200 فاکتور مهم سئو و رتبه بندی سایت (آپدیت 2021)

200 فاکتور مهم سئو و رتبه بندی سایت (آپدیت 2021)

200 فاکتور مهم سئو و رتبه بندی سایت (آپدیت 2021)

بیش از 200 فاکتور مهم سئو در رتبه‌بندی گوگل وجود دارد که به Google کمک می‌کند تصمیم بگیرد که بهترین وب‌سایت شما چیست. خود گوگل نحوه رسیدن آنها به این اعداد را فاش نمی‌کند. ظاهراً آنها از عوامل مختلفی استفاده می‌کنند. تیم وب جوان بیش از 200 مورد پیدا کرده است، اما آنها دقیقاً آن‌طور که شما فکر می‌کنید نیستند.

اگر در مورد مهم‌ترین فاکتورهای SEO امسال اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید یک استراتژی رقابتی و کلاه سفید ایجاد کنید که سایت شما در صفحات اول قرار گیرد، یک‌قدم از رقبایتان پیشی گرفته‌اید.

بدیهی است که گوگل از بیش از 200 عامل مختلف برای رتبه‌بندی وب‌سایت استفاده می‌کند. بااین‌حال، چندان مهم نیست که کدام یک از این عوامل استفاده می‌شود. بزرگی همه اینها دلهره‌آور است.

اما بازهم همه آن 200 فاکتور رتبه‌بندی لزوماً به یک اندازه مهم نیستند. واقعیت این است که شما می‌توانید بهترین‌ها را داشته باشید و همچنان وب‌سایت خود را به تصویب برسانید زیرا گوگل فکر می‌کند که سایت‌های رقیب شما بهتر از شما هستند. این یک نتیجه ناگوار است و اغلب اتفاق می‌افتد. شما نه به این دلیل که الگوریتم گوگل سایت شما را بالاتر از سایت دیگر قرار می‌دهد، بلکه به این دلیل که گوگل فکر می‌کند که سایت شما شانس بیشتری برای فهرست‌بندی دارد، رد می‌شوید. آیا جای تعجب دارد که بسیاری از مدیران وب‌سایت از رتبه‌بندی موتورهای جستجوی گوگل ناامید شده‌اند؟

یکی از عوامل مهم، سن دامنه سایت شماست. وقتی صفحات شما را فهرست‌بندی می‌کنند، گوگل سن آنها را در نظر می‌گیرد. هر چه مدت‌زمان بیشتری یک صفحه در اینترنت وجود داشته باشد، اهمیت بیشتری از طرف Google دریافت می‌کند. بااین‌حال، الگوریتم کامل نیست و اگر به طور معمول صفحات قدیمی‌تری دارید که تازه در SERPها ظاهر می‌شوند، می‌توانید رتبه خود را کاهش دهید.

ما عوامل اصلی رتبه‌بندی گوگل را مورد بررسی قرار می‌دهیم و توضیح می‌دهیم که آنها برای جستجو و تلاش‌های SEO ما چیست.

به نظر می‌رسد که رقم “200” در حدود سال 2009 ایجاد شده است، زمانی که مت کاتز گوگل اشاره کرد که “بیش از 200 متغیر” در الگوریتم گوگل وجود دارد.

200 فاکتور سئو، مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت | وب جوان

مهم‌ترین فاکتورهای سئو

1- محتوا

محتوا اساس جستجوی Google است. به همین دلیل است که موتورهای جستجو اختراع شده‌اند برای پیداکردن مطالب وب آسان‌تر. بدون محتوا، گوگل وجود ندارد. ناگفته نماند که محتوا عامل اصلی رتبه‌بندی است.

الگوریتم‌ها محتوا صفحات وب را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند تا ارزیابی کنند که آیا صفحه حاوی اطلاعاتی است که ممکن است به آنچه شما به دنبال آن هستید مرتبط باشد.

هنگام رتبه‌بندی محتوا، گوگل به دو چیز اهمیت می‌دهد: کیفیت و ارتباط.

به‌عبارت‌دیگر، آیا محتوا به‌خوبی نوشته شده و عمدتاً عاری از اشتباهات املایی و دستوری است؟

الگوریتم‌ها می‌توانند تفاوت بین محتوای باارزش و چیزی را که بدون تلاش زیاد با هم ترکیب شده‌اند، تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید : چگونه تولید محتوا کنیم ؟

2- Core Web Vitals

در سلسله مراتب عوامل رتبه‌بندی، قابلیت استفاده از وب‌سایت تقریباً با محتوا همراه است. تقریبا ارتباط محتوا جایگزین هر عامل رتبه‌بندی دیگری در این لیست می‌شود. اگرچه گوگل ترجیح می‌دهد جستجوگران را به صفحاتی ارسال کند که تجربه کاربری استثنایی را ارائه می دهند.

گوگل با تجزیه‌وتحلیل سه معیار معروف به Core Web Vitals، تجربه کاربر را اندازه‌گیری می‌کند که در سال 2020 معرفی شدند و عاملی برای رتبه‌بندی در 2021 شدند.

“امروز ما اعلام می‌کنیم که سیگنال‌های تجربه صفحه در رتبه‌بندی در ماه مه 2021 منتشر می‌شود. سیگنال‌های تجربه صفحه جدید ترکیبی از Core Web Vitals با سیگنال‌های جستجوی موجود ما از جمله موبایل فرندلی، امنیت HTTPS و دستورالعمل‌های مزاحم بینابینی است.”

گوگل قصد دارد معیارهای Core Web Vitals را هر ساله بر اساس آنچه برای ارائه تجربه کاربری خوب در وب ضروری می داند، به‌روز کند.

لازم به ذکر است که گوگل رسما در تاریخ نوامبر 2021 اعلام کرد “تا آخر سال 2021 و ابتدای 2022 سیگنال‌های تجربه صفحه” را برای دسکتاپ نیز راه اندازی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : هسته حیاتی وب یا Core Web Vitals چیست ؟

200 فاکتور سئو، مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت | وب جوان

3- سرعت سایت

“شاید شنیده باشید که در Google وسواس سرعت، در محصولات و وب خود را دارد. به‌عنوان بخشی از این تلاش ، امروز گوگل یک سیگنال جدید در الگوریتم‌های رتبه‌بندی جستجوی خود قرار می‌دهد: سرعت سایت. “

نکته جالب اینجاست که تا ماه ژوئیه سال جاری بود که گوگل از آن به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی برای موبایل استفاده می‌کرد. احتمالاً، گوگل تا آن زمان به‌سرعت صفحه دسکتاپ متکی بود و انتشار فهرست اول تلفن همراه منجر به افزایش سرعت آنها به‌عنوان یک عامل در آنجا شده است.

بیشتر بخوانید : نحوه افزایش سرعت لود سایت

4- سازگار با تلفن همراه (Mobile-Friendly)

Google سرعت وب‌سایت موبایل یا ریسپانسیو شما را نیز بررسی می‌کند. اگر سایت شما از سرعت کافی برخوردار نباشد، ممکن است برای رتبه‌بندی صفحه اول یا حتی رتبه اول در نتایج جستجو هزینه داشته باشد.

داشتن یک سایت بهینه‌سازی‌شده برای موبایل، حداقل یک عامل رتبه‌بندی است.

گوگل با تأیید آنچه قبلاً می‌دانستیم، مجدداً اعلام کرده است که در حال مهاجرت به سایت‌های فردی است که از بهترین روش‌ها برای نمایه‌سازی اول تلفن همراه پیروی می‌کند. سایت‌هایی که از طراحی وب‌سایت واکنش‌گرا یا سرویس پویا استفاده می‌کنند، برای نمایه‌سازی اولین تلفن همراه مناسب هستند. هنگامی که سایت‌ها دارای محتوای AMP و غیر AMP هستند ، Google ترجیح می‌دهد نسخه های تلفن همراه صفحه غیر AMP را فهرست‌بندی کند.

ازآنجاکه در حال حاضر جستجوهای بیشتری در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود تا مرورگرهای رایانه‌ای، این راهی برای گوگل است تا اطمینان حاصل کند که اکثر کاربران محتوایی را که برای صفحه‌نمایش خود بهینه شده است، پیدا می‌کنند. اگر سایتی نسخه سازگار با موبایل را نداشته باشد، گوگل همچنان سایت را به‌صورت واقعی خزیده و فهرست‌بندی می‌کند.

بیشتر بخوانید : گوگل AMP چیست ؟

5- برچسب‌های عناوین (Title Tags)

جای تعجب نیست که برچسب‌های عنوان یک عامل رتبه‌بندی تأیید شده هستند. تگ عنوان یک تگ HTML است که در قسمت سر هر صفحه وب وجود دارد. این یک نشانه یا زمینه اولیه در مورد موضوع موضوعی صفحه مربوطه که در آن قرار دارد ارائه می‌دهد.

برچسب عنوان به طور برجسته در صفحات نتایج موتور جستجو (معمولاً از آن به‌عنوان پیوند قابل کلیک استفاده می‌شود) و همچنین در پنجره مرورگر نشان داده می‌شود.

اگر برچسب‌های تکراری دارید، آنها را در گزارش‌های جستجوی Google Search یا Bing Webmaster Tools مشاهده خواهید کرد و اغلب متوجه می‌شوید که موتورهای جستجو انتخاب کرده‌اند که تگ عنوان شما را نادیده بگیرند و از محتوای دیگر موجود در صفحه شما برای متن پیوند آبی استفاده کنند.

6- پیوندها (لینک‌ها)

پیوندها یک عامل رتبه‌بندی تأیید شده هستند. پیوندها در طول این سال‌ها بارها به‌عنوان عامل رتبه‌بندی تأیید شده‌اند.

بک‌لینک‌ها از عوامل مهم رتبه‌بندی هستند. شما می‌خواهید وب‌سایت‌های معتبر و معتبر به وب‌سایت شما پیوند داده شوند زیرا این یک سیگنال مثبت به گوگل می‌رساند که وب‌سایت شما محتوای ارزشمند و تجربیات عالی را به کاربران ارائه می‌دهد.

در مقایسه، پیوندهای داخلی نقش کمی متفاوت را بر عهده می‌گیرند. آنها به خزنده‌های موتورهای جستجو، چه از Google، چه بینگ و یا از موتورهای جستجوی دیگر، کمک می‌کنند تا سایت شما را کاوش و فهرست‌بندی کنند. پیوندهای داخلی همچنین می‌توانند به خزنده‌ها در درک روابط مختلف بین صفحات و همچنین زمینه آن صفحات کمک کنند.

در آینده ممکن است محاسبات لینک‌ها با محاسبات مرجع موجودیت جایگزین شود، اما آن روز امروز نیست. در آن زمان، “واقعیت” لینک‌ها به‌سادگی به “واقعیت” موجودیت‌ها تبدیل می‌شود.

200 فاکتور سئو، مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت | وب جوان

7- انکر تکست (Anchor Text)

ما جنبه هایی از لینک‌هایی را که “داده می‌شوند” به‌عنوان واقعیت در نظر نمی گیریم، مانند اینکه پیوندی از یک سایت معتبر بیشتر از پیوند یک فهرست راهنمای کم ارزش یا یک سایت جدید ارزش دارد. اینها در بحث لینک‌ها به طور کلی مورد بحث قرار گرفته و در آنجا تأیید شده است.

اینکه آیا از انکر تکست به‌عنوان سیگنال استفاده می‌شود یا نه، بحث‌های زیادی شده است و مطمئناً استفاده بیش از حد از آن می‌تواند مضر باشد (که به‌خودی‌خود باید به‌عنوان سیگنال استفاده شود).

بااین‌حال، چیزی که نمی‌توان نادیده گرفت این است که تکیه‌گاه هنوز در راهنمای شروع SEO ذکر شده است و سالهاست که این گونه باقی مانده است.

از انکر تکست نوشتاری داخلی استفاده کنید که موضوع صفحه را تقویت می‌کند و در نتیجه آن را به‌عنوان یک سیگنال تأیید می‌کند.

گوگل استفاده استراتژیک از انکر تکست (تکیه‌گاه یا لنگرگاه) را توصیه می‌کند. این بدان معناست که نباید با استفاده از عبارات عمومی مانند “اینجا را کلیک کنید” یا “این صفحه را ببینید” به صفحات پیوند دهید.

انکر تکست باید صفحه‌ای را که به آن پیوند داده شده است توصیف کند تا کاربران ایده‌ای از آنچه قرار است در آن قرار بگیرند داشته باشند. این همچنین زمینه بیشتری در مورد یک صفحه به گوگل می‌دهد که می‌تواند به رتبه‌بندی کمک کند.

اگر اکثریت لینک‌هایی که به سایت شما اشاره می‌کنند دارای متن انکر غنی از کلمات کلیدی هستند، گوگل آن را به‌عنوان یک پیام هرزنامه تشخیص داده و ممکن است محتوای سایت شما را تنزل داده یا از فهرست خارج کند. پس در انتخاب خود دقت کنید.

8- قصد (رفتار) کاربر (User Intent/Behavior)

منظور از قصد کاربر بیشتر گروه‌بندی سیگنال‌ها است تا خود سیگنال، اما ما اجازه می‌دهیم که این اسلاید کمی با لینک‌ها در بالای صفحه قرار بگیرد و ما باید همین کار را در اینجا انجام دهیم.

دلیل گروه‌بندی آنها این است که آنها به‌عنوان یک گروه واقعی هستند، اما علائم فردی درون آن گروه، در بیشتر موارد، تأیید نشده و در برخی موارد ناشناخته است.

برای شواهدی مبنی بر قصد کاربر به‌عنوان یک سیگنال، فقط باید RankBrain را در نظر بگیرید.

“اگر RankBrain کلمه یا عبارتی را ببیند که با آن آشنایی ندارد، دستگاه می‌تواند حدس بزند که چه کلمات یا عباراتی ممکن است معنی مشابهی داشته باشند و نتیجه را براین‌اساس فیلتر کند و این کار را در انجام جستجوهای که تابه‌حال دیده نشده مؤثرتر می‌کند.

بنابراین، هدف آن این نیست که به‌عنوان یک سیگنال همان‌طور که ما در مورد آنها فکر می‌کنیم عمل کند، بلکه به‌عنوان یک مترجم بین موتور جستجو و جستجوگر عمل می‌کند و معنای یک پرس‌وجو را به موتور جستجو منتقل می‌کند که در آن کلمات کلیدی ابهام ایجاد می‌کنند.

9- موقعیت جغرافیایی (Geolocation)

ما می‌توانیم به مجموعه گسترده‌ای از بحث‌ها و اظهارات در مورد موقعیت مکانی و این ایده که جایی که در فضا و زمان هستید، بر نتایج شما تأثیر می‌گذارد، پیوند دهیم.

200 فاکتور سئو، مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت | وب جوان

10- HTTPS

این یک عامل بزرگ نیست، اما به‌راحتی می‌توان آن را تأیید کرد، همان‌طور که Google در 6 اوت 2014 ، وقتی در وبلاگ خودنوشت:

ما شروع به استفاده از HTTPS به‌عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی کرده‌ایم. در حال حاضر، این فقط یک سیگنال بسیار سبک است، کمتر از 1 درصد از درخواست‌های جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و وزن کمتری نسبت به سایر سیگنال‌ها مانند محتوای باکیفیت بالا دارد، درحالی‌که ما به مدیران وب‌سایت زمان می‌دهیم تا به HTTPS تغییر دهند. اما باگذشت زمان، ممکن است تصمیم بگیریم که آن را تقویت کنیم.

11- قدرت دامنه (Domain Authority)

اگر اخبار و اظهارات گوگل را مانند ما دقیقاً دنبال می‌کنید، ممکن است در حال حاضر صحت کل این مقاله را زیر سؤال ببرید.

بنابراین چرا ما به اختیار قدرت دامنه را به‌عنوان یک واقعیت ذکر می‌کنیم درحالی‌که به‌وضوح گوگل دلالت دارد که این‌طور نیست؟

یک دامنه دارای قدرت است و به همراه آن قدرت رتبه‌بندی صفحات خود را دارد. گوگل به وب‌سایت‌هایی که دارای سابقه معتبر هستند و به طور مداوم محتوای برجسته تولید می‌کنند پاداش می‌دهد.

12- طراحی واکنش‌گرا

طراحی ریسپانسیو که با هر وسیله‌ای که شخص استفاده می‌کند سازگار است، برای رتبه‌بندی نتایج ضروری است.

دلیل این امر این است که موتورهای جستجو مانند گوگل از فهرست اول تلفن همراه استفاده می‌کنند، به این معنی که خزنده‌های آن سایت شما را از دید کاربر تلفن همراه و در مقابل کاربر دسکتاپ مشاهده می‌کنند. اگر وب‌سایت شما سازگار با تلفن همراه نیست، در مورد عوامل رتبه‌بندی جستجو در ارتباط با قابلیت استفاده و دسترسی، شکست می‌خورد.

200 فاکتور سئو، مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت | وب جوان

13- بهینه‌سازی صفحه داخلی

بهینه‌سازی سایت شما شامل چندین عامل مختلف رتبه‌بندی SEO است ، از جمله:

بهینه‌سازی برچسب عنوان

اصالت و مفید بودن محتوا

بهینه‌سازی چندرسانه‌ای

از ترکیب کلمات کلیدی در محتوای، سرصفحه‌ها و برچسب‌های عنوان گرفته تا بهینه‌سازی تصاویر برای زمینه، اندازه و کاربران، سئو روی صفحه (صفحه داخلی) به چندین مرحله ضروری نیاز دارد. یکی را هم از دست ندهید، مانند عدم بهینه‌سازی برچسب عنوان خود برای کلمه کلیدی خود و ممکن است رتبه‌های برتر را از دست بدهید.

14- وب‌سایت قابل‌دسترسی (Accessible website)

برای به‌دست‌آوردن یک نقطه در نتایج جستجو، موتورهای جستجو نیاز به خزیدن و فهرست‌بندی سایت شما دارند.

به همین دلیل حفظ وب‌سایت در دسترس از طریق فایل robots.txt و نقشه سایت ضروری است. حتی پس از تأیید دسترسی سایت خود، می‌توانید قدم پیشگیرانه‌ای را برای ارسال سایت، صفحات و نقشه سایت خود به Google از طریق Google Search Console بردارید.

دسترسی وب‌سایت شما باید به کاربران نیز کشیده شود. شما می‌خواهید یک سایت بصری و با استفاده آسان برای کاربران ایجاد کنید. اگر افراد برای استفاده از وب‌سایت شما مشکل دارند، شما در رتبه‌بندی در نتایج جستجو و حفظ این رتبه‌بندی مشکل خواهید داشت.

دیگر فاکتورها

موتورهای جستجو مانند گوگل در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) به بیش از 200 فاکتور رتبه‌بندی متکی هستند. با سرعت سریع به‌روزرسانی الگوریتم، پیش‌قدم شدن از جدیدترین و مهم‌ترین عوامل SEO یک چالش است.

هر چیزی که فکر می‌کنید در مورد تعداد عوامل رتبه‌بندی می‌دانید، با هر گام در جهت ادغام کامل یادگیری ماشین با الگوریتم‌های گوگل، بی‌اعتبارتر می‌شود.

ممکن است در حال حاضر یادگیری ماشینی فقط عوامل تعدیل‌کننده‌ای باشد که توسط مهندسان برنامه‌ریزی شده‌اند، اما طولی نمی‌کشد که آنها وظیفه یافتن عواملی را که هنوز در نظر گرفته نشده‌اند و آنها را در نظر گرفته‌اند به عهده می‌گیرند.

اساساً، به دنبال ویژگی‌های مشترک یک نتیجه خوب – شناخته شده (یا بد – شناخته شده) و استفاده از آنها در محاسبات خود باشید.

اکثر موتورهای جستجو به طور دقیق تجزیه‌وتحلیل عوامل رتبه‌بندی یا وزن این عوامل را ارائه نمی‌دهند تا مانع از دست‌کاری نتایج جستجو توسط اسپمرها شود. این فهرست عوامل رتبه‌بندی SEO شامل عوامل تأیید شده و همچنین برخی از آنها (از طریق مطالعات) بر رتبه‌بندی نتایج جستجو تأثیر می‌گذارد.

200 فاکتور سئو، مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت | وب جوان

200 فاکتور سئو و بهینه سازی سایت

1- عصر دامنه (Domain Age)

2- کلمه کلیدی که در دامنه سطح بالا ظاهر می‌شود (Keyword Appears in Top Level Domain)

3- کلمه کلیدی به‌عنوان اولین کلمه در دامنه (Keyword As First Word in Domain)

4- طول ثبت دامنه (Domain registration length)

5- کلمه کلیدی در زیر دامنه (Keyword in Subdomain)

6- سابقه دامنه (Domain History)

7- دامنه تطبیق دقیق (Exact Match Domain)

8- خصوصی در برابر عمومی (Public vs. Private WhoIs)

9- مجازات کامل مالک (Penalized WhoIs Owner)

10- پسوند TLD کشور (Country TLD extension)

11- برچسب‌های کلمات کلیدی عناوین (Keywords in Title Tag)

12- عناوینی که با کلمات کلیدی شروع می‌شوند (Title Tag Starts with Keyword)

13- کلمات کلیدی در برچسب توضیحات (Keyword in Description Tag)

14- کلمه کلیدی در برچسب H1 ظاهر می‌شود (Keyword Appears in H1 Tag)

15- چند بار یک کلمه خاص در یک سند ظاهر می‌شود

16- طول محتوا (Content Length)

17- فهرست مطالب (Table of Contents)

18- کلمه کلیدی متراکم (Keyword Density)

19- کلمات کلیدی نمایه‌سازی معنایی نهفته در محتوا (LSI)

20- کلمات کلیدی LSI در عنوان و برچسب توضیحات

21- پوشش صفحه موضوع در عمق

22- سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML

23- سرعت بارگذاری صفحه از طریق Chrome

24- استفاده از AMP

25- مطابقت نهاد یا وجود (Entity Match)

26- مرغ مگس خوار گوگل

27- محتوای تکراری

28- تگ‌های Rel=Canonical

29- بهینه‌سازی تصاویر

30- تجدید محتوا

31- میزان به‌روزرسانی محتوا

32- به‌روزرسانی تاریخ صفحه‌ها

33- کلیدواژه برجستگی (Keyword Prominence)

34- کلیدواژه در تگ‌های H2 ، H3

35- کیفیت لینک خروجی

36- تم لینک خروجی (Outbound Link Theme)

37- دستور زبان و املا

38- محتوای همگام (Syndicated Content)

39- به‌روز موبایل فرندلی

40- قابلیت استفاده از موبایل (Mobile Usability)

41- مخفی ”محتوا در تلفن همراه

42- محتوای تکمیلی

43- محتوایی که در پشت برگه‌ها پنهان شده است

44- تعداد لینک‌های خروجی

45- Multimedia

46- تعداد لینک‌های داخلی که اشاره به صفحه دارند

47- کیفیت لینک‌های داخلی که اشاره به صفحه دارند

48- لینک‌های خراب

49- سطح خواندن (Reading Level)

50- لینک‌های وابسته (Affiliate Links)

51- خطاهای HTML/اعتبارسنجی W3C

52- اختیارات دامنه (Domain Authority)

53- رتبه صفحه

54- طول URL

55- مسیر URL

56- ویراستاران انسانی (Human Editors)

57- دسته‌بندی صفحه

58- کلمه کلیدی در URL

59- رشته URL

60- منابع و مراجع

200 فاکتور سئو، مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت | وب جوان

61- گلوله‌ها و لیست‌های شماره‌گذاری شده

62- اولویت صفحه در نقشه سایت

63- تعداد زیادی لینک‌های خروجی

64- سیگنال‌های UX از کلمات کلیدی

65- سن صفحه

66- چیدمان کاربرپسند (User Friendly Layout)

67- دامنه‌های پارک شده

68- مطالب مفید

69- محتوا بینش‌های ارزشمند و منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد

70- صفحه تماس با ما

71- دامنه اعتماد (TrustRank)

72- معماری سایت

73- به‌روزرسانی سایت

74- وجود نقشه سایت

75- آپتایم سایت

76- محل سرور

77- گواهی SSL

78- شرایط خدمات و صفحات حریم خصوصی

79- اطلاعات متای تکراری در سایت

80- ناوبری Breadcrumb

81- موبایل بهینه شده است

82- کانال‌های YouTube

83- قابلیت استفاده از سایت

84- استفاده از گوگل آنالیتیکس و وب مستر تولز

85- نظرات کاربران/شهرت سایت (User reviews/Site reputation)

86- لینک دادن عنصر دامنه (Linking Domain Age)

87- تعداد دامنه‌های روت شده لینک دهنده

88- تعداد پیوندها از IPهای کلاس C جداگانه

89- تعداد صفحات لینک دهنده (Number of Linking Pages)

90- بک‌لینک‌های انکر تکست

91- تگ Alt (برای پیوندهای تصویر)

92- پیوندهای دامنه‌های .edu یا .gov (آموزشی و کشوری)

93- اختیار لینک صفحه

94- اختیار لینک دامنه

95- لینک‌های رقبا

96- لینک‌هایی از وب‌سایت‌های “مورد انتظار”

97- لینک‌هایی از لوکیشن‌های بد

98- پست‌های مهمان

99- پیوندها از تبلیغات

100- مرجع صفحه اصلی

101- پیوندهای Nofollow

102- تنوع انواع لینک‌ها

103- برچسب‌های تحت حمایت “یا” UGC “

104- لینک‌های زمینه‌ای (Contextual Links)

105- تغییرات 301

106- لینک داخلی Anchor Text

107- عنوان پیوند (Link Title Attribution)

108- دامنه TLD کشور

109- پیوند مکان در محتوا

110- پیوند مکان در صفحه

111- پیوند ارتباط دامنه

112- ارتباط سطح صفحه

113- کلمه کلیدی در عنوان

114- سرعت لینک‌های مثبت (Positive Link Velocity)

115- سرعت لینک‌های منفی (Negative Link Velocity)

116- پیوندها از صفحات “Hub”

117- لینک از سایت‌های مجوزدار

118- به‌عنوان منبع ویکی‌پدیا لینک داده شده است

119- اتفاقات هم‌زمان (Co-Occurrences)

120- عمر بک‌لینک‌ها

200 فاکتور سئو، مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت | وب جوان

121- لینک‌ها از سایت‌های واقعی در مقابل “Splogs

122- نمایه پیوند طبیعی

123- پیوندهای متقابل

124- پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر

125- پیوندها از 301

126- استفاده از Schema.org

127- تعداد پیوندهای خروجی در صفحه

128- پیوندهای انجمن

129- تعداد کلمات پیوند محتوا

130- کیفیت پیوند دادن محتوا

131- پیوندهای سایت

132- رنک برین (RankBrain)

133- نرخ کلیک ارگانیک برای یک کلمه کلیدی

134- سی تی آر ارگانیک برای همه کلمات کلیدی

135- نرخ گزاف‌گویی

136- ترافیک مستقیم

137- ترافیک را تکرار کنید

138- دروغگویی

139- سایت‌های مسدود شده

140- نشانک‌های Chrome

141- تعداد نظرات

142- زمان اقامت

143- پرس‌وجو سزاوار طراوت است

144- پرسش مستحق تنوع است

145- سابقه مرور کاربر

146- سابقه جستجوی کاربر

147- قطعات ویژه

148- هدف‌گذاری جغرافیایی

149- جستجوی امن

150- شکایات DMCA

151- جستجوهای معاملاتی (Transactional Searches)

152- جستجوهای محلی

153- ترجیح برند بزرگ

154- نتایج خرید

155- نتایج تصویر

156- نتایج تخم‌مرغ عید پاک (Easter Egg Results)

157- تنوع دامنه

158- نتایج تک سایت برای مارک‌ها

159- به‌روزرسانی وام‌های پرداختی

160- نام تجاری Anchor Text

161- جستجوهای مارک دار

162- نام تجاری + کلیدواژه جستجو

163- سایت دارای صفحه فیس‌بوک و موارد پسندیده است

164- سایت دارای نمایه توییتر با دنبال‌کنندگان است

165- صفحه رسمی شرکت Linkedin

166- نویسندگی شناخته شده

167- مشروعیت حساب رسانه‌های اجتماعی (Legitimacy of Social Media Account)

168- نام تجاری در مورد داستان‌های برتر

169- ذکر نام تجاری پیوند خورده است

170- محل آجر و ملات (Brick and Mortar Location)

171- پنالتی پاندا (Panda Penalty)

172- لینک‌دهی به لوکیشن‌های بد

173- تغییر مسیرهای زیرکانه

174- پنجره‌های بازشو یا “تبلیغات مزاحم

175- پنجره بینابینی (Interstitial Popup)

176- بهینه‌سازی بیش از حد سایت

177- محتوای گیج‌کننده (Gibberish Content)

178- صفحات درب ورودی

179- تبلیغات بالای تاشو (Ads Above the Fold)

180- پنهان کردن لینک‌های وابسته

181- سایت‌های وابسته

182- تولید محتوای خودکار

183- پیکرتراشی اضافی (Excess PageRank Sculpting)

184- آدرس IP به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری شده

185- هرزنامه متاتگ

186- سایت‌های هک شده

187- هجوم غیرطبیعی پیوندها

188- پنالتی پنگوئن (Penguin Penalty)

189- مشخصات لینک با درصد بالای و کیفیت پایین

190- لینک‌هایی از وب‌سایت‌های غیرمرتبط

191- لینک‌های غیرطبیعی هشدار

192- لینک‌های فهرست باکیفیت پایین

193- لینک‌های ویجت

194- لینک‌هایی از مقالات و اطلاعیه‌های مطبوعاتی

195- اقدامات دستی

196- لینک‌های فروش

197- Google Sandbox

198- الگوریتم دنس

199- ابزار Disavow

200- درخواست های تجدید نظر (Reconsideration Requests)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در وب جوان


دسته بندی


آخرین مطالب وب جوان


برچسب ها