن مسائل این الگوریتم گوگل می‌تواند برای سایت شما مشکل ساز باشد.

بهترین روش‌های کاهش پوگو استیکینگ سایت چیست؟

ما در این مقاله به بررسی 4 مورد از بهترین روش‌های کاهش اثر پوگو استیکینگ بر سایت پرداخته‌ایم که سرفصل‌های آن عبارت‌اند از انتخاب یک تم خاص، پست معرفی، انتخاب سرفصل‌های مناسب و استفاده از تصاویر چشم نواز در متن‌ها و مطالب سایت

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها